Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
Auteur Topic: BBT Stuurhuis  (gelezen 11731 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Renka
Split personality

« Antwoord #30 Gepost op: April 06, 2012, 22:24:55 »

Hé Renka,

Neem aan dat je nu (met kenteken  hello2 hello2) al wat hebt gereden,
en hoe stuurt dat CE gebeuren, Soepel, Geen Speling e.d. ??
Ben zeer benieuwd wat je ervan vind.

niet soepel, erg strak en beslist geen enkele speling, ik denk erover om hem juist wat losser te zetten.

heb diverse mensen gesproken over het ce stuurhuis in engeland, maar de meeste hebben het van horen zeggen  d'oh! en van de mensen die er zelf één hebben, heb ik de voorzichtige indruk dat ze er niet veel mee op hebben ( weinig interesse)

Ik zal een en ander in de gaten houden.

Wat me wel opvalt is dat erg veel mensen wel de buitensta lagers in de vooras vervangen, maar niet de binnenste en al helemaal niet de draagarmen zelf. Als de draagarmen zelf al speling hebben krijg je met een vast stuurhuis ook al zwalk bewegingen in de rijsporen op de weg, of men dat als speling afdoet of gewoon als versleten lagering weet ik niet.

Mijn bus stuurt erg strak en direct.

cheers Renka

To finish first, you first have to finish

TopSun
Spijl blijft

« Antwoord #31 Gepost op: April 06, 2012, 23:34:04 »

Hoi Renka,

Stuurt die dan zwaarder dan een normaal stuurhuis ???, zou niet de bedoeling moeten zijn, lijkt mij.

Ik heb mijn complete vooras vervangen voor een nieuwe 4" versmalde (T2D), nieuw hulpstuurhuis, nieuwe
Dropedspindels van Erwin (Volksprojects), nieuwe Fusee pennen en uiteraard ook nieuwe stuurstangen.
Volgens mij, kan ik hier dan geen speling meer in hebben.
De speling die ik nu nog heb, moet dus in het stuurhuis zitten.
Heb de CE al besteld, kan niet wachten tot die er is.

Gr.
Bryan

Aircooled VW superhobby !!!!!!

Renka
Split personality

« Antwoord #32 Gepost op: April 07, 2012, 18:49:24 »

Weet ik niet, het stuurt wel aardig denk ik, ben ook nog niet echt gewend aan het boven de wielen zitten  Smile

cheers Renka

To finish first, you first have to finish

bricks
Spijl blijft

Na resto !

john remmen
« Antwoord #33 Gepost op: Maart 31, 2014, 13:40:33 »

Het is even geleden de discussie hieronder, maar ik heb dit BBT stuurhuis van Henk dit weekend onder mijn bus gemonteerd.
Het is een ramp.

Sturen met parkeren gaat goed.

Sturen boven 60-70km geeft het beeld van een bezatte chauffeur.

Daarboven moet je telkens bijsturen en krijg je een soort opslinger effect.
Alles bussen en pennen tot aan de banden zijn vernieuwd.
Toespoor is goed
Dus waar het dan aan ligt?

Ik heb BBT een mail gestuurd of je de speling nog kunt instellen, maar dat weet ik ook niet.

Rijervaring nieuwe stuurkolom:

Ben er mee gaan rijden,  reageert nog steeds slecht op de stuur correcties, moet flink bijsturen, trekt onverwachts naar links of rechts.
Tot 85 a 90 km/h gaat het nog een beetje bij 95 tot 100 moet ik al flink corrigeren.
Van 110 tot 125 is het niet meer te doen.
Daar boven probeer ik het niet eens, (is het ding ook niet voor gemaakt, is ook niet de bedoeling).
Alle beetjes helpen, maar de stuurkolom heeft  (voor mij) niet het verwachte resultaat opgeleverd.
Ik wil 100 tot 110 km/u ontspannen te kunnen kruisen, sneller hoeft niet.
Hebben meer mensen dit probleem???

Zoals je het allemaal beschrijft klinkt het mij meer als speling op je fuseepennen/fuseekogels, speling op (6 stuks in totaal) stuurkogels, speling op de centrale stuurpen, verkeerde bandenspanning, verkeerde bandenmaat of een band met een canvasbreuk ...
Dit is geen omschrijving die past bij een nieuw stuurhuis .. ik denk dat er heel wat anders aan de hand is ...

Een bus is een bus is nooit zomaar een T1
http://busje1967.blogspot.com/

bricks
Spijl blijft

Na resto !

john remmen
« Antwoord #34 Gepost op: Maart 31, 2014, 14:37:46 »

Dit is de reactie van BBT     

Hallo John,

We zijn ervan op de hoogte dat deze stuurhuizen niet helemaal perfect zijn.
Het is inderdaad mogelijk van de stuurhuizen na te stellen, echter voor veel klanten nog niet toereikend.
We zijn momenteel van deze stuurhuizen afgestapt, en zitten in de laatste fasen van het ontwikkelen van een revisieset die zowel voor originele stuurhuizen als BBT stuurhuizen gebruikt zou kunnen worden.
Een exacte datum weet ik niet, ik vermoed na de zomer(wat natuurlijk tegenslaat, voor de zomer had beter geweest!).

U kan best onze blog in’t oog houden, zie de knop hieronder, vanaf dat deze leverbaar zijn kan u me terug contacteren en sturen we u zulk een revisiekit toe.
Ik begrijp dat u dit dat nog zult moeten monteren, en dat dit het probleem nu nog niet oplost maar er is weinig anders wat ik kan voorstellen.
Onze “materiaalwagen” (1965 dubbele cabine splitbus) heeft ook zulk een stuurhuis, het volgende prototype, wat eronder gestoken is om te testen, maar ook niet goed bevonden waarna we de stekker uit de stuurhuizen hebben getrokken.
Deze bus weegt over de twee ton met alle reserveronderdelen en werkmateriaal erin, en ik ben er de vaste chauffeur van, dus ik weet perfect wat het stuurhuis doet, en geef u zeker geen ongelijk.

Met vriendelijke groeten,
Hans

Het is even geleden de discussie hieronder, maar ik heb dit BBT stuurhuis van Henk dit weekend onder mijn bus gemonteerd.
Het is een ramp.

Sturen met parkeren gaat goed.

Sturen boven 60-70km geeft het beeld van een bezatte chauffeur.

Daarboven moet je telkens bijsturen en krijg je een soort opslinger effect.
Alles bussen en pennen tot aan de banden zijn vernieuwd.
Toespoor is goed
Dus waar het dan aan ligt?

Ik heb BBT een mail gestuurd of je de speling nog kunt instellen, maar dat weet ik ook niet.

JT1
Spijl is het geworden

« Antwoord #35 Gepost op: Maart 31, 2014, 14:49:11 »

ok en de oplossing voor de mensen met zo'n stuurhuis??

aap, noot, mes!

bricks
Spijl blijft

Na resto !

john remmen
« Antwoord #36 Gepost op: Maart 31, 2014, 14:51:17 »

Wachten????
Zal BBT mailen dat HIJ maar het nieuws meldt als er een 'mark2' setje te krijgen is.
Ik haal hem er voorlopig onderuit.

ok en de oplossing voor de mensen met zo'n stuurhuis??

JT1
Spijl is het geworden

« Antwoord #37 Gepost op: Maart 31, 2014, 14:54:44 »

beetje spijtig verhaal dus

aap, noot, mes!

Steekwoorden:
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this