Pagina's: [1] 2 3 ... 36   Omlaag
Auteur Topic: 1967 SO42, een rijdend project...  (gelezen 113875 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Gepost op: Februari 05, 2009, 10:35:34 »

en waar het mee begonnen is staat HIER.

Dilemma ...

Aangezien we dit jaar er toch weer met de spijlbus opuit trekken (het T2Di project ligt noodgedwongen ff stil) en ik nu dagelijks mijn nek breek over Wouter's walk throught sectie, zit ik eraan te denken om dat ook in mijn (non walk throught) westfalia te gaan maken Think

Gedurende de vakantie heb ik twee kinderen achterin zitten, en als ik zie hoe vaak Lorraine over het schot moet klimmen om ze uit elkaar te halen ..

Goed, ze blijft daar natuurlijk wel lenig van, maar dat is ook gelijk wat haar 'tegenstaat' om weer met de SO42 op vakantie te gaan. Vorig jaar zijn we nog een weekje met de Golf geweest en dat beviel erg goed, ook omdat je dan in één keer kunt uithalen als het achterin fout dreigt te gaan Very Happy
In de bus zitten ze verder weg en om nou met gevulde of lege blikjes frisdrank naar achter te gaan gooien gaat ons net ff te ver.

Wat denken jullie, de zaag erin of zo laten ??

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

rusty67
Spijl is het geworden

67er T1 AIR-RIDE CUSTOM GEVAL

« Antwoord #1 Gepost op: Februari 05, 2009, 10:39:34 »

Een tussenschot plaatsen tussen die twee donders!!! Very Happy

Of na goed islamitisch gebruik: vrouw achterin??

a dog is a dog and stuffing feathers in its ass doesn't make it a chicken.

(O\|/O) THE O.G. SPLIT PERSONALITY|o\O/o|
             Oldskool kustom Speed Club

Nirvana
Spijl is het geworden

Gezegde: In de bus blazen,het geld royaal uitgeven

« Antwoord #2 Gepost op: Februari 05, 2009, 10:41:11 »

Zo laten!  Very Happy Schot alleen dicht maken voor de kinderen, issolatie ertussen en rustig op vakantie. Ik heb geen kinderen dus misch geen optie?  laughing11

Nee ik zou er niet in gaan zagen als ik jou was!

VW-maniac
Spijl blijft

« Antwoord #3 Gepost op: Februari 05, 2009, 11:36:28 »

tja heb gelukkig geen kinderen  Grapje/Razz  maar kun je niet beter het schot er uit halen? af was dat de bedoeling hele WT er in lassen lijkt me een beetje veel werk. Kun je hem beter gelijk helemaal in de resto doen.
Ik zou het zelf nooit doen maar ben een stock N***I dus  d'oh!??

67 westy SO-42  2110

vwspijlbus
Split personality

100001241297482
« Antwoord #4 Gepost op: Februari 05, 2009, 12:01:11 »

Dilemma ...
Kan ik me iets bij voorstellen.
Menig maal ervaar ik de voordelen van het bij mijn bus verwijderde schot.

Je maakt zoveel aanpassingen aan je bus om 'm te voldoen aan je persoonlijke wensen dus waarom nu niet? 2 T2 stoelen van marktplaats plukken + het reservewiel(en) op het roofrack en klaar.

Als je een koper zoekt voor dit schot, (er vanuitgaande dat ie met beleid verwijderd wordt) houd ik me aanbevolen want ooit in de toekomst zou ik 'm vanwege orginaliteits redenen wel zelf weer terug willen...

Frank

volksfahrer.nl
Spijl is het geworden

erwin stok
« Antwoord #5 Gepost op: Februari 05, 2009, 12:05:35 »

NIET DOEN!

Maak eerst die T2 af en kijk dan eens wat je met de spijl doet.
Als je nu aan de spijl gaat slijpen heb je niks rijdends meer.

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #6 Gepost op: Februari 05, 2009, 12:15:08 »

Ik ben er ondertussen wel redelijk van overtuigd dat wil ik (en Lorraine!) nog meer plezier van onze bus hebben, het schot er gewoon uitmoet.

Volgende dilemma is dan weer; pak ik een orginele walk through sectie, of maak ik zelf wat ?  Think

Als ik zie hoe 'simpel' het eigenlijk is (evenafgezien van de inpresingen in het plaatwerk) vind ik het een beetje zonde een hoop geld voor een stuk orgineel plaatwerk neer te gaan leggen.
Ik bedoel, de bus gaat toch niet meer weg, en ik heb het altijd jammer gevonden dat mijn bus geen doorloop had.

2 aparte (Porsche 914 stoelen) zitten er al een tijdje in Frank, reservewiel kan inderdaad bovenop.

Volksfahrer; als ik een doorloop ga maken laat ik de bus wel rijdend en voor de wintertrail lukt het toch niet meer, maar tussen de wintertrail en ons eerste geplande weekendje weg (eind April) zou het moet lukken om het erin te maken. Dan heb ik ruim 7 weken de tijd. Moet toch ook een trekhaak onder de bus gaan maken en gezien de Ahnendorp streetsport en het extra Gene Berg oliecarter heb ik daar ook nog wel ff werk aan.

Door allerlei omstandigheden kom ik nu even niet aan de T2Di toe, vandaar mijn sugestie (ook aan Lorraine) om de spijl aan te passen .. ik wil graag met de spijlbus op vakantie, zij pakt net zo lief de Golf, tenzij ik wat vind om het voor haar makkelijker te maken om achterin te komen.

