Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
Auteur Topic: bevestiging deurpanelen, drukkers of schroeven  (gelezen 8302 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Renka
Split personality

« Antwoord #15 Gepost op: November 07, 2009, 13:57:06 »

Dat zijn ze inderdaad, daar heb ik de panelen van de voordeuren mee vastgezet. Zit heel goed vast, alleen je moet wel die tang hebben. Waar je deze tang kan kopen als particulier geen idee, want ik heb deze bij een groothandel voor vliegtuigtechniek gekocht. Als je in deze zou willen gebruiken en in de buurt van sittard woont kunnen we misschien eens wat afspreken zodat je deze tang kan gebruiken.

de firma Wurth verkoopt ze, maar je kan ook gewoon een boutje met busje en moertje gebruiken !! je trekt namelijk de popnagel vast in de plaat. als je er veel moet doen is het wel lastig en tijdrovend, zo'n set kost rond de 120 euro  Confused

To finish first, you first have to finish

Bianca & Dimitri
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #16 Gepost op: November 07, 2009, 15:39:11 »

Dat zijn ze inderdaad, daar heb ik de panelen van de voordeuren mee vastgezet. Zit heel goed vast, alleen je moet wel die tang hebben. Waar je deze tang kan kopen als particulier geen idee, want ik heb deze bij een groothandel voor vliegtuigtechniek gekocht. Als je in deze zou willen gebruiken en in de buurt van sittard woont kunnen we misschien eens wat afspreken zodat je deze tang kan gebruiken.

de firma Wurth verkoopt ze, maar je kan ook gewoon een boutje met busje en moertje gebruiken !! je trekt namelijk de popnagel vast in de plaat. als je er veel moet doen is het wel lastig en tijdrovend, zo'n set kost rond de 120 euro  Confused

ik heb deze voor 50 gulden gekocht via een bekende in de vliegtuigbranche. erg tijdrovend is het niet hoor, 1 keer trekken en de "popnagel" zit vast, de tang kan je draaien in bijna iedere mogelijke hoek, dus overal kom je goed bij. Nog een voordeel is als je bestaande deurpanelen als mal gebruikt komen de gaten van de clipjes overeen met de "popnagels", waardoor je de boutjes zo vastzet en op de originele plaatsen zitten dan de boutjes ipv de clipjes.

http://www.ncgtools.com/en_p_pgrnaft_02.php

Bianca, Dimitri, Emma & Noa

1965 SO44

Ficus
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #17 Gepost op: November 07, 2009, 16:21:24 »

iedereen die uit de toolspecial verkoop heeft dit.

http://toolspecial.com/

http://www.toolspecial.com/product_info.php/cPath/78_184/products_id/1643?osCsid=3ccf887bd4993a669558f179856a1be6

volksfahrer.nl
Spijl is het geworden

erwin stok
« Antwoord #18 Gepost op: November 07, 2009, 18:25:12 »

mij te duur. pak de boor wel Very Happy

Renka
Split personality

« Antwoord #19 Gepost op: November 07, 2009, 20:10:23 »

ik heb deze voor 50 gulden gekocht via een bekende in de vliegtuigbranche. erg tijdrovend is het niet hoor, 1 keer trekken en de "popnagel" zit vast, de tang kan je draaien in bijna iedere mogelijke hoek, dus overal kom je goed bij. Nog een voordeel is als je bestaande deurpanelen als mal gebruikt komen de gaten van de clipjes overeen met de "popnagels", waardoor je de boutjes zo vastzet en op de originele plaatsen zitten dan de boutjes ipv de clipjes.

http://www.ncgtools.com/en_p_pgrnaft_02.php

ik bedoelde tijdrovend als je het met een boutje busje en moertje per stuk moet doen  tongue3

To finish first, you first have to finish

vwspijlbus
Split personality

100001241297482
« Antwoord #20 Gepost op: November 08, 2009, 10:04:13 »

Ik vind die drukkers maar on-functioneel en heb waar nodig gaten geboord en eea geschroefd icm kunstof holle-ruimte pluggen.
Omdat het oog ook wat wil heb ik bij elke schoef een ringetje gebruikt.
Plaatje erbij:

Frank

Bianca & Dimitri
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #21 Gepost op: November 08, 2009, 20:28:50 »

ik bedoelde tijdrovend als je het met een boutje busje en moertje per stuk moet doen  tongue3

Boutje moertje is niet nodig met deze dingen, gewoon trekken en draaien maar  tongue3

Bianca, Dimitri, Emma & Noa

1965 SO44

airwolf
Spijl blijft

« Antwoord #22 Gepost op: November 16, 2009, 18:41:15 »

Deze heb ik gebruikt. Eerst de plaat boren tegenover de bestaande gaten. Dan deze kunststof gevinde nagels erin. Daarna daaroverheen stofferen. De boel plaatsen en je kan ze zo in de bestaande gaten drukken en het zit super vast. Je ziet geen schroeven of dergelijke.

Vintage_bus
Spijl blijft

'66 Kombi, walkthrough, slidedoor

« Antwoord #23 Gepost op: November 16, 2009, 19:55:12 »

Net als frank,  gewoon naar de gamma gegaan, wat holle ruimte pluggen gehaald en schroeven met ringetjes, en ik was in een mum van tijd klaar Grapje/Razz

cheers!

volksfahrer.nl
Spijl is het geworden

erwin stok
« Antwoord #24 Gepost op: November 16, 2009, 20:08:04 »

Wat voor holle-wand pluggen zijn dat dan?
Ik heb gekeken bij de bouwmarkt maar kan niks vinden wat zou werken?

vwspijlbus
Split personality

100001241297482
« Antwoord #25 Gepost op: November 16, 2009, 20:20:10 »

Wat voor holle-wand pluggen zijn dat dan?
Ik heb er geen meer liggen maar als ik me goed herinner waren ze volgens de verpakking met name bedoeld voor gipsplaten.

Frank

volksfahrer.nl
Spijl is het geworden

erwin stok
« Antwoord #26 Gepost op: November 16, 2009, 20:46:59 »

Zoiets?

vwspijlbus
Split personality

100001241297482
« Antwoord #27 Gepost op: November 17, 2009, 08:26:07 »

Nee. Zo iets:

Frank

volksfahrer.nl
Spijl is het geworden

erwin stok
« Antwoord #28 Gepost op: November 17, 2009, 09:00:29 »

Gaat dat niet doordraaien?
En die die pluggen moeten toch een minimale plaatdikte hebben?
Lijkt mij dat het zich niet strak zet in een plaat van 0,6 mm Think

vwspijlbus
Split personality

100001241297482
« Antwoord #29 Gepost op: November 17, 2009, 10:02:45 »

Ik heb er goede ervaringen mee.

Een voordeel van deze pluggen is oa dat je de panelen kunt verwijderen / losschroeven.
Ik merk dat m'n lak op de panelen na aantal jaren gaat indrogen en dan wil ik ze los kunnen schroeven om te kunnen lakken zonder beschadegingen te maken.
Ik heb geen ervaring met de methode die Bert gebruikt maar ik kan me goed voorstellen dat je een (bekleed) paneel breekt als je zou een paneel los willen halen.

Frank

Steekwoorden:
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this