Allereerst even dit, we hebben dit gemonteerd onder een T2a uit 1967, maar de werkzaamhaden voor onder
een spijlbus zijn hetzelfde, de bevestiging (orgineel) van de ankerplaat aan de spindle is bij spijl en T2a pano gelijk.
Wat we van de Porsche 944 onderdelen gebruiken is het volgende;
-wielnaven met steek 5x130
-zweefzadel (één remzuiger) remklauwen, kompleet met beugel.
-geventileerde schijven met een diameter van 282mm en 20,5mm dik
Deze onderdelen komen allemaal van een Porsche 944 type1 (ook wel NA genoemd) af uit de bouwjaren '83 t/m '85
Het verdient wel aanbeveling om de klauwen te reviseren en de schijven en blokken te vervangen door nieuw.
En hou er dus rekening mee dat je Porsche wielen met steek 5x130 nodig hebt !!
Goed, de kit;
2 remklauwadapters, 2 platte vetkeerringen, 2 kleine en 2 grote aluminium ringen en een zakje boutjes.

De situatie zoals we hem allemaal wel kennen... een grote remtrommel met steek 5x205.

Na demontage blijft er dus een kale astap over.
Zoals ik al eerder zei, dit is een T2a uit 1967, maar een spijlbus ziet er bijna hetzelfde uit.

Hier zit de adapter voor de remklauw reeds gemonteerd.
Let op dat de verdikking (met schroefdraad voor de remklauwmontage) naar binnen wijst, ander gaat straks
de 944 remklauw niet passen.. links en rechts maakt niet uit... adapters zijn aan beide kanten bruikbaar.

Hier zit de 944 naaf gemonteerd op de astap.
De wiellagers zijn vervangen, en onder de nieuwe lagers worden dus de alu ringetjes gelegd, dit om het
lengteverschil in de astap (Porsche is korter, en anders kan je het lager niet opspannen) op te vangen.
Vandaar ook de plattere vetkeerring, enerzijds om tussen het binnen en buitenlager meer ruimte krijgen
(een bus heeft een langere astap) en anderzijds om aan de fusseestukkant ruimte te krijgen voor de rem
klauwadapter (is 5mm dik)

Hier zit de 944 zweefzadelremklauw gemonteerd.
In tegenstelling tot de adapterplaten voor de remklauw, is er wél een onderscheid tussen een linker en
rechterremklauw. (de onluchtingsnippels op de remklauwen moet altijd naar boven wijzen)

Het eindresultaat na een avondje (van 19:00 tot 23:00, met 2x uitbreid koffie tussendoor) sleutelen.
Van duf;

Naar;
