Spijlbussen.nl

Stationair lopen...

Offline wakebus m

• Spijl gaat niet meer weg
  • ..::LIVE 2 RIDE::.. www.Brokeart.com
    • Brokeart.com
Hey,
De bus wilt niet lkkr Stationair lopen als ik m net start... (hij valt zelfs uit als ik geen gas bij geef).
Maar als ik eenmaal een stuk rij en de motor word warm gaat die gewoon lopen.
Nou zat ik te denken aan de automatishe choke.... kan dit kloppen, zo jah hoe moet je dit stellen!

Michiel.

Offline wakebus m

• Brokeart.com
Ik had ze al gezien jah.... moet ik dus maar ff goed gaan doornemen.
Ik wou alleen ff weten of dat het kon zijn... maar ik kan ook gewoon ff gaan kijken of dat het is!

Offline wakebus m

• Brokeart.com
mmm.... het gaat van kwaad naar erger!
Ik heb er eigenlijk niet veel aan gedaan, maar hij lijkt wel erger te zijn gaan draaien (nou heeft die ook een half jaar stil gestaan)
Als ik gas geef dan valt die stil... Dat houd toch in dat die teveel benzine krijgt! of betekend dat dat de kleppen niet goed staan!
Ik ga zoiezo ff de kleppen stellen...
En ik zal zoiezo ff een filmpje maken mischien dat jullie kunnen horen wat er mis kan zijn!
Zoiezo is er altijd iemand welkom om ff te komen helpen haha  :-P

Offline classic line

• Spijl is het geworden
je hebt de bus toch rijdent weg gezet  :?:

dan zou ik het niet in de kleppen zoeken maar eerder in een vervuilde carburateur

al kan het natuurlijk nooit kwaad om je kleppen effe te stellen  :tongue3:

Offline wakebus m

• Brokeart.com
Ik heb m idd rijdent weg gezet, ik heb m wel weggezet met een niet lkkr lopende motor.
Maar zo erg als die nu is, dat was die niet...

Offline VolksWouter

• Carcheologisch Onderzoeker
  • Spijlbussen.nl
  • Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen
    • Wouter's Spijlbus register
Als het een vuiltje in je carburateur is dan zou ik hem starten zonder luchtfilter , motor laten draaien , gas geven en dan met je hand op de carburateur de motor even laten stikken.
Door de zo gecreeërde vacuüm word het vuil door de carburateur meegezogen.

Offline wakebus m

• Brokeart.com

Offline wakebus m

• Brokeart.com
Hij lijkt nu goed stationair te lopen, alleen zou ik het morgen pas echt kunnen zien wanneer ik m met een koude motor weer start.
Het probleem dat die dood viel zodra ik gas gaf, heb ik misschien ook opgelost alleen is me niet helemaal duidelijk wat bepaalde onderdelen doen.

Ik merkte namelijk toen ik met al een heel klein beetje gas geven, de motor al stopte. En toen ik de de lucht schroef van de carburateur meer open draaide, leek het iets minder gevoelig te worden. Toen zag dat bij de stroomverdeler het buisje dat  naar de carburateur niet goed vast zat, ik heb die eraf gehaald en een schroef in het rubberen buisje gedaan (wat je wel vaker ziet).... En nu heb ik er geen last meer van dat die uitvalt met gas geven....

Maar wat doet nou het vacuum gedeelte op de onsteker, en wat doet het bij de carburateur?.... kan ik gewoon zo gaan rijden, of moet ik het buisje ff fixen....!!!

Offline wakebus m

• Brokeart.com
Stationair loopt die nu koud ook goed... dat is gefixed...
Alleen heb ik nog wel dat als je een klein beetje gas geeft dat die dan uit dreigt te vallen, komt dat dan door de vervroeger... (ben inmiddels er achter gekomen wat het is, wat het nou prcies doet, geen idee...)
Ik heb er op het moment ook geen buisje naar de carburateur tussen zitten, ik denk dat ik dat dan maar ff moet doen... en hopelijk loopt die dan perfect...

Offline The General

• SplitsAtTheLake
  • *
  • Vieze voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen
Zonder de vacuumvervroeger komt de motor niet snel genoeg op toeren, repareren dus en check ook je acceleratiepompje/sproeier