Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: Weekje Frankrijk 2009  (gelezen 2879 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Koenraad
Spijl blijft

« Gepost op: Augustus 16, 2009, 12:24:12 »

Vorige week een kort tripje naar Frankrijk gepland met de bus.

Route genomen richting Troyes, een kleine 500 km van Mol uit gezien en steeds over B-wegen gereden. De bus heeft het geen enkele seconde opgegeven en het was de eerste echte lange en zware tocht voor mij met de bus. Maar echt super en voor herhaling vatbaar! Ik heb zin om meteen terug te vertrekken.

Niet veel foto's van de bus gescoord, maar heb er toch enkele.

Eerste camping in Le Chesne in de Franse Ardennen.

Deze hoort misschien ook wel thuis in de 3B's

Bezoekje aan Sedan met een viste aan het fort of kasteel of wat het ook wezen mogen... Onderaan staat de bus te pronken in al zijn glorie...

Mijn manier om de regen niet binnen te doen sijpelen, enkel de safari's aan het raam afplakken en dit werkt wel degelijk!

Troyes, stadje waar bijna alles op deze manier is opgebouwd. ondertussen hebben we al zo'n 800 km achter de rug met de bus zonder enig probleem of olie verlies of iets dergelijks.

Ligt ie goed? Very Happy

Camping Le Colombier in Dienville, mooi dorpje met een leuk meer in de buurt om je watersport te beoefenen.

Zelfde camping maar dan het binnenplein.

Hierna hebben we de terugweg ingezet. In totaal hebben we een 1700 km afgehaspeld met de bus... en eigenlijk hebben we er nog niet genoeg van gehad.

de zelf aangebrachte 'met de roller' lak heeft het supergehouden waar ik wat schrik voor had wegens steenslag en zo, maar dit zit er zo goed op dat er niets aan is, dus nu komt de afwerking van het hele gedoe...

Dus tot op de meetings vanaf nu!!!

Cheers Koenraad

Koenraad
Spijl blijft

« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 16, 2009, 12:26:06 »

Heej, waarom doen mijn foto's het niet?

Opgelost!

Renka
Split personality

« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 16, 2009, 13:09:10 »

Hey Koen, top man, fijn dat je er al mee op pad kan !

cheers

To finish first, you first have to finish

the bus driver
Split personality

surf now, work later

spruytstephan@hotmail.com
« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 16, 2009, 14:26:10 »

Ziet er lekker uit Koen!!

Zelf ben ik ook in Sedan geweest met de spijl enorm leuke omgeving om te cruisen..!

Haaaiiroeff

Koenraad
Spijl blijft

« Antwoord #4 Gepost op: Augustus 16, 2009, 14:35:10 »

Jup inderdaad leuk om te doen. Vooral de kleine landweggetjes hoewel ik dat gehobbel en gebobbel na een tijd toch ook moe was en meer op de nationale wegen gereden heb.
Onderwegen vlakbij onwe camping nog op een zolder twee simca's zien staan gewoon achter gelaten worden niet meer gebruikt en stonden onder een serieuze laag stof. Adres heb ik opgeschreven helaas geen foto's maar ze waren beide in een zeer goede staat.
Mensen waren niet thuis, maar toch eens verder onderzoeken.

Hey René, je weet niet wat je mist... fantastisch om zo rond te cruisen. Hoe is het gesteld met jou project? Zitten je zijwanden er al in?Vroeg me onlangs nog of hoe het met je bus gesteld is.

the bus driver
Split personality

surf now, work later

« Antwoord #5 Gepost op: Augustus 16, 2009, 17:06:00 »

btw in Sedan heb je ook een super groot meer waar je lekker kan gaan zwemmen..

Haaaiiroeff

vwspijlbus
Split personality

100001241297482
« Antwoord #6 Gepost op: Augustus 16, 2009, 17:53:57 »

Leuk tripje.

Frank

airmike
Spijl blijft

« Antwoord #7 Gepost op: Augustus 16, 2009, 18:28:43 »

Nice, ne mens krijgt zo weer goesting om zen bus in te springen en weg te cruisen........

more crazy things about me:  http://air-mike.skynetblogs.be

Koenraad
Spijl blijft

« Antwoord #8 Gepost op: Augustus 16, 2009, 19:58:44 »

Ja dat meer heb ik al meer (wat een woordspeling) van gehoord. Maar jammer genoeg niet gevonden, wel een leuk meer bij onze kamping, wat overigens niet zo ver van Sedan was.

