Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9   Omlaag
Auteur Topic: Red9Design voorwielophanging  (gelezen 31746 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Berrie120
Split personality

« Antwoord #45 Gepost op: Februari 02, 2010, 19:32:48 »

En ik hoorde dat het het net niet is, niet stevig genoeg..

## duikt weer inde  oudijzerbak op zoek naar zijn ouwe roestige in 1948 ontworpen as.

Maareh vertel is, moet ik wat uitleggen??

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

no nonsense
Spijl gaat niet meer weg

t1'57 t162 t1'66 t1'66 t1'66 t2'76 t2'77 kever'71

« Antwoord #46 Gepost op: Februari 02, 2010, 19:46:29 »

En ik hoorde dat het het net niet is, niet stevig genoeg..

## duikt weer inde  oudijzerbak op zoek naar zijn ouwe roestige in 1948 ontworpen as.

Maareh vertel is, moet ik wat uitleggen??

ja alles en overtuig me....

Is het stevig genoeg en geen pisbakken staal en waarom niet orgineel..?

René heeft me al wat uitgelegd via pb maar ik was vandaag in een heel shop en die rade het af..
die had op engelse forums erover gelezen en daar werd dus verkondigd dat het niet de goede staal was die je zou verwachten, en er rijd dus in nederland iemand mee en die zegt dat als hij dit (het stugge rijden etc) had geweten niet had gekocht, maar ja dat is de koe in de kont kijken weet ik...........
dus om terug bij het punt te komen mij lijkt het dus wel wat maar wil er meer van weten en niet over duizend berriemeters  Grapje/Razz ben ondertussen ook bezig met een klein projectje en mischien vind ik het wel of niet wat.
Maar waar ik dan ook benieuwd naar ben wat staat er dan op die engelse forums,ik ga niet kijken heb het er veel te druk voor maar weet inmiddels dat er hier forummers en moderator(s)zijn die niet anders doen Very Happy

Groeten Allard

Berrie120
Split personality

« Antwoord #47 Gepost op: Februari 02, 2010, 20:00:30 »

Wel ik heb goede verhalen gelezen op engelse fora, maarja fora....daar zitten mensen zoals ik... Very Happy

Ik heb het gezien in engeland, ik snap niks van lassen, ijzer, verbindingen, wegligging etcetc.
Maar zag het kwijl in de mondhoeken en die blik in de ogen van Renka en dacht toen.....

Die as moet ik hebben Yellow Very Happy

als die as binnen is, moet je Rene maar eens aankijken.
Volgens mij stapt hij dan stantepee in de auto om hier zijn tijdschriften en VW lectuur op te halen.

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

no nonsense
Spijl gaat niet meer weg

t1'57 t162 t1'66 t1'66 t1'66 t2'76 t2'77 kever'71

« Antwoord #48 Gepost op: Februari 02, 2010, 20:27:29 »

als die as binnen is, moet je Rene maar eens aankijken.
Volgens mij stapt hij dan stantepee in de auto om hier zijn tijdschriften en VW lectuur op te halen.

Doe ik zeker...

Groeten Allard

Renka
Split personality

« Antwoord #49 Gepost op: Februari 02, 2010, 21:18:19 »

Yellow Very Happy

maar de staal kwaliteit weet ik niet, jij wel Berrie ?

enne Allard, Berrie heeft goede koffie   Grapje/Razz

To finish first, you first have to finish

Renka
Split personality

« Antwoord #50 Gepost op: Juli 07, 2010, 16:21:03 »

puintje van aandacht ?!

http://www.ssvc.org.uk/phpbb/viewtopic.php?f=6&t=67443

cheers

Berrie120
Split personality

« Antwoord #51 Gepost op: Juli 07, 2010, 19:35:08 »

puintje van aandacht ?!

Wat is een puintje?

Vertaal eens of evt de conclusie, want ik lees geen schokkende dingen.

Renka
Split personality

« Antwoord #52 Gepost op: Juli 07, 2010, 21:48:14 »

sorry  Whistle haalde pintje en puntje door elkaar  d'oh! zeker te veel puntjes gedronken  laughing11

bevestiging stuurhuis aan vooras schijnt te flexxen en voor verbetering vatbaar te zijn
citaat van Bobley, automotive engineer

It works well by all accounts but I'm not a big fan if the way they've done it. I would be very interested to see if anyone in the fatherland manages to get it through the TuV test (strict German MOT). I've fitted one to a project bus and was disapointed with the quality of the welding, the small lower ball joints in tension and the steering rack held on by 2 bolts which would see a very large bending moment the first time you ground it - 1st rule of bolts - in tension yes, shearing yes, bending nope. I'll be beefing up the rack mounts before I let this one out on the road for starters.

cheers

Berrie120
Split personality

« Antwoord #53 Gepost op: Juli 07, 2010, 22:37:14 »

Is inderdaad een rare bevestiging, heb ik ook naar zitten kijken.
Maar hij buigt niet, hij gaat zich zetten in zijn dikke zachte rubbers. Heb hem er later weer afgehaald ivm de rembekrachtiger en de bouten zijn niet verbogen.

