Auteur Topic: Eerste rit "Rondje IJselmeer"  (gelezen 5865 keer)

augustus 28, 2009, 15:50:37 pm
gelezen 5865 keer

Nirvana

• Information Offline
  • Spijl is het geworden
  • Gezegde: In de bus blazen,het geld royaal uitgeven
Het is geen 3 weken Frankrijk, maar ik zal ons rondje IJsselmeer hier eens plaatsen  :-D. De eerste dag vertrokken rond 12:00 vanuit onze woonplaats Makkum. Nog geen 2 minuten op weg en getroffen door een enorme stortbui met veel wind. Omstandigheden die het busje in geen 10 jaar mee heeft gemaakt. Meteen de handdoeken gepakt en de Safari's afgedekt. Verder weinig lekkage. Even gestopt op het midden van de afsluitdijk:

Vervolgens doorgereden naar Andijk voor wat boodschappen en een hapje. Daarna met de bus de kleine straatjes van Monnikendam getrotseerd. Veel leuke reacties en duimpjes. Uiteindelijk een camping gevonden in Uitdam direct aan het IJsselmeer. Meteen een tweede koper gevonden voor de bus haha  :-? (de eerste was bij de RDW keuring haha). Op de camping:

FF eten:

Wat over was, is natuurlijk voor de dieren:

's avonds de bank omgezet tot bed, en dat slaapt super!

Volgende dag een heerlijk zonnetje. Lekker vertoeven aan de cote de IJsselmeer.

Door gereden naar Muiden en daar het Muiderslot bekeken. Ineens lag daar ook een dikke plas olie onder het blok en je kon zo onze route terug vinden als je het spoor volgde. We moesten toen nog een 70 km over de snelweg, maar dat was verder geen probleem. Aangekomen in Urk om daar een slaapplek te zoeken. De camping die we op het oog hadden was Failliet, dus doorgereden naar Lemmer. Ook daar weer pal aan het IJsselmeer een camping gevonden:

Vriendinnetje 's avonds in de bus:

Volgende dag naar het Rijsterbos vertrokken. Daar heerlijk gewandeld.

Natuurlijk het oliepijl goed in de gaten houden. Inmiddels al een liter verbruikt:

Doorgereden naar bakhuizen waar mijn opa en oma liggen begraven. Na de begrafenis nooit geweest en nu kwam het zo uit:

Uitstapje in Warns, even bij de haven gekeken, vakantiestemming!!

Ik in actie:

Als eindstop Hinderlopen (Hylpen) 30 km van huis verwijderd haha. Hier een collega Vw rijder:

De volgende dag naar huis gereden en helaas is ons eerste tripje al weer om. Samengevat. Dit was onze eerst rit en het was ongeveer 400 km. De bus reed perfect op de olielekkage na. Het verbruik 1:13 met een snelheid van 80 km/ uur. Drempels moeten niet te snel genomen worden want vliegen wil de bus wel. Remmen werken perfect, lang leve de schijven en rembekrachtiger. Wegligging met IRS is perfect. Wind en vrachtwagens vind ie weer minder leuk. Slapen is perfect, net genoeg ruimte allemaal. Safari's lekken, maar dat boeit niet want met een paar handdoeken is dit eenvoudig tegen te gaan. Heel veel leuke reacties onderweg, veel duimen en veel nekdraaiers. Kortom Spijlbus rijden Rulez!

augustus 28, 2009, 16:04:49 pm
Reactie #1

vwspijlbus

• Information Offline
  • Split personality
Ik ben nu ook helemaal klaar ermee, het is ons niet gegund dit seizoen te rijden en ze blijft nu lekker op stal. Ook is het geld nu op, aangezien we per 1 oktober een oud woonboerderijtje gaan bewonen. Jammer  :-(
Met bovenstaande in het achterhoofd: Mooi om te lezen dat je nu weer super positieve buservaringen hebt opgedaan. Enjoy!
Frank

augustus 28, 2009, 16:11:52 pm
Reactie #2

Renka

• Information Offline
  • Split personality
idd Gaaf Peter, hoop dat de lekkage makkelijk verholpen kan worden
kmoest eerst wel effe wennen aan je kleuren maar nu ik hem zo zie is het toch wel erg geslaagd én origineel
Veel plezier in de toekomst  :-)

cheers
To finish first, you first have to finish

augustus 28, 2009, 16:20:43 pm
Reactie #3

Berrie120

• Information Offline
  • Split personality
Mooi tripje man veel plezier er toch al mee.

