Pagina's: 1 [2]   Omlaag
Auteur Topic: motor afstellen  (gelezen 5654 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Berrie120
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.917



« Antwoord #15 Gepost op: Augustus 11, 2009, 19:26:55 »

Let wel op met dat asje, onderin bij het asje ( dus in het blok ) liggen 2 shims (ringen) ter opvullingen. Dus bij het as eind waar ook dat olie groefje zit. Kan op foto niet zien of de ringen er nog op zitten of in het blok zijn blijven zitten ( of gevallen zijn )
Bij het eruit trekken van het asje zouden die ringen in het blok kunnen vallen. Sad


Klopt, er zat maar 1 ring in en die bleef in het blok.
Weet je hoe dik die ring moet zijn, ik heb er 1 in van 0,5 mm dik.

Gelogd

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

Theo
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 314



« Antwoord #16 Gepost op: Augustus 11, 2009, 19:49:50 »

Nee heb die ringen eigenlijk nooit gemeten maar er zitten er normaal altijd 2.
Zien er gevoelsmatig ongeveer 0,5 mm dik uit.

Maar heb je wel 1 ring naar boven meegetroken omdat je weet dat ie 0,5 dik is ?
Gelogd

62er combi
59er panel (originele NL)
65er 21 raams Samba

Renka
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.962



« Antwoord #17 Gepost op: Augustus 11, 2009, 20:09:22 »

wat bedoel je met luchtklep Berrie ?
Gelogd

To finish first, you first have to finish

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 6.278


Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen


wouterduijndam
WWW
« Antwoord #18 Gepost op: Augustus 11, 2009, 20:10:06 »

Ik denk dat zijn choke klep dicht bleef staan.
Gelogd


Berrie120
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.917



« Antwoord #19 Gepost op: Augustus 11, 2009, 21:58:48 »

@Theo,

ja heb die ring er later uitgehaald, omdat in de reparaturleitfaden stond dat je die op verschleis moet controleren.
Afijn hij zag er netjes uit zonder gekke dingen erop. Helaas kon ik niet vinden hoe dik hij mag/moet zijn.

@Renka,
Deze dieselhead bedoelde dus idd de chokeklep.
Ik zocht ook al de LMM en de EGR klep maar dat zit er allemaal niet op.  Very Happy

Maar hij loopt nog niet lekker,
Houdt in bij gas geven en eenmaal op toeren knalt hij als een idioot in de uitlaat bij gas loslaten.
Normaal zou ik zeggen iets meer turbodruk en iets minder diesel.

Ik zal nu eerst eens het tijdstip anders zetten, met de hand en op het oor.
Vanmiddag met de stroboscoop afgesteld, maar die gooide ik vroeger ook al snel overboord.

Ik lees veel over dat deze luchtgekoelde motoren zo gevoelig zijn voor warmte en dat ontsteking etc etc allemaal heel goed moet staan.

Je probeert dus in eerste instantie zoals de boeken af te stellen.
Maar ik mis het gevoel nog met dit soort motortjes.
Gelogd

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

Renka
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.962



« Antwoord #20 Gepost op: Augustus 11, 2009, 22:03:20 »

Blij dat je het gevonden hebt ! Laat de motor effe goed afstellen door een kenner idd

cheers


ps een duitse vriend van me, ja er bestaan er een paar  laughing11 , noemde mijn diesel eens een fahrbares zentralheizung  Yellow Very Happy
Gelogd

To finish first, you first have to finish

Steekwoorden:
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this