Auteur Topic: Eerste reis met bus naar bretagne.  (gelezen 4773 keer)

augustus 06, 2009, 23:28:23 pm
gelezen 4773 keer

Ficus

• Information Offline
  • Spijl gaat niet meer weg
Hey!

Wij zijn net terug (sinds maandag avond) van onze reis met de bus naar bretagne.

We hebben een hele rondreis gedaan van 1 week waar we zuid Normandië hebben gedaan gevolgd door noord en zuid bretagne.

Het was zeker de moeite. Ik zal later desnoods wat tekst zetten maar nu spreken de foto's wel voor zich;)

augustus 06, 2009, 23:38:18 pm
Reactie #1

The General

• *
  • Information Offline
  • SplitsAtTheLake
  • Vieze voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen
Hey Ficus!
Mooie plaatjes!
(mooie voorraam ook trouwens :-D)
greetz, da general 8-)

augustus 06, 2009, 23:49:19 pm
Reactie #2

volksfahrer.nl

• Information Offline
  • Spijl is het geworden
    • www.volksfahrer.nl
Goed bezig!!!
Zal vast een super gevoel zijn geweest

augustus 07, 2009, 09:02:14 am
Reactie #3

francisco

• Information Offline
  • Spijl is het geworden
VET MAN!, zeker leuke fotos en een geslaagde test voor je bus :D

veel plezier met de volgende ritjes :D

augustus 07, 2009, 09:35:35 am
Reactie #4

Renka

• Information Offline
  • Split personality
mooie pics Ficus  :-) nog veel plezier ermee  :icon_thumright:

cheers
To finish first, you first have to finish

augustus 07, 2009, 10:15:58 am
Reactie #5

stoffel

• Information Offline
  • stoffelspijl '08 it is!
Nice Ficus!!  Die bus heeft z'n betrouwbaarheid ook alweer bewezen!  :-) 
Zó 23!

augustus 07, 2009, 12:40:40 pm
Reactie #6

the bus driver

• Information Offline
  • Split personality
  • surf now, work later
Ziet er errug gezellig uit!!

de mont st michel is overigens nt hetzelfde als st-michaels mount in Cornwall (UK)

krijg gelijk zin om in de bus te springen na het zien v deze foto's  (juist mss wel eerst een rijdende bus hebben..  8-[ )

Hoe heeft de bus trouwens gepresteerd?
Haaaiiroeff

augustus 07, 2009, 14:15:55 pm
Reactie #7

Ficus

• Information Offline
de bus heeft deels heel goed gepresteerd en deels ook niet :D

De reis is echt SUPER gegaan en de bus had veel kracht en was een plezier om mee te rijden. TOT...

Ik heb elektronische ontsteking zitten (compu fire denk ik). Zaterdag waren we gaan surfen en het was echt goed aan het regenen. We gingen net de surfplanken terug brengen (gehuurd) toen ik door een aantal grote plassen gereden ben. PLOTS echt uit het niets valt de motor uit. Geen boenk, geen krak gewoon plots gedaan.

Na de bus veilig weggeduwd te hebben en alles nagekeken te hebben kon het enkel aan de verdeler te zijn. Dus ik vermoed dat door een plas water er heel kort een mini kortsluiting is geweest en de elektronische ontsteking meteen kapot was.

Ik koop dus nooit meer zo iets. 100€ en het is kapot op 2 sec als je pech hebt. Want als je + en - omwisselt per ongeluk is het meteen kapot.

Met dat het zaterdagnamiddag was en we zondag naar huis vertrokken waren we dus echt gekloot.
Alle garages waren gesloten. Doordat ik dacht dat electronisch onsteking onfeilbaar was had ik geen contactpuntjes mee. Dus bus stond stil.

