Spijlbussen.nl

Porsche 944 remmen onder een spijlbus.

Area51 · 74 · 33131

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Area51

  • ForumFossiel
  • Spijlbussen.nl
    • Berichten: 8.450
    • Karma: +0/-0
De CSP set wordt uitsluitend verkocht inclusief (GM) remklauwen, de VR6/G60 klauwen zijn te groot.
Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!


Offline Koenraad

  • Spijl blijft
    • Berichten: 374
    • Karma: +0/-0

Offline Berrie120

  • Split personality
    • Berichten: 3.917
    • Karma: +0/-0
Als je een onderdelen lijst wil hebben,

Helemaal onderaan deze pagina.
http://www.spijlbusje.nl/index.php/hoe-maak-ik-mijn-spijlbus-irs

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience


Offline smartdriver

  • Spijl blijft
    • Berichten: 113
    • Karma: +0/-0
  • Live now, pay later!
Thanks Berrie,

Hulde voor het duidelijke overzicht met partnummers! :thumbsup:
'69 from Brazil under serious reconstruction........;)



Offline Area51

  • ForumFossiel
  • Spijlbussen.nl
    • Berichten: 8.450
    • Karma: +0/-0
Vrijdagavond hebben Wouter en Dominique een T2a vooras onder Dominique z'n 13raams geplaatst en ik heb
zaterdag de remmerij in orde gemaakt. Het enige wat nu nog moet gebeuren zijn de remdrukverdeler (om de
remmerij naar achteren te knijpen), de hoofdremcilinder en wat remleidingen.

O ja en natuurlijk een doorgezaagde schakelstang weer lassen  :tongue3:

Goed, een T2a (ball joint) vooras met een Foksy adjuster (niet op de foto te zien), met Porsche 944 Turbo
achterschokdempers (gele koni's) en 944 NA ('83 - '85) voorwielnaven en remschijven (280x20mm) en de
48mm zweefzadelremklauw;


En (na wat slijpwerk aan de remklauwbeugel) met de 5x130 -> 5x205 velgadapter;


Past er een 15" velg op;
Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!


Offline VolksWouter

  • Carcheologisch Onderzoeker
  • Spijlbussen.nl
    • Berichten: 6.330
    • Karma: +0/-0
  • Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen
    • Wouter's Spijlbus register

Offline Area51

  • ForumFossiel
  • Spijlbussen.nl
    • Berichten: 8.450
    • Karma: +0/-0
Nog gelukt met de stuurstangen?

Ja, dat was geen probleem. Nu eerst het stuur in het midden zetten, de pitmann arm op het stuurhuis verplaatsen en dan de spoorstangen een beetje op maat zetten. De rest moet toch bij de uitlijner gaan gebeuren, maar dan staat het stuur vast zo ver recht en in het midden.

Eergister belde Dominique dat z'n hoofdremcilinder binnen was en gistermiddag heb ik bij Goodridge in Pijnacker (achter Quartel modelbouw) de laatste nippels, verloopjes en Tilton remdrukverdeler opgehaald en kan de remmerij afgemaakt worden.

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!


Offline vw_speedsterke

  • Spijl blijft
    • Berichten: 242
    • Karma: +0/-0
is er ook al een adapterset voor 944 remmen op een t2b spindels te monteren? Dit omdat ik t2b verlaagde spindels kan overkopen. Heb al gezocht hier opt forum maar vind niks terug (of moet er over hene gelezen hebben)


Offline Area51

  • ForumFossiel
  • Spijlbussen.nl
    • Berichten: 8.450
    • Karma: +0/-0
Citaat van: Area51
Remklauw is Girling 54mm (orgineel geleverd onder de Golf3 VR6 met 280mm schijven).

Nogmaals de voordelen, remzuiger is 54mm (itt Porsche 944, die is maar 48mm) rembloksetje is ongeveer
40,- (Porsche gaat richting de 120,-) Revisiesetje (vaak niet eens nodig, de oudste VR6 remklauwen zijn
uit 1992, itt de 944 klauw die ongeveer 10jaar ouder is) is 20,- (revisiesetje Porsche 944 is ruim 55,-) en
de remblokken hebben een groter frictie/wrijvingsoppervlak vergelijken met de vrij kleine Porsche 944 rem-
blokken, kortom alleen maar voordelen !!

Het enige nadeel wat ik hoorde 'uit de markt' is dat je spreektechnisch (?) niet meer over Porscheremmen
onder je T1/T2 kunt spreken, maar daar zal de gebruiker/bestuurder maling aan hebben, toch ??

en met wat passen en meten (en de schijf afdraaien naar 270mm) past er zelfs een 14" NSU RO80 velg op,

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!


Offline Airbus

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.501
    • Karma: +0/-0
  • Low 64-er MGPW OG paint
Ik kwam dit mooie plaatje tegen van de astappen:

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1641cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making)


Offline JT1

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 2.249
    • Karma: +0/-0
ja dat was toch wel bekend? Vandaar de opvulringen / bussen, lagers zijn dezelfde maten. Maar mooi plaatje :-D
aap, noot, mes!


Offline Airbus

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.501
    • Karma: +0/-0
  • Low 64-er MGPW OG paint
yup, maar mooi plaatje!  :-P

Ik hoop deze ombouw over een paar weekjes te kunnen uitvoeren  8-)
Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1641cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making)


Offline JT1

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 2.249
    • Karma: +0/-0
Ga je het ook zelf doen? Ik ga namelijk mijn spindel zelf vermaken tot Porsche hybride spindel icm 5' verlaging 8-) Alleen dan met NA remklauwen ipv Boxter...
aap, noot, mes!


Offline patje411

  • Spijl blijft
    • Berichten: 119
    • Karma: +0/-0
en daar hoort ie ook  :-D zo dicht mogelijk biju het spruitstuk
Mijn inziens niet. De motor creeert altijd vacuum . Als de klep bij de rembooster staat , staat de leiding van het spruitstuk tot aan de rembooster altijd onder vacuum als de motor draait.
Bij de meeste moderne auto's staat de klep zelfs op de rembooster zelf!