Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: electr.brandstofpomp????  (gelezen 1799 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
issy
Spijl blijft

=y stone tickeler

« Gepost op: Maart 31, 2006, 00:00:15 »

Vraagje guys, wat of hoe kun je het beste een electr.brandstof aansluiten
plus/massa met of zonder relais ? enige tips bvd c-ya =y

'66 luchtverfrissers

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen

wouterduijndam
« Antwoord #1 Gepost op: April 06, 2006, 13:52:18 »

Het is verstandig hier een relais voor te gebruiken.

Relais sluit je als volgt aan :
30 = constante plus
87 = voeding richting de benzinepomp
86 = geschakelde plus vanaf het contactslot
85 = massa

Let er wel goed op wat de druk van je electrische benzinepomp is , een te hoge druk is niet goed voor de carburateurs . Vlotternaald kan erdoor bezwijken ,waardoor je vlotterkamer over gaat lopen en de motor gaat verzuipen.

Ik ben van mening dat je met een goede mechanische pomp ook heel goed uit de voeten kan.

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #2 Gepost op: April 06, 2006, 14:02:18 »

Citaat van: VolksWouter
Vlotternaald kan erdoor bezwijken ,waardoor je vlotterkamer over gaat lopen en de motor gaat verzuipen.

Erger nog, benzine stroomt uit carburateur, zo over je hete motor heen, met alle gevolgen van dien !!

Ik ben van mening dat je met een goede mechanische pomp ook heel goed uit de voeten kan.

Precies .. op mijn 1776 met ongeveer 95pk zit ook geen electrische pomp, en ik mis hem ook niet.
Wat je wel met een electrische pomp kunt doen is natuurlijk hem koppelen aan een antidiefstalsysteem.

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen

wouterduijndam
« Antwoord #3 Gepost op: April 06, 2006, 14:04:26 »

Vlotternaald kan erdoor bezwijken ,waardoor je vlotterkamer over gaat lopen en de motor gaat verzuipen.

Erger nog, benzine stroomt uit carburateur, zo over je hete motor heen, met alle gevolgen van dien !!

Precies .. op mijn 1776 met ongeveer 95pk zit ook geen electrische pomp, en ik mis hem ook niet.
Wat je wel met een electrische pomp kunt doen is natuurlijk hem koppelen aan een antidiefstalsysteem.

Dan kun je ook een brandstofafsluiter gebruiken en deze tussen de leiding vanaf de tank naar de pomp zetten onder de auto. Deze afsluiters gebruiken ze ook bij LPG systemen en zijn op de sloop wel te vinden.

Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this