Pagina's: 1 [2]   Omlaag
Auteur Topic: tweede accu  (gelezen 11469 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
patrick66er
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 340



« Antwoord #15 Gepost op: April 28, 2011, 14:28:18 »

''en hij weer het water op gaat koken''  Think
Gelogd

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 6.217


Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen


wouterduijndam
WWW
« Antwoord #16 Gepost op: April 28, 2011, 15:01:11 »

''en hij weer het water op gaat koken''  Think

Heb ik iets verkeerds geschreven of had ik het anders moeten verwoorden?
Gelogd


patrick66er
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 340



« Antwoord #17 Gepost op: April 28, 2011, 17:11:24 »

Ik denk inderdaad anders verwoorden want ik ga ervanuit dat je wel weet dat er geen accuzuur gekookt wordt in een accu, door losgeraakte looddeeltjes kan wel een lichte kortsluiting in de desbetreffende cel optreden die de cel doet opwarmen en meer damp lees knalgas doet produceren

Gelogd

Berrie120
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.920



« Antwoord #18 Gepost op: April 28, 2011, 21:41:44 »

Vandaag 2 liter demi water erin, en buiten opgeladen.

In 1,5 uur al teruggezakt naar 10 volt.
In iedergeval een cel kortsluiting dus, jammer maar helaas.

Gelogd

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

pietabroodje
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 198


« Antwoord #19 Gepost op: Juli 30, 2015, 17:09:16 »

ik heb nog een extra vraagje, hoeveel ampere heb ik zo al nodig Eh? ... ?

ik ben van plan een agm batterij aan te schaffen, merk ben ik nog niet uit maar het zou allesinds een niet al te lange mogen zijn ik denk dat iedereen maar maximum 35 cm heeft , tips hieromtrent altijd welkom.

gebruik - koelkast / radio / lampjes en iets opladen laptop / gsm met een omvormer naar 220.
ik zou het liefst een zo groot mogelijke steken maar als ik dat bereken met een van 220 amphere ( die ik nooit kan plaatsen wegens te groot ) kan ik nog maar 2 dagen doorgaan met de koelkast tot ze plat is , klopt dit ?

wie heeft wat en welke amperage ;-)

mvg

Gelogd

Berrie120
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.920



« Antwoord #20 Gepost op: Augustus 04, 2015, 14:30:33 »

75Ah heb ik, gaat redelijk goed hoor en is ook zo weer vol.

Een koelkast draait niet de gehele dag, lampjes vervangen door LED verlichting, laptop of gsm is verwaarloosbaar.
Omvormer naar 230 volt dat trekt behoorlijk stroom.

220Ah plaatsen heeft helemaal geen zin als je dynamo niet zoveel kan leveren.

Gelogd

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

pietabroodje
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 198


« Antwoord #21 Gepost op: Oktober 12, 2015, 10:57:09 »

naar aanleiding van dit toppic en ik wel uiterst tevreden ben over men setting wou ik toch men steentje bijdragen Smile

achteraan heb ik een yellowtop 75 AH batterij geplaats die verbonden is met een relais op de start accu.
de yellowtop is rechtstreeks verbonden met de druppel lader die in de bus verwerkt zit. ( ctek mx 10 )
een omvormer van 12 V naar 220 is ook aanwezig.

wat komt er toe in de ruimte

1 x kabel 12 V van 2 de woon accu ( yellowtop )
1 x 220 die in de laadvloer zit ( met camping stekker )





van de toekomende 220 ( blok in de laadvloer ) gaat dit naar de zekeringskast ( merk crusader , gebruik in de meeste mobilhomes en caravans )
-1 x koelkast
-2 x stopcontacten
-1 x ctek lader

van de toekomde 12 V ( zekeringskastje naast  de crusader , )
- verlichting van de achter ruimte
- radio en extra bijgeplaatste meters
- koelkast voor 12 volt gebruik
- omvormer van 12 volt naar 220 die dan naar een stopcontact gaat .



als afwerking heb ik er een twinny gasfles in staan met een flexibele leiding in men vloer voor de koelkast bij het langdurige wildkamperen ( ik durf wel eens 2 weken op het strand te blijven staan Smile )
ik raad de gasfles af indien je om de 2 dagen ver rijd of een camping bezoekt. ( plaatsvoordeel )

veel succes Smile

Gelogd

EeVeeWee
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.296



WWW
« Antwoord #22 Gepost op: Oktober 12, 2015, 11:55:56 »

Hierop inhakend, ik heb een 230 V systeem in mijn T2a gebouwd en daarbij een vereenvoudigd schema voor dummies gemaakt. Misschien heeft iemand er wat aan.
De huishoudaccu is een Cell Power CPX 115-12 en de startaccu een VARTA D21 SILVER Dynamic 12V 61Ah

http://s1362.photobucket.com/user/everpix/media/Schema%20T2a_zpshomo5c2c.jpg.html

Gelogd


Steekwoorden:
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this