Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: T2a trommelremmen op T1 1963  (gelezen 3130 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
T1m
Spijl blijft

tim.alders
« Gepost op: Mei 27, 2011, 10:18:12 »

Beste Allemaal,

Ik vraag me af of het mogelijk is om de remmerij van een T2a over te zetten op een spijlbus vooras
van pre 63, ik weet dat het niet direct past maar als de spindels vervangen worden voor het latere type is alles toch zo over te zetten... Yellow Question

Ik wil namelijk achter IRS, ik heb dat al van een kever liggen alleen zijn daar de remmen kleiner van... naar mijn idee niet helemaal berekent op het gewicht van de bussen......

Daarom achter de T2a draagarmen en remmen.
Maar heeft het dan ook zin om de remmerij van een T2a op de vooras te plaatsen
is er een verschil tussen de remmen ( trommel)...??

Ik hoor graag jullie mening.

Groet,
tim

Split67
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #1 Gepost op: Mei 27, 2011, 10:33:32 »

Volgensmij heeft een t2a schijfremmen voor, en dacht dat niet zomaar paste, anders zouden er niet van die schijfrem ombouw kits zijn.

T1m
Spijl blijft

tim.alders
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 27, 2011, 10:51:54 »

Volgensmij heeft een t2a schijfremmen voor, en dacht dat niet zomaar paste, anders zouden er niet van die schijfrem ombouw kits zijn.

Ik dacht dat een vroege t2a "68/"69 nog trommels heeft... Yellow Question

volksfahrer.nl
Spijl is het geworden

erwin stok
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 27, 2011, 10:55:06 »

Hebben ze ook.

Split67
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #4 Gepost op: Mei 27, 2011, 11:04:06 »

Heb net een beetje gezocht, idd vooremmen late spijl en t2a tot 7/70 hebben dezelfde voorremmen

T1m
Spijl blijft

tim.alders
« Antwoord #5 Gepost op: Mei 27, 2011, 11:20:41 »

Hebben ze ook.

Dank je
Heb net een beetje gezocht, idd vooremmen late spijl en t2a tot 7/70 hebben dezelfde voorremmen

Waar heb je dat nagezocht..? ik kon het namelijk niet gemakkelijk vinden.

Late Spijl en vroege T2 hebben dus dezelfde remmen.

maar heeft een 63 Spijl ook dezelfde remmen als de vroege T2?

En kan je de het latere type (lees na 63) Spijl spindel op een vroege Spijl as zetten?

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #6 Gepost op: Mei 27, 2011, 11:27:41 »

De T2a trommelremmen passen op een spijlbusspindel, maar je moet ze wel kompleet overzetten, dus inc de ankerplaat, remschoenen en wielremcilinders. Alleen de trommel overzetten (en de oude spijlbus ankerplaat laten zitten) gaat niet.

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

T1m
Spijl blijft

tim.alders
« Antwoord #7 Gepost op: Mei 27, 2011, 11:33:16 »

De T2a trommelremmen passen op een spijlbusspindel, maar je moet ze wel kompleet overzetten, dus inc de ankerplaat, remschoenen en wielremcilinders. Alleen de trommel overzetten (en de oude spijlbus ankerplaat laten zitten) gaat niet.

Ok. maar past het ook direct op een ouder type Spindel? of moet je dan een jongere spindel hebben ( na '63 )
En heeft een t2a trommelrem meer remvermogen dan een voor '63 trommelrem?

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #8 Gepost op: Mei 27, 2011, 11:45:29 »

Nee, T2a remmen passen niet op een pre '63 spindel, die astap is echt heel ander dan van de '63 - '70 spindels.
Het zal elkaar met remvermogen niet veel ontlopen.. spijlbustrommels of T2a trommels remmen allebei niet  Silenced

T1m
Spijl blijft

tim.alders
« Antwoord #9 Gepost op: Mei 27, 2011, 11:54:01 »

Nee, T2a remmen passen niet op een pre '63 spindel, die astap is echt heel ander dan van de '63 - '70 spindels.
Het zal elkaar met remvermogen niet veel ontlopen.. spijlbustrommels of T2a trommels remmen allebei niet  Silenced

Dank voor je reacties! een ombouw naar schijven is iets voor de toekomst nu eerst maar eens gaan zorgen dat ze kan rijden..

Nog een vraag, kan je de na '63 Spijl spindel wel zo op een pre '63 as zetten? dan ben ik er toch lijkt mij?

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #10 Gepost op: Mei 27, 2011, 11:57:40 »

Nog een vraag, kan je de na '63 Spijl spindel wel zo op een pre '63 as zetten? dan ben ik er toch lijkt mij?

Dat dacht ik wel, maar als je zeker wilt weten raad ik je aan even contact op te nemen met Erwin .. hij kan je precies vertellen of het past, ik ben meer van de fuseekogel (T2a) voorassen.

volksfahrer.nl
Spijl is het geworden

erwin stok
« Antwoord #11 Gepost op: Mei 27, 2011, 11:59:49 »

Op volgorde:

1: Onvoorspelbaar
2: Voorspelbaar
3: Alain

Very Happy  laughing11

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #12 Gepost op: Mei 27, 2011, 12:08:30 »

Ik vind dat ik me nog lang heb ingehouden .. khad ook bij m'n eerste post in dit topic al los kunnen gaan  Very Happy

T1m
Spijl blijft

tim.alders
« Antwoord #13 Gepost op: Mei 27, 2011, 12:13:24 »

Dat dacht ik wel, maar als je zeker wilt weten raad ik je aan even contact op te nemen met Erwin .. hij kan je precies vertellen of het past, ik ben meer van de fuseekogel (T2a) voorassen.

Ik zal het eens navragen.. dank jullie wel voor de snelle reacties! icon_thumleft!

Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this