Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9   Omlaag
Auteur Topic: Red9Design voorwielophanging  (gelezen 29121 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Ficus
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #105 Gepost op: Augustus 24, 2011, 15:37:00 »

ook even mijn mening.

Ikzelf ben ook aan het sparen voor zo een red9. Ik ben echt gek op de bus en het tikkeltje oudheid moet zeker blijven. Maar ik heb mijn bus gekocht om ook echt te gebruiken en op reis mee te gaan.

Wat mij dan ook telkens stoort aan de bus is de wegligging. Dat constant bijsturen was in den beginnen fijn maar nu stoort het toch:)

Wat mij dan ook het meeste aanstaat bij die red9 is dat je de bus ook niet onheroepelijk wijzigt. Gewoon op schroeven en niets slijpen(dacht ik toch). Dus wil je later terug origineel, geen probleem,...

Berrie120
Split personality

« Antwoord #106 Gepost op: Augustus 24, 2011, 15:42:29 »

Gewoon op schroeven en niets slijpen(dacht ik toch).

2 dingen moet je wegslijpen.
Rechts en links het beugeltje waar je remslang koppeling overgaat naar vaste pijp.

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

Ficus
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #107 Gepost op: Augustus 25, 2011, 08:55:11 »

daar kan ik nog mee leven:)

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #108 Gepost op: Augustus 25, 2011, 09:05:34 »

En je eindstop links en rechts, als je de 4" drop coilover kit neemt.

Voorts heeft het "Dat constant bijsturen was in den beginnen fijn maar nu stoort het toch" in mijn ogen weing met je vooras te maken, meer met de speling op tal van punten (fuseepennen, stuurkogels, stuurhuis, verkeerde banden)

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

rusty67
Spijl is het geworden

67er T1 AIR-RIDE CUSTOM GEVAL

« Antwoord #109 Gepost op: Augustus 25, 2011, 12:04:36 »

En je eindstop links en rechts, als je de 4" drop coilover kit neemt.

Voorts heeft het "Dat constant bijsturen was in den beginnen fijn maar nu stoort het toch" in mijn ogen weing met je vooras te maken, meer met de speling op tal van punten (fuseepennen, stuurkogels, stuurhuis, verkeerde banden)

Precies, de mijne stuurt vlijmscherp en zwabberen doet ie alleen als ik dat wil, spoorvorming in de weg is een ander verhaal zeker met een smalle vooras, door het verschil in spoorbreedte voor en achter doet ie zowiezo raar in die sporen... laughing11

Met hoge banden zwalk je ook veel meer, sinds ik die205-40- 17"er onder heb is het een hele andere wagen kwa bochtgedrag en zijwindgevoeligheid!!!Veel beter zo!!! Smile

a dog is a dog and stuffing feathers in its ass doesn't make it a chicken.

(O\|/O) THE O.G. SPLIT PERSONALITY|o\O/o|
             Oldskool kustom Speed Club

andre
Onzekere spijl

« Antwoord #110 Gepost op: Februari 09, 2012, 23:13:38 »

Ben eigenlijk wel benieuwd of er nu al meer met een red9 vooras rijden en hoe de ervaringen zijn.

Zit er ook over te denken om een red9 vooras aan te schaffen nu ik toch met de opbouw bezig ben

Wat is een compleet gerestaureerde verlaagde vooras (zie foto) waard zijn voor de verkoop  Yellow Question zonder schijven en remklauwen

Andre

stefan
Onzekere spijl

'65 walk through de luxe

« Antwoord #111 Gepost op: Februari 16, 2012, 19:48:13 »

Als je zo'n red9designophanging aanschaft,en je wilt met je originele velgen/trommels rijden, moet er
dan nog wat veranderd aan worden, andere spindels?

En zijn er bij jullie,degene die dit systeem al hebben, modificaties/verbeteringen toegepast of bekend?
Zijn de ervaringen nog steeds positief te noemen?

andre
Onzekere spijl

« Antwoord #112 Gepost op: Februari 18, 2012, 11:46:58 »

Als je zo'n red9designophanging aanschaft,en je wilt met je originele velgen/trommels rijden, moet er

En zijn er bij jullie,degene die dit systeem al hebben, modificaties/verbeteringen toegepast of bekend?

