Pagina's: 1 [2] 3 4 5   Omlaag
Auteur Topic: Porsche 944 remmen onder een spijlbus.  (gelezen 27344 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Snader
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #15 Gepost op: Mei 26, 2010, 06:09:00 »

bekende klauwen! ik heb gisteren onder mijn golf grotere remmen gezet en dat waren g60 remmen, dat zijn voor zover ik weet dezelfde klauwen

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #16 Gepost op: Mei 26, 2010, 07:57:33 »

Klopt .. de Girling (of Ate) remklauwen worden onder heel veel hedendaagse VW's gebruikt, het verschil zit hem in de beugel/remblokken en remschijf afmetingen. Onder mijn dagelijkse Golf3 TDi zaten ongeventileerde 256x12mm remschijven, maar wel al met Girling 54mm remklauwen. Nu zitten er VR6 remmen (geventileerd, 280x20mm, zelfde afmeting als de 944) onder en de remklauw is hetzelfde gebleven, wat gewijzigd is zijn de blokken en bevestigingsbeugel aan het fuseestuk. De remklauwen onder de G60 zijn ook 54mm Girlings/Ate's.

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Split67
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #17 Gepost op: Mei 28, 2010, 11:44:40 »

Hey Alain,

Ik weet nog dat je het tijdens de WT hier overhad (gebruik van golf 3 klauwen e.d.) zou deze ombouw ook mogelijk zijn met behoud van 5.205 steek?

Moet je met deze remmen set ook een rembekrachtiger monteren of is dat niet nodig?

Vindt het heel gaaf om te zien hoe inventief je bent om dit passend te krijgen onder een bus.

Gr Roy

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #18 Gepost op: Mei 28, 2010, 12:07:00 »

Corne (spijl63) gaat rijden met 944 naven en remschijven en Golf3 VR6 remklauwen.
Hij wil echter wel z'n 15" Empies (steek 5x205) blijven rijden, dus er wordt een 5x130 -> 5x205 adapter gemaakt.
Doordat de 944 naven iets spoorversmallend werken en de adapter ongeveer 12mm dik wordt zal de totale spoorbreedte met een mm of 4 5 per kant gaan toenemen. Wil hij in de toekomst naar 5x130 wielen dan is het een kwestie van de adapters eraf en de 5x130 wielen erop. Achter heeft hij IRS en daar zitten nu 5x205 trommels op en die kunnen gewisseld worden voor 5x130 examplaren.
Dominique z'n bus heeft ook 944 schijven (en IRS achter) en die wil met 14" staal gaan rijden en als het goed is moet dat icm de 5x130 -> 5x205 adapter net gaan.

Een rembekrachtiger is in mijn ogen icm met schijfremmen een absolute must !!

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #19 Gepost op: Mei 28, 2010, 12:18:22 »

Dominique z'n bus heeft ook 944 schijven (en IRS achter) en die wil met 14" staal gaan rijden en als het goed is moet dat icm de 5x130 -> 5x205 adapter net gaan.

Een paar jaar geleden ben ik bezig geweest met een eigen 5x205 schijfremset voor 14" en 15" VW staal, maar op de manier hoe ik die set wilde maken ging niet lukken. Ik heb tekeningen gemaakt om nieuwe naven te laten draaien en met gebruikmaking van Golf GTi 16V schijven (256x20mm) en de girling 16V (ook 54mm remzuiger) remklauwen krijg ik genoeg ruimte in de velg voor de 14" spijlbusvelgen. De prototype set had allang klaar moeten zijn, maar tijdgebrek noopten mij het project even in de koelkast (diepvries) te zetten. De bedoeling is wel om in het najaar de draad van die set weer op te pakken en het onder een bus te gaan monteren.

Koenraad
Spijl blijft

« Antwoord #20 Gepost op: December 18, 2010, 10:54:36 »

Area een vraagje,

speelt het een rol welke calipers je gebruikt van porsche? Of moet dit van een 944 komen ivm plaatsgebrek. Of is van een boxster 986 evenzeer goed? Ik ken van die afmetingen geen bal, maar ga nu wel voor schijfremmen. Ben dan 'beetje onzekere'gevoel van mijn trommels beu.

Een originele spijlvelg zal inderdaad niet gaan, tenzij ik naar csp ga, of zal ik wachten tot jij met je systeem klaar bent....  Very Happy

Berrie120
Split personality

« Antwoord #21 Gepost op: December 18, 2010, 11:18:53 »

Ik heb de boxterklauwen,

Past op 15inch fuchsen, moest van 1 klauw aan de onderkant iets afvijlen anders lipe hij tegen de velg,
Tevens moesten de balanceerloodjes verplaatst worden.

Remt nu beter als mijn T5  Very Happy
Maar wel nadat ik een rembekrachtiger gemonteerd heb, die is echt nodig.

