Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: Extra motorophanging?? Hellup.  (gelezen 2143 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kees
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 492



WWW
« Gepost op: Mei 04, 2009, 15:55:28 »


Ik zoek foto's (of link) van spijlbussen waarbij de motor bevestigd is met een extra draagarm/steun (net als bij T2)

Dit weekend is het neusstuk van mijn versnellingsbak gebroken. Bij het optrekken liet de bestuurSTer de koppeling niet juist opkomen en begon het motorblok dus hevig te bonken, resulterend in een breuk van het huisje (en van de relatie.. Very Happy)

Om het motorblok zélf meer te fixeren, wil ik deze oplossing. Zowel de versnellingsbak en het neusstuk zijn gemonteerd mét rubbers. Hardheid van de versn.bakrubbers is orgineel.

Iemand ervaring hiermee? Slambulance schijnt het te hebben???

Reuzebedankt!
Gelogd

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.442



« Antwoord #1 Gepost op: Mei 04, 2009, 16:13:19 »


Iemand ervaring hiermee?


Probeer het eens bij bussie komt zo

http://volksprojects.blogspot.com/2008/04/voorste-baksteun.html
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

kees
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 492



WWW
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 04, 2009, 16:21:27 »

Bedankt, maar dat is niet wat ik zoek. Het gaat mij om een steun voor het blok zelf, zoals een T2 heeft.
Gelogd

sjef
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 224


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 04, 2009, 18:08:29 »

Maak er dan gewoon een steun van een T2 op, moet zo te doen zijn  Think
Gelogd

geen lastige stijl in mijn voorruit.

kees
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 492



WWW
« Antwoord #4 Gepost op: Mei 04, 2009, 22:22:10 »

Ik hoop eigenlijk op wat foto's van spijlbussen die dit reeds hebben. Het gaat mij met name om waar je de rubbers vastschroeft aan het blok?
Gelogd

sixpack
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.420



« Antwoord #5 Gepost op: Mei 05, 2009, 09:42:57 »

Hoorde het gisteren van nico .... pfff wat een &^*&%^* pech  Silenced
hij ging meteen e.a. aanpassen  Think

suc 6 groetjes peter
Gelogd


Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.442



« Antwoord #6 Gepost op: Mei 05, 2009, 10:08:05 »

Mijn 1776 / 90pk had een drager (motor hing de eerste 20.000km in een 1973 T2 pick up),
maar in de spijl heb ik hem eraf gehaald maar ik merk niet dat ik hem mis ...

Begrijp ook niet echt goed wat je hiermee wilt bereiken ..




Hardheid van de versn.bakrubbers is orgineel.

Lijkt me verstandig dat je die door een hardere kwaliteit (geel polyurethaan) gaat vervangen.
Heb ik er ook al ruim 40.000km op/onder zitten.


Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this