Wat betreft las kwaliteit, bij mij zag het er goed uit, misschien niet elke ribbel excact gelijk aan de voorgaande maar wel zeer degelijk gelast.

Ik heb wel andere opmerkingen, gedeeld met Simon van Red9 en daar gaat hij verbeteringen mee doorvoeren en de update stuurt hij binnenkort naar me op.

De rembekrachtiger, zijn  ze bezig geweest van een T2 en toen moesten ze een heel nieuwe onderplaat maken.
Na mijn foto's van de CE rembekrachtiger kreeg ik de komplimenten van Simon, wellicht dat ze die in de toekomst dus ook gaan aanbieden omdat je enkel de bedieningsas en de ophangbeugel moet aanpassen.

Ik heb nog gevraagd wat voor stuurhuis het is, hulpstuurhuis en stuurhuis zijn bijde van een T25 ( ik denk dat dat een T3 is )

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #54 Gepost op: Juli 07, 2010, 23:27:31 »

Het is een stuurhuis wat origineel met 4 bouten hoort vast te zitten. Vanwege de lage montage onder de spijlbus hebben ze
links en rechts er een oortje afgeflext, dat viel me gelijk al op.
Ik kan me niet heel veel voorstellen dat het stuurhuis niet goed zou zitten, maar als de rubbers in de bevestigingsogen wat
gaan lubberen kán hij wat bewegen. Niet echt heel schokkend voor dit moment. Wel ff in de gaten houden en anders teflon
bussen ervoor draaien.

Hier is duidelijk te zien dat de oortjes zijn weggezaagd.

Met de laskwaliteit is niks mis in mijn ogen, wel werdt bij Profile tijdens het uitlijnen duidelijk dat ze 'verkeerde' opsluitringen bij
de draagarmrubbers hebben gebruikt, maar daar is Berrie van op de hoogte. Met de juiste ringen kan hij nóg strakker worden
uitgelijnd waardoor hij nog strakker gaat sturen. Very Happy

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Berrie120
Split personality

« Antwoord #55 Gepost op: Juli 07, 2010, 23:54:23 »

Er komen dus binnenkort nieuwe opsluitringen, en shims van Simon.

Zelf maak ik er open shims van, zodat ik veel eenvoudiger en sneller kan uitlijnen.
Heb de bus op comfort laten uitlijnen, alleen dat ga ik ook veranderen, wil nu naar performance.

Harde scherpe bochten heeft de bus de neiging om halverwege scherper in te sturen.
Ligt niet aan overstuur van de achterkant, maar komt van de voorwielen af.

Ga ook nog die extra beugel maken zodat het hulpstuurhuis volkomen opgesloten zit en de beugel niet meer kan torderen.

Dan nog die excentrische bouten achter erin en ik kan weer een rondje doen.

Bussie is nu al een zeer goed handelbare bus, qua snelle bochtenwerk dan.
Enige restrictie is nu het plat liggende grote stuur.

Vanmiddag viel me op, toen ik met de T4 reed dat me remmen matig waren.
Terijl wij altijd klaagden over de kwaliteit van de T5 en de T1 trommelremmen.
De T1 heeft nu veel meer bite op de remmen.

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #56 Gepost op: Juli 08, 2010, 00:11:24 »

Vanmiddag viel me op, toen ik met de T4 reed dat me remmen matig waren.
Terijl wij altijd klaagden over de kwaliteit van de T5 en de T1 trommelremmen.
De T1 heeft nu veel meer bite op de remmen.

Je zei het en ik sluit me daarbij aan. Als ik in de Golf3 TDi de straat uit dender verslik ik me altijd in de remmerij, terwijl alles
-ook daar- nieuw en groter (VR6 remmerij) is, m'n spijltje remt veel beter.

We gaan in Kals wel achter elkaar de berg af .. kijken wie er het hardst durft te remmen  Very Happy

Berrie120
Split personality

« Antwoord #57 Gepost op: Juli 08, 2010, 07:39:51 »

Ga jij maar lekker voorop met je kuip stoelen, ik glier en glij wel over de bank heen en weer

Berrie120
Split personality

« Antwoord #58 Gepost op: Juli 20, 2010, 15:53:48 »

Hey Alain, jij weet nog wel eens wat.

Ik heb dus een T3 stuurhuis.
Maar de T3 is er ook geweest met stuurbekractiging, zou dat eenvoudig te wisselen zijn?

Niet dat ik het van plan ben maar gewoon om eens te weten, we hebben hier wel eens over stuurbekrachtiging gehad namelijk.

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #59 Gepost op: Juli 20, 2010, 15:56:23 »

Ja, een T3 heb je ook gehad met stuurbekrachtiging.
Nadeel is de lange hydraulische leidingen onder de bus door en de pomp die best wel wat vermogen vreet.

Dan haal je de 12km/h de berg op niet meer  Very Happy

Steekwoorden:
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this