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

Koenraad
Spijl blijft

« Antwoord #22 Gepost op: December 18, 2010, 15:36:12 »

Nice berry  Confused wat heb je als ik het weten mag betaald voor die setup?

Welke klauwen heb je daarvoor genomen? Eender welke boxster?

En welke adapters heb je gebruikt? Zijn die identiek aan die van de 944?

Veel vragen, maar wil alles correct hebben.

Berrie120
Split personality

« Antwoord #23 Gepost op: December 18, 2010, 16:41:20 »

Nice berry  Confused wat heb je als ik het weten mag betaald voor die setup?

Welke klauwen heb je daarvoor genomen? Eender welke boxster?

En welke adapters heb je gebruikt? Zijn die identiek aan die van de 944?

Veel vragen, maar wil alles correct hebben.

Helaas zou ik het nu ook niet meer zo voordelig kunnen kopen als ik betaald heb.
Helaas is Brian, van ons heengegaan.

Het zijn boxter achter remklauwen.
911 naven
944 schijven, en wiellagers,
Wiellager spacers van Alain en tevens daar de adapter gekocht.

Ik was in totaal voordelige uit als de setjes van wilwood.

Alain en Brian hebben me wel veel geholpen met uitzoeken, zelf had ik het zo niet bij elkaar kunnen verzinnen

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

Koenraad
Spijl blijft

« Antwoord #24 Gepost op: December 18, 2010, 17:19:46 »

Hey Berry, bedankt, hier heb ik al wat aan. Ik ben ook benieuwd naar die VR6 klauwen.

Zelf ben ik al een ganse week research aan het doen en vroeg me af of het onderstaande dan ook zou werken aangezien het porsche boxster klauwen zijn, maar onder een andere merknaam. De prijs is ook stukken lager vandaar mijn interesse  Very Happy.

http://www.autopartswarehouse.com/details/QQPorscheQQBoxsterQQCentricQQBrake_CaliperQQ19972009QQCE142-dot-37527.html

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #25 Gepost op: December 18, 2010, 19:26:06 »

Het mooie van de eerste generatie Boxster (de gewone 2.5L, niet de S) achterremklauwen is dat ze op een Boxster (achter) nagenoeg dezelfde maat remschijf gebruiken als vr op de Porsche 944. Ook doordat de remklauwen radiaal bevestigd worden geeft je heel veel montagevrijheid/mogelijkheden.
Let er bij de aanschaf van de 944 wielnaven wel op dat je 944 type1 ('83 - '85) koopt, de latere S en S2 naven zijn niet bruikbaar.
Het mooie van de 944 naven, 944 schijven (280x20mm) en Boxster remklauwen is dat het in een 15" Fuchs velg past. Ook icm met de standaard 944 klauwen (48mm single piston remklauw) of Golf VR6 (54mm single piston remklauw) heb je veel keuze in 5x130 steek velgen.

Ik heb ondertussen een nieuw adres gevonden om 'leuk geprijst' aan nieuwe 986 remklauwen, blokken en 944 schijven te komen.

Koenraad
Spijl blijft

« Antwoord #26 Gepost op: December 18, 2010, 19:34:28 »

die VR klauwen zijn dat die g60 -ers van girling? If so, daar kan ik nog redelijk gemakkelijk aan komen. Kameraad heeft die nog ergens op een schap liggen en gebruikt ze niet meer. Of ben ik mis?

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #27 Gepost op: December 18, 2010, 19:45:22 »

De G60 en Vr6 remklauw zijn allebei een 54mm Girling, het enige verschil kan zitten in de beugel.
G60 is Golf2, VR6 is Golf3, het kan zijn dat die beugel iets anders is .. de adapterplaten zijn uitgemeten voor de VR6 remklauwbeugel.
Ik zal ze eens naast elkaar leggen en vergelijken, de G60 beugel en de VR6 beugel .. het verschil zal dan gelijk duidelijk worden, toch ??

Koenraad
Spijl blijft

« Antwoord #28 Gepost op: December 18, 2010, 19:57:01 »

Ja, ik ben benieuwd, het zou me mooi uitkomen. Het gaat me niet zo zeer om een porsche remmerij te hebben, maar wel om een degelijke remmerij te hebben.

Koenraad
Spijl blijft

« Antwoord #29 Gepost op: December 18, 2010, 20:08:51 »

Nu ga ik ook even verder redeneren, maar indien ik een mijn originele wielen wil behouden, zou het dan ook niet mogelijk zijn om de remschijven te gebruiken van een csp kit met behulp van die vr6 of eventueel g60 remklauwen? Of vallen die te groot uit.

Sorry kerel, maar ik wil er gewoon het fijne van weten.  Very Happy

Steekwoorden:
Pagina's: 1 [2] 3 4 5   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this