Spijlbussen.nl

Uitlaten van Vintage Speed..

Offline tommievw

• Spijl blijft
Iemand ervaringen mee? vind ze er erg mooi uitzien.

en voor de verlaagde bussen een mooie oplossing

Paruzzi verkoopt ze ook, alleen die hier bovenstaat niet.

Wil graag een andere uitlaat, en die ik nu heb hangt veels te laag. dus die rij ik helemaal kapot straks en dat is zonde.
http://shop.vintagespeed.com.tw/exhaust.html

Offline dj pierre

• Spijl blijft
Ik heb hem ook besteld en afgelopen week ontvangen. De versie met het pijpje naar links als orgineel. Ik ben er super blij mee, de afwerking is werkelijk super. Ik heb hem rechtstreeks besteld bij Mr. Lee. Erg prettige verkoper imo. Houd wel rekening met 100 euro invoerbelasting. Maar dan is de prijs nog altijd keurig voor het gebodene.

Aanrader voor iemand die iets zoekt wat redelijk orgineel oogt en past maar wel beter klinkt en wat beter werkt met meer cc's. Ik ga ze met performance kackelpotten(38mm) gebruiken, ze zijn er ook met J-pijpjes.

Voorbeeld:

Offline tommievw

• Spijl blijft
Eindelijk iemand die hem daar besteld heb..

Had je hem snel binnen?

Baphi

• Gast
Ik heb hem ook besteld en afgelopen week ontvangen. De versie met het pijpje naar links als orgineel. Ik ben er super blij mee, de afwerking is werkelijk super. Ik heb hem rechtstreeks besteld bij Mr. Lee. Erg prettige verkoper imo. Houd wel rekening met 100 euro invoerbelasting. Maar dan is de prijs nog altijd keurig voor het gebodene.

Aanrader voor iemand die iets zoekt wat redelijk orgineel oogt en past maar wel beter klinkt en wat beter werkt met meer cc's. Ik ga ze met performance kackelpotten(38mm) gebruiken, ze zijn er ook met J-pijpjes.

Voorbeeld:

Excuses, ik heb met net aangemeld op 't forum en begin gelijk met vragen stellen... Ik hoop dat me dat niet kwalijk wordt genomen.

Ik ben van plan om deze uitlaat voor mijn '69 T2a Westy aan te schaffen, maar zit me af te vragen met welke kosten (bovenop de verkoopprijs en verzendkosten) ik rekening moet houden. Is dat enkel €100? En hoe snel is de uitlaat in huis?

Vind het een erg mooi systeem en lees eigenlijk alleen maar positieve recensies...

Bas

Offline dj pierre

• Spijl blijft
Jep. Ongeveer 100e duanekosten, that's it. Ik had hem vrij snel binnen, een week of twee.

Enigste minpunt is dat het linker spruitstukpijpje precies tussen de kachelslang(tussen koelhuis en kachelpot) aansluiting zit waardoor de aluminium slang ingedeukt moet worden aan deze kant. Rechts gaat raar genoeg wel goed. Gaat dus een beetje kachelkracht kosten. Als je geen kachelpotten gebruikt is dit uiteraard niet aan de orde.

Wel een aanrader wat mij betreft. Hoe ie klinkt weet ik over een week of twee.

Ik hoop dat m'n westy trekhaak er nog goed onder past, dat is mijn grootste zorg vooralsnog.

Offline dj pierre

• Spijl blijft
Na even op de site van Vintagespeed gekeken te hebben trof ik nu het volgende aan:

Deze maar eens gaan bestellen dus...

Offline kees

• Spijl blijft
    • vwsamba.nl/photo-gallery
 Zozo.. Dat ziet er mooi uit. Alleen de tip lijkt erg laag te zitten, 1 drempel en de zaak is verbogen.  Westfalia trekhaak past denk ik niet, sowieso al lastig met een verlaagde bus..

Offline VW-maniac

• Spijl blijft
ze hebben een speciale uitvoering voor verlaagde bussen
67 westy SO-42  2110

Offline the bus driver

• Split personality
  • surf now, work later
ze hebben een speciale uitvoering voor verlaagde bussen

Klopt!

Ik las onlangs wel ergens dat de gebruikte RVS dan toch nt de kwaliteit zou zijn die men verwachtte, maw er heeft iemand de uitlaat terug geretourneerd omdat hij begon te roestte..   :-|

Maar bon, ik las net zoveel reactie's van mensen die het wel goed beviel..

Ga even aan de slag met de search button op het SSVC en dan krijg je het vanzelf ;-)
Haaaiiroeff

Baphi

• Gast
Hmmm, vind dat roesten niet zo'n positieve, alhoewel dit het eerste geval is wat ik (tot nu toe) gelezen heb...
Misschien komt er nog een groupbuy op het buurforum (vct2) omdat daar een paar geïnteresseerden zijn...

Ik ben nog aan het overwegen. Of toch maar een standaard pot eronder?? Gaat om een SP1600 met 30pict3 die veul gewicht moet meezeulen  :-?
(originele '69 westy)

Offline Rick1984

• Spijl blijft
    • W.E.M. Udenhout
Gisteren ook op mijn bus een uitlaat van Vintage Speed gemonteerd. Past prima en ziet er goed uit. Komt een lekker geluidje uit de pijp.

Moet alleen nog die pijpjes bestellen waar de aansluiting voor de voorverwarming op kan. Weet iemand of je die los kunt bestellen?

Offline Samba '66

• Spijlbussen.nl
  • Penningmeester stichting behoud VW Spijlbussen
    • Naus IT Management
Ziet er leuk uit.

Maar afgezien van het aangezicht en geluid, heeft zo'n uitlaat nog andere voor- of nadelen?
As jy vir jouself kan lag dan het jy altyd iets om oor te lag.

Offline dj pierre

• Spijl blijft
Moet alleen nog die pijpjes bestellen waar de aansluiting voor de voorverwarming op kan. Weet iemand of je die los kunt bestellen?

Ik heb ze los besteld en de kachelslang pastte een stuk beter maar nog altijd niet perfect. Maar wel een aanrader als je met kachelpotten rijdt.

De reden dat ik voor deze uitlaat gekozen heb is dat het de enige 38mm uitlaat is die enigzins orgineel gemonteerd kan worden. De standaard uitlaat vond ik aan de kleine kant voor een 1955cc. Heb ook 38mm kachelpotten(csp verkoopt deze).

Nadeeltje van deze uitlaat is ook dat ie de het plaatwerk voor de motor raakt. Ik wil gaan kijken of deze iets bij te buigen is als de bus weer naar de spuiter gaat voor nazorg.