Ik ben er niet meer aangeraakt en ik heb de bus ginder achter gelaten. Toeval wil dat ik maandag naar daar moet voor werk. Dus ik heb al een nieuwe 009 verdeler van bosch gaan halen en ga ik maandag met de bus terug rijden:)

De bus staat gellukig veilig weg bij iemand.

augustus 07, 2009, 15:14:09 pm
Reactie #8

francisco

• Information Offline
  • Spijl is het geworden
das dam weer wel ff flink balen maar 100,- euro's en nu al kapot.. mag niet kunnen vind ik  :-k

augustus 07, 2009, 17:54:34 pm
Reactie #9

Ficus

• Information Offline
idd, nog geen jaar oud...

Ben het enkel kwijt wel model het nu weer was. Compu fire of petronix

augustus 07, 2009, 18:01:33 pm
Reactie #10

Samba '66

• Information Offline
  • Spijlbussen.nl
  • Penningmeester stichting behoud VW Spijlbussen
    • Naus IT Management
Op mijn brandweer MSA (Motor Spuit Aanhanger) zat ook zo'n electronische ontsteking. Je kunt wel nagaan met al het water wat dat voor problemen waren.
Deze heb ik weer snel terug gebouwd naar contactpuntjes.
Standaard heb ik er gewoon een paar bij zodat ik niet snel vast sta.
As jy vir jouself kan lag dan het jy altyd iets om oor te lag.

augustus 10, 2009, 15:26:07 pm
Reactie #11

stoffel

• Information Offline
Damn, da's wel sneu!  #-o
Dus electronische ontsteking is af te raden?  Ik ga een volledig nieuw blok in onze bus laten zetten, en er was ook een electronische ontsteking voorzien.  Slecht idee dus?
Zó 23!

augustus 10, 2009, 17:30:39 pm
Reactie #12

Renka

• Information Offline
  • Split personality
Natuurlijk is een ontsteking zonder puntjes aan te raden !!

Ik geloof de veronderstelling dat de electronische ontsteking door water kapot is gegaan dan ook helemaal niet.

Ik heb jarenlang met Minis gerallysprint en nooit maar dan ook nooit een kapotte ontsteking, laat staan door water, gehad. En je wil niet weten wat een hoeveelheid water er door een Mini grill komt  :icon_shaking:
Ik neem niet aan dat de complete onsteking of de module onderwater is geweest.
(dit kan toch niet bij een normale bus)

Ik heb zelf goede ervaringen met luminition en piranha (newtronics), maar ga nu over op compufire.
Deze unit wordt door mijn  motorbouwer (John Maher) al jarenlang met goede resultaten op wegmotoren gebruikt. Voor zijn wedstrijdmotoren met hoge compressie of nitro/nos gebruikt hij MSD of soms magneetontsteking.

Er zijn grofweg 2 types, die alleen de puntjes en condensator vervangen door een sensor in de stroomverdeler, en je hebt ze ook die ook nog een aparte module buiten de verdeler gebruiken. specifieke voor of nadelen van de een of de ander zijn er niet behalve optisch, bij de een zie je er helemaal niets van.

Dat je de boel; natuurlijk goed volgens de gebruiksaanwijzing aan moet sluiten spreekt natuurlijk vanzelf  :-"

Ik zou zeker een electronische kopen maar omdat het toch bijna niets kost wel een setje puntjes en een condensator als reserve meenemen, alles kan een keer kapotgaan

cheers 
To finish first, you first have to finish

augustus 11, 2009, 09:24:42 am
Reactie #13

stoffel

• Information Offline
 :-) Merci voor de uitleg Renka! Ik ken er zelf (nog) niet veel van, maar al bij al denk ik toch voor de electronische ontsteking te gaan (al meer pro's dan contra's gehoord).  Ciao!
Zó 23!

augustus 11, 2009, 20:03:13 pm
Reactie #14

B

• Information Offline
  • Spijl blijft
  • 2x 59 en 1x 65
    • http://www.thesamba.com
das wel erg snel conclusies trekken

Damn, da's wel sneu!  #-o
Dus electronische ontsteking is af te raden?  Ik ga een volledig nieuw blok in onze bus laten zetten, en er was ook een electronische ontsteking voorzien.  Slecht idee dus?

Sorry, this topic is locked. Only admins and moderators can reply.