Zag hier wel een olie spoor liggen, dacht al dat het van mij was.  :-D
don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

augustus 28, 2009, 16:22:28 pm
Reactie #4

jurgen

• Information Offline
  • Onzekere spijl
  • "A good traveler has no fixed plan" - Lao Tsu
Leuk om te lezen na de malheur du moteur. Interieur A ok. 8-)
so42 poptop 1965 ·  am-??-??

augustus 28, 2009, 16:33:31 pm
Reactie #5

Renka

• Information Offline
  • Split personality
Mooi tripje man veel plezier er toch al mee.

Zag hier wel een olie spoor liggen, dacht al dat het van mij was.  :-D

die bij mij op het pad is dan zeker van jouw  #-o  :laughing11:

augustus 28, 2009, 17:00:25 pm
Reactie #6

Koenraad

• Information Offline
  • Spijl blijft
Hey nirvana, even een vraagje,

ik heb al enkele ijskoude zomernachten achter me liggen in de bus en ik vroeg me af met welk materiaal jij jouw bus gėisoleerd hebt om de koude nachttemperaturen wat buiten te houden.

Ziet er een leuke vakantie uit.

Groeten koenraad

augustus 28, 2009, 17:36:33 pm
Reactie #7

Nirvana

• Information Offline
  • Spijl is het geworden
ik heb al enkele ijskoude zomernachten achter me liggen in de bus en ik vroeg me af met welk materiaal jij jouw bus gėisoleerd hebt om de koude nachttemperaturen wat buiten te houden.
Ik heb ten eerste een lekker warme vriendin onder de dekens liggen. Verder heb ik van die platen. Ik heb de bus hier redelijk vol mee. Ik vond het nog steeds warm. Je kan ook zo'n klein elektrisch kacheltje erin zetten, je hebt op de camping toch stroom!

augustus 28, 2009, 19:30:30 pm
Reactie #8

kees

• Information Offline
  • Spijl blijft
    • vwsamba.nl/photo-gallery
Dat spul trekt vocht aan of houdt 't in ieder geval goed vast. Geen aanrader als je niet van lassen houdt..

augustus 28, 2009, 19:39:08 pm
Reactie #9

Nirvana

• Information Offline
  • Spijl is het geworden
Ik wil het gewoon een jaar proberen! Er is veel geschreven over isolaties. Ok tempex houdt geen vocht vast, en zou na dit materiaal mijn idee zijn geweest. Glaswol is nog erger volgens mij. Geen nood mijn bus zit strak in de lak van binnen en kan het wel een jaartje uitzingen met dit materiaal. Dan ga ik kijken hoeveel vocht het daadwerkelijk vasthoudt  :-)

augustus 28, 2009, 19:49:07 pm
Reactie #10

Berrie120

• Information Offline
  • Split personality
don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

augustus 28, 2009, 20:47:25 pm
Reactie #11

rusty67

• Information Offline
  • Spijl is het geworden
  • 67er T1 AIR-RIDE CUSTOM GEVAL
Lekker hoor met je bus op pad, ik kan niet w88!!
Ziet er goed uit je bus, en ehh waar olie op zit roest t niet! :-D

(en Berrie, bedankt voor de tip!!!, niet duur!!)
a dog is a dog and stuffing feathers in its ass doesn't make it a chicken.

(O\|/O) THE O.G. SPLIT PERSONALITY|o\O/o|
             Oldskool kustom Speed Club

augustus 28, 2009, 20:51:08 pm
Reactie #12

Koenraad

• Information Offline
  • Spijl blijft
Hey thanx Berrie, dat is nog eens een tip. Ik weer liever het vocht.

Nuja, zo'n elektrisch standkacheltje is misschien ook een idee ja, maar isoleren zal het zowiezo toch worden.

augustus 28, 2009, 22:53:36 pm
Reactie #13

B

• Information Offline
  • Spijl blijft
  • 2x 59 en 1x 65
    • http://www.thesamba.com
beste optie is:

http://www.webasto.nl/am/nl/am_marine_heaters_826.html

Hey nirvana, even een vraagje,

Ziet er een leuke vakantie uit.

Groeten koenraad

augustus 29, 2009, 08:13:24 am
Reactie #14

Renka

• Information Offline
  • Split personality
mooi spul dat van reimo

Is het wat voor een groeps aankoop ?   :-k

cheers

Sorry, this topic is locked. Only admins and moderators can reply.