Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: Achterklep 67er zelfde als t2a?  (gelezen 2790 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
69spyker
Gast
« Gepost op: Oktober 27, 2009, 17:43:32 »

Hey,

Klopt het dat een 67er klep hetzelfde als die van een t2a is. Mijn klep is namelijk nog al verrot dus zoek er nog 1 maar als die van een t2a hetzelfde is er wat meer aanbod.

Groeten Felix
Gelogd

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.445



« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 27, 2009, 20:36:40 »

Uit mijn hoofd zitten de bevestigingsgaten voor de scharnieren op een net iets andere plek, dus 1 op 1 omwisselen zal niet gaan.
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

vwspijlbus
Split personality

Offline Offline

Berichten: 5.545



100001241297482
« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 27, 2009, 21:35:20 »

Bjorn rijdt oa een t2a en zou dit kunnen weten / checken.
Gelogd

Frank

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 6.313


Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen


wouterduijndam
WWW
« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 28, 2009, 08:53:50 »

Een T2A klep past niet. Uit mijn hoofd gezegd is een spijlbusklep 42 cm hoog en een 67'er T2A klep maar 39cm. Dit komt doordat het achterpantser van een T2 hoger is dan van een spijlbus.
Ik zelf ben voor Teun zijn bus 3 jaar aan het zoeken geweest naar een mooie klep zonder schade.
Gelogd


Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.445



« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 28, 2009, 09:01:45 »

Even voor de duidelijkheid, hebben we het over de achterklep (met ruit) of over de motorklep ??
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

69spyker
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 28, 2009, 22:17:35 »

Het gaat over een achterklep met ruit en niet over de motorklep. Heb zelf ook wel een t2a maar dat is is een crewcab dus dat schiet niet op;)

ik heb er trouwens is t2b (74) klep voor gehouden die maat lijkt mij hetzelfde alleen de bevestigingsmoeren zitten anders(verschuifbaar) spijl zitten de moeren vast in de klep en ook hoger. Maar vraag me af of dat ook zo is bij een t2a klep.

Groeten
Gelogd

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.445



« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 28, 2009, 22:25:24 »

Een vroege T2a klep is kwa maatvoering, slot en slotopener gelijk aan een spijlbus, alleen de bevestiging aan de scharnieren is anders. Een T2b klep is hetzelfde als een T2a klep maar met een ander slotmechaniek en bevestiging en (uiteraard) ook weer de bevestiging aan de scharnieren. Met wat kunst en vliegwerk kun je de scharnieren (dus niet je klep) voorzien van wat extra gaten waardoor je een T2a klep (makkelijkste optie) wel op een spijlbus kunt gebruiken.
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

69spyker
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 28, 2009, 22:59:17 »

tja dat is mischien wel makkelijk maar niet de manier. Dan maar opzoek naar een 67er klep Heet iemand er nog 1 liggen??

Groeten
Gelogd

ET
Onzekere spijl

Offline Offline

Berichten: 12


« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 29, 2009, 07:51:56 »

Sorry, maar een T2A achterklep pas WEL in een T1, de scharnier afstand is hetzelfde. T2B heeft een andere afstand.
Alleen heeft de T1 een ronde drukknop als buitenslot en de T2A heeft een rechthoekig buitenslot.
Je dient alleen het kleine gaatje dicht te maken, waar het T2A buitenslot mee vastgeschroefd zit. En het gat iets ronder maken voor het T1 slot.

succes ermee
Gelogd

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.445



« Antwoord #9 Gepost op: Oktober 29, 2009, 07:59:25 »

Dank voor deze verduidelijking ET !!
Ik was er echt van overtuigd dat het verschil in de scharnierbevestiging zit, maar het blijkt dus dat het verschil in het slot zit.
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Martenni
Onzekere spijl

Offline Offline

Berichten: 42


« Antwoord #10 Gepost op: Oktober 29, 2009, 08:12:16 »

...
Alleen heeft de T1 een ronde drukknop als buitenslot en de T2A heeft een rechthoekig buitenslot.
Je dient alleen het kleine gaatje dicht te maken, waar het T2A buitenslot mee vastgeschroefd zit. En het gat iets ronder maken voor het T1 slot.
...

Een '67 split heeft al hetzelfde rechthoekige buitenslot als de T2A.

Dus blijkbaar is een T2A achterklep volledig hetzelfde als een achterklep van een '67 split.
Leuk om weten (... Ik heb een tijdje geleden een T2A klep gekocht om de gedeukte achterklep van mijn '67 te vervangen.  Ik heb de sloten vergeleken, maar niet de bevestigingspunten voor de scharnieren.)
Gelogd

69spyker
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: Oktober 29, 2009, 08:27:35 »

Kijk dat wist ik wel spijlen tot 66 hebben de ronde drukknop en een inham in de balk onder de klep. 67er spijlen en t2a hebben een vierkant slot. Maar goed ga van het weekend naar kieft en klok die zullen er vast wel 1 hebben oude klep mee komt het helemaal goed.

Groeten Felix
Gelogd

vwspijlbus
Split personality

Offline Offline

Berichten: 5.545



100001241297482
« Antwoord #12 Gepost op: Juli 26, 2010, 10:45:48 »

Ik kom achterklep ramen tegen met een Sekurit logo rechts boven en rechts onder.
Zijn dit kenmerkende verschillen (er van uitgaande dat de ruit afmetingen gelijk zijn) tussen een T2 en '67 spijl ruit?
Gelogd

Frank

Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this