Enig minpunt van al dat cruizen in België zijn die O-platen. Ik neem graag de bus mee als ik ergens naartoe ga, maar ik ga toch moeten oppassen vrees ik. Iemand van de Belgische kant die daar al ervaring mee heeft gehad?

the bus driver
Split personality

surf now, work later

« Antwoord #9 Gepost op: Augustus 17, 2009, 00:02:41 »

Nooit 1 keer probleem mee gehad, en ik kom er overal mee, rekeninghoudend dat ik hartje A'pen stad woon en gemiddeld elke straat een kombi tegenkom (kwam) gezien de look vd bus (verlaagd, kleine bandjes, us platen, etc..) nooit 1 keer (rechtstreeks, buiten een aantal belachelijke boetes maar das weer een ander verhaal) probleem gehad, wel een pak flikken die ff aardig stonden te kijken, een aantal die aan de lichten een praatje kwamen maken over het feit dat ze er vroeger zelf mee reden, maar verder niets..

ongeveer 80% vd politie heeft geen idee wat een O-plaat allemaal inhoud, en geloof me vrij "I KNOW"  Cool  Ooit een keertje tegengehouden geweest om 23.00 (donker) komende van een BBQ met de gebruikelijke pintjes ver weg van thuis (buiten 25km zone) agent stapt uit om te vermelden dat mijn nrplaat die met 2 plasticbandjes aan de bumper was vast gemaakt beter links dan rechts kon hangen..???  zeer vage belevenis was dat..

een goeie tip, als je niet helemaal zeker bent, kijk dan even of er in de omgeving vd plaats waar je naar toe gaat geen event plaats vindt, dit hoeft geen spijlbus/luchtgekoeld/oldtimer gerelateerd event te zijn daar de wet dit niet beschrijft (check zelf maar even op BFOV) bij een eventuele aanhouding kan je verwijzen naar deze manifestatie!!  er staat immer bij de O-plaat wetgeving beschreven dat u zich enkel van en naar een behoorlijk toegelaten manifestatie mag begeven maar wat die manifestatie moet/mag of kan zijn dat staat nergens beschreven .. tevens kan je je spijl ook laten verzekeren bij marsh, zij verzekeren je voertuig altijd en overal en dus ook bij "na zonsondergang" rijden je moet enkel wel bij een club aangesloten zijn..

Haaaiiroeff

airmike
Spijl blijft

« Antwoord #10 Gepost op: Augustus 17, 2009, 08:50:40 »

Yep daar kan ik mij helemaal bij aansluiten wat stefan zegt. Zelf wel al 2 keer aangehouden, 1 keer helemaal volgeladen met de caravan erachter op een dinsdag. " En waar gaat mijheer naartoe met zijn O-platen?" Als je gewoon ff zegt naar een meeting al is het in oostenrijk kunnen ze je helemaal niets maken. Die agent zij zelf tegen mij het is aan mij om te bewijzen dat jullie daar niet heen gaan en dat is onmogelijk hé. Maar ik zou toch niet liegen hé.............

more crazy things about me:  http://air-mike.skynetblogs.be

Koenraad
Spijl blijft

« Antwoord #11 Gepost op: Augustus 17, 2009, 13:04:53 »

Haha, bedankt voor de verduidelijking.

Wat die Marsh verzekering betreft, dat is allemaal al in orde. Maar vertrouwde het zaakje met de flikken geen 100%. Maar als jullie er al niet te veel van ondervonden hebben, dan zal het allemaal wel soepel lopen denk ik.

Wat dat event betreft kan dit dus eender wat zijn, daar versta ik dan zelfs festivals onder en dergelijke. Aangezien dit ook een event is. Of begrijp ik het verkeerd?

the bus driver
Split personality

surf now, work later

« Antwoord #12 Gepost op: Augustus 17, 2009, 16:32:37 »

als het uiteindelijk voor de rechter moet komen zal jij gelijk kijgen (er staan zelfs een aantal voorbeelden van op het web) gezien er geen duidelijke beschrijving staat bij "een behoorlijk toegelaten manifestatie"..

Haaaiiroeff

Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this