Denk niet dat je hiet reactie op krijgt want had de zelfde vraag gesteld  Sad

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #113 Gepost op: Februari 18, 2012, 12:23:55 »

Wat ik van Berrie z'n Red9 vooras heb gezien is die geleverd met T2b fuseestukken. Wil je dus met 5x205 gaan rijden dan zul je die (1970 - 1979) fusees moeten omwisselen voor een setje T2a (1968 - 1969) fuseestukken. Dan past alle remmerij (ankerplaten, trommels en remschoenen) daar op. Ook kun je dan vrij simpel een setje 944 naven/schijven plaatsen icm VR6 remklauwen.

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Renka
Split personality

« Antwoord #114 Gepost op: Februari 18, 2012, 13:04:14 »

Denk niet dat je hiet reactie op krijgt want had de zelfde vraag gesteld  Sad

Hey André

In nederland rijden er nog niet zo veel red 9s rond , dus zullen er ook nog niet zo veel (lange of korte) ervaringen zijn.
Ik weet dat Berrie heus wel eens met je hierover wilt praten, maar hij is op dit moment erg druk met zijn Sub projekt dus ik denk dat het beter is hem even te pb en

Als je op het SSVC forum zoekt zijn erg genoeg reacties te vinden.

btw leuk dat je op het forum een reactie plaatst, maar er straalt niet echt een positieve indruk uit.
dat je mss in eerste instantie teleurgesteld bent kan ik me wel voorstellen, maar niet iedereen zit dagelijks op het forum!
laten we met zn allen proberen om niet te klagen maar juist mekaars ervaringen en positieve busgevoel te delen

cheers Renka

To finish first, you first have to finish

andre
Onzekere spijl

« Antwoord #115 Gepost op: Februari 18, 2012, 15:06:30 »

Citaat

Hey André

In nederland rijden er nog niet zo veel red 9s rond , dus zullen er ook nog niet zo veel (lange of korte) ervaringen zijn.
Ik weet dat Berrie heus wel eens met je hierover wilt praten, maar hij is op dit moment erg druk met zijn Sub projekt dus ik denk dat het beter is hem even te pb en

Als je op het SSVC forum zoekt zijn erg genoeg reacties te vinden.

btw leuk dat je op het forum een reactie plaatst, maar er straalt niet echt een positieve indruk uit.
dat je mss in eerste instantie teleurgesteld bent kan ik me wel voorstellen, maar niet iedereen zit dagelijks op het forum!
laten we met zn allen proberen om niet te klagen maar juist mekaars ervaringen en positieve busgevoel te delen

cheers Renka

Sorry dat het negatieve overgekomen is.

Het verbaasde me gewoon dat er geen reactie kwamen over een topic waar al heel wat over is geschreven.

Intussen wel voor me zelf besloten dat ik ook voor een red9 vooras ga, zodra ik mijn as verkocht.

Groeten Andre

Renka
Split personality

« Antwoord #116 Gepost op: Februari 18, 2012, 17:26:03 »

waarom wil je trouwens een red9? je hebt net je eigen as klaar en met porsche spul erop! ziet er erg netjes uit.

cheers

To finish first, you first have to finish

Berrie120
Split personality

« Antwoord #117 Gepost op: Februari 18, 2012, 17:28:28 »

Wel Andre,

Ik had het bericht gezien maar ben zelf erg druk met mijn subaru ombouw zoals Renka al aangaf en erg druk met mijn werk momenteel.
En tijdens een crisis erg druk zijn betekent dat je er blij mee bent en alle zeilen bijzet.

Ik had je vraag gezien om mijn 06 nummer,  mijn 06 nummer geef ik eigenlijk nooit af, ivm mijn werk en is daarom ook altijd afgeschermd.

De vraag hier, betreffende de spindels kon ik niet snel en volledig beantwoorden en ik had al het vermoeden dat Alain deze beter kon beantwoorden als ik.

Mijn as bevalt mij nog steeds prima.

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

andre
Onzekere spijl

« Antwoord #118 Gepost op: Februari 20, 2012, 15:49:21 »

waarom wil je trouwens een red9? je hebt net je eigen as klaar en met porsche spul erop! ziet er erg netjes uit.

cheers

De as is al een paar jaar klaar als ik toen had geweten over deze as had ik de as ook niet gereviseerd

Waarom een red9, als ik de rijeigenschap van mijn bus kan verbeteren is de red9 toch de mooiste oplossing

Andre

Berrie120
Split personality

« Antwoord #119 Gepost op: Augustus 15, 2012, 11:51:22 »

Jij hebt nog niet gereden met die van mij he?

Ik wacht wel ff met proefrijden totdat die 170pk Subaru Turbo erin hangt, goed ??

Nou Alain.
gaat die wieteater eronder vandaan?

Steekwoorden:
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this