Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
Auteur Topic: 5x205 schijfremsets  (gelezen 8034 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
T1BUS
Spijl gaat niet meer weg

dreambus

« Gepost op: Juni 20, 2010, 21:32:15 »

Ben een beetje aan het orienteren naar schijfremmen voor, kwam deze tegen in een boekje van airmighty, zou dat wat zijn iemand ervaring
of toch liever gaan voor csp setje.....

Tekst;
Dropped Link Pin Spindles and Brake Kit for Type 1 sedans feature the early VW 5 Lug Pattern. The two piece design of the Rotor/Hub is what makes this kit possible. The lug pattern is so large that a custom Rotor and Hub had to be designed and engineered. The Hub itself is cast and machined from 356 Aluminum and then heat treated to a T6 rating. The machined SAE Certified Grey Iron Rotor is then secured to the 356 Aluminum Hub. The Spindles are manufactured from all new castings with chromoly spindles. Steering geometry and ride quality are unaffected by the installation of our dropped spindles. The use of stock length shocks is also retained for a better ride. These new spindles are stronger than any other aftermarket spindle, including welded ones. This all adds up to a perfect set of spindles that; drops your car a full 2 1/2", retains stock steering geometry and stock length shocks, improves handling, and uses the stock early VW 5 lug pattern. Combine this with our new Early VW 5 lug rear disc brake kit, and you will have the perfect set up. Enjoy the ride!

The Wide 5 Hub uses 12mm threads.

Kits include new Dropped Spindles, rotors, and calipers. Also included is all necessary hardware, bearings, and seals required for installation.

dj pierre
Spijl blijft

« Antwoord #1 Gepost op: Juni 20, 2010, 22:15:51 »

Is voor Type 1 sedans, oftewel kever...Volgens mij hebben ze geen buskit.

Ga voor de CSP kit als je orginele 14"of 15" velgen wil. Wel jammer dat de spoorbreedte ermee veranderd al is dat bij modellen tot '63 minder erg als bij latere types. Ook is het jammer dat er geen stofkap achter de schijf zit bij de set voor orginele velgen, bij de kit voor aftermarket velgen zit die er wel bij.

Als er sportvelgen en eventueel een rembekrachtiger gebruikt kan gaan worden is een 944 kit een betaalbaar alternatief en er zijn er ook veel die voor de set met Wilwood klauwen gaan.

francisco
Spijl is het geworden

« Antwoord #2 Gepost op: Juni 21, 2010, 23:15:41 »

ben zelf ook aan het kijken maar ik dacht dat die CSP setjes niet onder de standaard velgen kon, of sla ik de plank nu mis Grapje/Razz

T1BUS
Spijl gaat niet meer weg

dreambus

« Antwoord #3 Gepost op: Juni 22, 2010, 20:24:33 »

Ik zag op de site van K&K zo'n CSP setje staan volgens hun dus bolt on met standaard velgen...
Quote;
Voor spijlbussen die op originele velgen willen blijven rijden is dit dÚ schijfremset. Het voornaamste verschil met de andere schijfremmenset die we aanbieden is dat deze een enkelzuigerige remklauw heeft en de andere een dubbelzuiger remklauw. Deze set heeft dan wel weer het voordeel dat er de standaard 14 inch of 15inch busvelg op past.

Ontwikkeld door het Duitse bedrijf CSP, dat deze set al sinds 1997 met succes op de markt heeft. Deze set is geheel compleet voor T1 bussen van 64-70

dj pierre
Spijl blijft

« Antwoord #4 Gepost op: Juni 22, 2010, 20:28:17 »

@Franciso:
De  wide-5 CSP kit is er in 2 soorten. Voor sportvelgen en een speciale voor orginele velgen (14" en 15"). Deze zou precies moeten passen. Schijnt wel een Opel klauw voor de CSP kit gebruikt te worden, maar zeker ben ik er niet van. Maakt me ook weinig uit, niets mis met Opel remmen in de regel en de blokken zijn altijd goedkoop.

francisco
Spijl is het geworden

« Antwoord #5 Gepost op: Juni 23, 2010, 08:56:47 »

tnx dj pierre Very Happy dan heb ik dit echt vekeerd gelezen Grapje/Razz

Koenraad
Spijl blijft

« Antwoord #6 Gepost op: Augustus 15, 2011, 13:48:44 »

Om het forum een beetje proper te houden plaats ik het hier. Maar heeft al iemand ervaring met deze disc brake kit?

http://www.sacoperformance.com/proddetail.php?prod=60-2087

Dit ziet er ook wel degelijk uit en de prijs omgerekend is in mijn ogen zeer aantrekkelijk of ben ik mis? 600 euro is toch schappelijk zonder de extra kosten?

Grtz Koenraad

Sancho
Spijl is het geworden

« Antwoord #7 Gepost op: Augustus 15, 2011, 13:55:58 »

ik heb er op thesamba goede dingen van gelezen,
ben er ook in ge´nteresseerd...
lees hier even
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=475194&highlight=saco
blijkbaar verkoopt die bustoration ze zelfs nog iets goedkoper!

Sancho
Spijl is het geworden

« Antwoord #8 Gepost op: Augustus 15, 2011, 13:57:02 »

lees hier even

ze zijn trouwens ook aan een schijfremmenkit aan het werken voor op reductiekasten  Cool

Koenraad
Spijl blijft

« Antwoord #9 Gepost op: Augustus 15, 2011, 14:08:59 »

lees hier even

ze zijn trouwens ook aan een schijfremmenkit aan het werken voor op reductiekasten  Cool

Jup ook ik heb dat artikel doorgelezen. klinkt dus echt wel interessant voor die prijs.

Buzzz
Spijl blijft

« Antwoord #10 Gepost op: Augustus 15, 2011, 16:44:41 »

Klinkt goed, maar heb je bij schijfremmen niet ook een andere remcylinder en een rembekrachtiger nodig?

---  Hoezo, een raket nodig om naar de maan te gaan?
     Bij mij gaat alles naar de maan, zonder raket.          ---

Renka
Split personality

« Antwoord #11 Gepost op: Augustus 15, 2011, 18:16:38 »

yes

To finish first, you first have to finish

Koenraad
Spijl blijft

« Antwoord #12 Gepost op: Augustus 16, 2011, 11:56:11 »

Jup, maar voor die prijs is een schijfremset al veel aantrekkelijker en naar mijns insziens ziet die er beter uit dan csp. En misschien een pluspunt is dat deze 4 zuigers heeft tov csp maar 1 of 2.

classic line
Spijl is het geworden

« Antwoord #13 Gepost op: Augustus 16, 2011, 17:41:14 »

met 1 of 2 zuigers stopt je busje ook echt wel hoor en het voordeel van csp is dat je wat makkelijker rembloken en onderdelen kan nabestelen

Koenraad
Spijl blijft

« Antwoord #14 Gepost op: Augustus 16, 2011, 19:57:02 »

wil ik best geloven hoor dat hij even goed stopt  Smile maar dat nabestellen valt nog te doen denk ik. Ze gebruiken pads van wilwood en die zijn nog redelijk goed te krijgen denk ik. En last but not least. Die prijs hÚ...  Cool

Steekwoorden: schijf rem 
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this