Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: Wie weet er iets meer over busjes invoeren in BelgiŽ enzo ?  (gelezen 2471 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
xteardropstarx
Spijl blijft

« Gepost op: Maart 05, 2006, 22:08:40 »

Sja zoals het al in de titel staat (kon het het beste hier plaatsen denk ik) wie weet er iets meer over ?

Ben al een tijd aan het kijken om zelf een bus uit duitsland/spanje/... in te voeren omdat ik ze dan zelf kan halen, probleem is nuu: hoeveel kost mij dit aan importrechten en al die zaken, wat moet ik ervoor doen,... ? Question

Indien ik hier niets vind zou ik zelf importeren uit amerika, maar hoe moet dit ? Wss nog meer papierwerk en dergelijk.. ?

Waar ben ik toch aan begonnen ?  Very Happy

bart reyniers
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: April 22, 2006, 00:35:34 »

kijk eens op  www.busman.be  ik heb daar eens op gekeken en geloof dat er iets opstond van invoeren van een busje Very Happy

bart reyniers
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: April 22, 2006, 00:38:22 »

als je op de site bent klik je op export en da op belgie

en anders hier is de text die op die site staat

Invoeren van een auto uit een Europese lidstaat is redelijk eenvoudig in BelgiŽ.
Voor een VW ga je eerst met de aankoopfactuur naar de douane en voer je de auto in. Dit kost ‚ā¨ 0,10.

Dan ga je met de auto naar de merk invoerder. Voor VW is dat d`Ieteren in Anderlecht.
Een afspraak moet je wel op voorhand vragen.
D`Ieteren levert dan voor 99Ä een gelijkvormigheidsattest af.
Neem cash mee want er staat geen bancontact.
Gaat het echter over een auto met bv een andere motor dan de originele (bv een TDI) dan kunnen ze bij d`Ieteren geen atest afleveren en moet je hem bij de keuring als alleenstaand geval laten keuren.

Als je het gelijkvormigheidsattest hebt dan heb je een keuring aan het normale tarief.
Werdt hij als alleenstaand geval gekeurd wordt dan betaal je ongeveer 100Ä. In dit laatste geval zal je een week of vijf op de papieren moeten wachten.

glasses2

the bus driver
Split personality

surf now, work later

spruytstephan@hotmail.com
« Antwoord #3 Gepost op: April 23, 2006, 10:36:52 »

Citaat
Dan ga je mét de auto naar de merk invoerder. Voor VW is dat d’Ieteren in Anderlecht.
Een afspraak moet je wel op voorhand vragen.
D‚ÄôIeteren levert dan voor ‚ā¨ 99 een gelijkvormigheidsattest af.
Neem cash mee want er staat geen bancontact.
Gaat het echter over een auto met bv een andere motor dan de originele (bv een TDI) dan kunnen ze bij d’Ieteren geen atest afleveren en moet je hem bij de keuring als alleenstaand geval laten keuren.

ik ben er nt zeker van dat dit ook geld voor oldtimers
deze procedure heb ik dan toch nt gevolgd.. Think

grtzz cya

Haaaiiroeff

xteardropstarx
Spijl blijft

« Antwoord #4 Gepost op: April 24, 2006, 13:35:59 »

Hmm.. valt blijkbaar toch mee van kostprijs Smile
In ieder geval bedankt voor de info
Nu op naar het buitenland ! ;)

the bus driver
Split personality

surf now, work later

spruytstephan@hotmail.com
« Antwoord #5 Gepost op: April 24, 2006, 23:16:34 »

klopt heb 0.10 cent betaald voor douane vignet, en 12.50 euro voor de controle and that was it..
wel voor O-platen he.

grtzz

Haaaiiroeff

Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this