Enne Erwin .. ik spreek je straks wel weer als jij een kleintje achterin hebt zitten en je vrouw moet over het schot naar achter omdat de kleine aan het spugen is en jij zo gauw niet kunt stoppen.

the bus driver
Split personality

surf now, work later

spruytstephan@hotmail.com
« Antwoord #7 Gepost op: Februari 05, 2009, 13:58:57 »

Vlg optie, die klein mannen thuis laten..

Weet je nog toen ik je zei dat die westy doorloop zo handig was..  dat is voor mij iets waar ik serieus tegen op zie bij de highroof..

Zelf zou ik het in jouw westy niet doen maar goed als ie nt weg gaat dan weer wel!

Wat ik wel zou doen Alain is het tussenschot er volledig uithalen en wel zo dat je het ooit gewoon kan terug plaatsen (you never know) neem eens contact op met ijskreem hier op het forum hij kan die twee walktrough 'schotten' wel voor je maken zo dat het eruiteindelijk wel nog mooi uitziet..

Ik bedoel dus nt de volledige sectie zoals bij Wout maar gewoon telkens de rug-zijde..

Haaaiiroeff

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #8 Gepost op: Februari 05, 2009, 14:21:42 »

Mijn bedoeling was ook om alleen de rugdelen over te zetten. De echte doorloop is namelijk niet veel anders als bij een gewone bus. Kwestie van een schot op de juiste plek lassen.
Eruit halen met het oog op de toekomst om terug te plaatsen gaat niet lukken. Daarvoor zou ik mijn bus bij de stijlen door moeten halen, en dat gaat niet gebeuren. Plan is om het in een weekendje te doen (rugdelen zijn dan al wel 'in huis'), en de bus rijdbaar te houden.

en m'n kids thuislaten ?? Confused

Nee, dat gaat niet gebeuren, daarvoor vind ik het veel te leuk dat ze meegaan  Cool

Bianca & Dimitri
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #9 Gepost op: Februari 05, 2009, 15:00:34 »

Enne Erwin .. ik spreek je straks wel weer als jij een kleintje achterin hebt zitten en je vrouw moet over het schot naar achter omdat de kleine aan het spugen is en jij zo gauw niet kunt stoppen.

Bianca heeft daar meestal geen last (hebben een originele walkthrough, maar door SO-44 is deze geblokkeerd door het keukenblok  d'oh! ), Omdat meestal ik achterin bij 1 van de kids zit en de andere voorin  Very Happy

groeten Dimitri

Bianca, Dimitri, Emma & Noa

1965 SO44

volksfahrer.nl
Spijl is het geworden

erwin stok
« Antwoord #10 Gepost op: Februari 05, 2009, 15:30:55 »

LOL!

Ik ga zowiezo een constructie maken waarbij 'r een stoeltje hoog en vlak achter
het tussenschot staat en de toekomstige kleine over onze schouders
mee kan kijken naar de Fjörden en/of Alpen Very Happy

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #11 Gepost op: Februari 05, 2009, 15:40:41 »

Gillian zat -vakantie 2006, toen hij nog geen zusje had- gewoon bij ons voorin.

Anno 2008 zitten ze met z'n tweetjes achterin, voor de dvd Very Happy

no nonsense
Spijl gaat niet meer weg

t1'57 t162 t1'66 t1'66 t1'66 t2'76 t2'77 kever'71

« Antwoord #12 Gepost op: Februari 05, 2009, 16:38:30 »

Mijn bedoeling was ook om alleen de rugdelen over te zetten. De echte doorloop is namelijk niet veel anders als bij een gewone bus. Kwestie van een schot op de juiste plek lassen.

Mijn kids zijn dan niet zo klein meer, maar als ik zie hoeveel moeders (onee dat mag ik niet zeggen van jou he Grapje/Razz)
naar achteren gaat op een tripje naar griekenland, heb ik dus ook de beslissing genomen om een doorloop te maken in de highroof.

Hoe ga je dat doen dan?.
Alleen de rugleuning te plaatsen en het doorloopje dan hoe gaat dat er dan uit zien bij jouw heb je dat al een keer gezien?

Groeten Allard

the bus driver
Split personality

surf now, work later

spruytstephan@hotmail.com
« Antwoord #13 Gepost op: Februari 05, 2009, 16:48:15 »

Mijn kids zijn dan niet zo klein meer, maar als ik zie hoeveel moeders (onee dat mag ik niet zeggen van jouw he Grapje/Razz)
naar achteren gaat op een tripje naar griekenland, heb ik dus ook de beslissing genomen om een doorloop te maken in de highroof.

Hoe ga je dat doen dan?.
Alleen de rugleuning te plaatsen en het doorloopje dan hoe gaat dat er dan uit zien bij jouw heb je dat al een keer gezien?

ff mayonaise laten werken.. tongue3
ni zo moeilijk hoor, ik ga het ook op die manier doen later, maar wel zo dat ik uiteindelijk wel nog het schot kan terug plaatsen.

Haaaiiroeff

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #14 Gepost op: Februari 05, 2009, 17:01:37 »

Het schot valt er volgens mij niet uit te halen om het 'voor later' weg te leggen.
Boeit mij ook niet zo .. als hij eruit is en de doorloop is een feit komt hij toch nooit meer terug.

Als het straks netjes bekleedt is ziet geen hond het of het nou orgineel of eigenbouw is  Very Happy

Steekwoorden:
Pagina's: [1] 2 3 ... 36   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this