Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: crewcab double door  (gelezen 2356 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
chris
Spijl blijft

« Gepost op: Januari 29, 2006, 22:46:23 »

Ik weet niet meer zeker of het op dit forum was of op het volksforum waar ik het had gelezen. maar daar ging het over een spijl crew cab met dubbele deuren.. en nu zag er een op the samba

is dit nu origineel of niet?

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen

wouterduijndam
« Antwoord #1 Gepost op: Januari 30, 2006, 00:15:35 »

Ja het model dubbelkabine is vanaf ik meen 1958 of 1959 geproduceert door VW.

Om het ff lastig te maken het model hierboven is niet origineel.Deze heeft nm aan twee zijdes klapdeuren achter en origineel heeft hij er alleen aan de bijrijderszijde 1.

Let wel over het algemeen zijn de dubbelkabines vaak in een wat slechtere staat ,hetzelfde geld voor de enkel cabine en de gesloten bestel wagen. Dit komt omdat ze vaak een ruig en slecht onderhouden leven achter de rug hebben.

Hier een foto van een dubbelkabine van een vriend van me.

chris
Spijl blijft

« Antwoord #2 Gepost op: Januari 30, 2006, 16:25:59 »

Ik heb het geld er toch niet voor.. maar ik vroeg me gewoon af of het origineel was of niet. had het nog nooit eerder gezien namelijk. wel ooit op een forum iets over gelezen. maar daar wist men ook niet of het origineel was of niet.

vwzone
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #3 Gepost op: Januari 30, 2006, 16:56:13 »

Zoals Wouter al zegt, niet origineel. Voor zover ik weet zijn zelfs T2 's en T3's nooit in die variant geleverd. Ooit ergens een verhaal gelezen van een T3 freak die dit ook zelf gedaan had. Het is nog simpel gedaan ook want er is gewoon een linkerdeur in de rechterzijde geplaatst. (zie foto's) Voor zover ik weet had die T3 freak het zo gemaakt dat de deuren naar dezelfde kant opensloegen. (naar het voorportier dus) Wat dus ook een aanpassing van de deur tot gevolg had.

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #4 Gepost op: Januari 31, 2006, 23:05:44 »

De ultieme gezinswagen voor een spijlbusfreak zoals ik !!

Inderdaad, tis niet orgineel, but who cares... bus mot mij dienen, niet andersom !!  :twisted:

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Split52
Onzekere spijl

« Antwoord #5 Gepost op: Februari 03, 2006, 20:01:51 »

T1 en T2 is niet origineel geleverd idd, Bij de T3 echter was dit gewoon en optie wel heel zeldzaam. Ik heb eens een T3 syncro gehad met 4 deuren, wel enorm praktisch!

Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this