Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: Info over m'n PG/SG 06-1955  (gelezen 2350 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
VWilson55
Onzekere spijl

Offline Offline

Berichten: 21


VW T2/22 1955


« Gepost op: Juni 25, 2013, 16:15:56 »

Hallo, ik probeer zoveel mogelijk details te vinden over mijn spijlbus. Maar omdat ie van juni 1955 is. Is het een overgangs model. Dus een aantal dingen zijn barndoor en een aantal zaken weer gewoon 55 t/m 57.
M-code plaatjes zijn ze pas in 59 mee begonnen.

Bijvoorbeeld, OG kleur is PG/SG maar volgens sommige kan ik een kleur combo hebben zoals de barndoor hadden dus SG/PG en dakje weer SG.
Mijn interieur is nog helemaal OG. Maar ik heb wel weer barndoor midden- (6-legs) en achter- bank. Moet ik nu nog bakeliet domelights hebben of niet..
Deden ze bij overgangs modellen maar wat, met wat er voor handen was.
Kan ik daar nog veel over vinden?

Duitskenteken was K-AH679
Chassisnummer 20-149644
Type T2/221

Ik weet dat ie 3 duitse eigenaren heeft gehad. Eerste '55, tweede '59 (muziekzaak), derde '62. Altijd in köln rondgereden. Wie o wie kan mij aan archieven helpen hoe die de fabriek heeft verlaten.
Thnks
Willem
Gelogd

VWilson T1 PG/SG 1955 type 221

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 6.319


Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen


wouterduijndam
WWW
« Antwoord #1 Gepost op: Juni 25, 2013, 17:53:51 »

Dan zal je een geboortecertificaat aan moeten vragen bij museum.
Meer info: http://www.spijlbussen.nl/web/index.php/topic,6193.0.html

Directe link: http://automuseum.volkswagen.de/urkunden.html

Aan de hand van het opgegeven chassisnummer en de tabel op TheSamba.com is jouw bus geproduceerd in september 1955.
Ik weet niet beter dan dat een PG/SG bus altijd PG/SG is.
Je kon een bus wel naar eigen wens laten spuiten, maar dan staat er op je geboorte certificaat dat hij in primer is geleverd.

Een 55'er Wolfburg bus heeft veel typerende kenmerken.
Ik zal er een aantal benoemen:
- lucht roosters voor in de pet van het dak zijn vlak en hebben geen opstaande rand. [foto]
- de luchtklep kent 5 standen [foto] , de latere modellen maar 3 + 1 [foto]
- de persing in het luchtkanaal van het dak heeft bij een 55'er 3 strepen [foto], bij een later type is er 1 vlak uitgeperst [foto]
- de achterklep kent maar 1 stand, latere bussen hebben twee standen voor twee verschillende hoogtes. [foto]
- De versnellingsbak ophanging is een ronde buis net zoals bij een Barndoor [foto], bij een later type is het robuuster uitgevoerd [foto]
- De tankklep heeft een rubberen aanslag / afdichting [foto]
- de doglegs bestaan uit 3 delen [foto]
- de motorklep heeft een bepaalde uitsparing in het midden van het frame [foto]
Gelogd


VWilson55
Onzekere spijl

Offline Offline

Berichten: 21


VW T2/22 1955


« Antwoord #2 Gepost op: Juni 26, 2013, 02:04:39 »

Thanks wouter, voor het uitzoeken. Wordt gewaardeerd.
Alle kenmerken kloppen. Ti's zeker een Wolfsburg 55er. Op de oude papieren staat echt 06-1955.
Maar ik ga zeker de boel aanvragen. Kijken of er dingen naar boven komen.

Nogmaals thanks voor de moeite.

Mvg Willem
Gelogd

VWilson T1 PG/SG 1955 type 221

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 6.319


Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen


wouterduijndam
WWW
« Antwoord #3 Gepost op: Juni 26, 2013, 08:14:28 »

Hallo Willem, ben jij van plan om naar het Spijlbustreffen te gaan?
Ik zou jouw bus graag een keer van dichtbij bekijken.

http://www.spijlbustreffen.nl
Gelogd


Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this