Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: rare plek chassisnummer  (gelezen 2147 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
lavidanokkie
Onzekere spijl

« Gepost op: Januari 22, 2009, 16:33:05 »

hallo mede forum gasten  Very Happy,

ik heb een vraag, bij mijn spijlbus zit het chassisnummer op een heel rare plaats. namelijk op de ronde buis waar de veer is zit aan de achterzijde van de bus. je kan het aleen zien als je onder de bus ligt. daar staat dan het chassisnummer en het motornummer ingeslagen.

verder op de "gebruikelijke" plaatsen staat niets ingeslagen.
ik heb een bus uit 1960.

ik heb wel eens gelezen dat ze in amerika chassisnummers op andere plaatsen insloegen. weet iemand hier het fijne van?

groetjes

the bus driver
Split personality

surf now, work later

spruytstephan@hotmail.com
« Antwoord #1 Gepost op: Januari 22, 2009, 16:54:05 »

Hij moet bij jouw links naast de batterij staan, hij kan ook achter tegen het motorhuis zitten rechts naast de motor..

Heb je die bus nt recent aangekocht?

Als ik het mij goed kan herinneren is jouw bus geen omgebouwde panel met ramen? hij is (kan je zelf ook wel zien) een keertje herspoten geweest en mss hebben ze het motorcompartiment een goed laag gegeven, komt wel vaker voor dat het nr nt meer zicht baar is..

Van waar is jouw bus afkomstig, zit het M-code plaatje, achter de passagiers stoel op de bulkhead, er nog op?

Gr S

Haaaiiroeff

lavidanokkie
Onzekere spijl

« Antwoord #2 Gepost op: Januari 22, 2009, 21:30:41 »

hoi,
het nummer staat er echt niet bij de accu bedoel ik.
alles kaal gemaakt. de bus komt uit mexico en is idd een ex panel, of dat is volgens mij ook nog een optie een ex camper, het schijnt dat daar ook nog wel eens panelvan's voor gebruikt zijn. de bus is recentelijk gerestaureerd dus hijis inderdaad overgespoten. het platje moet ik nog opzoeken. er is een nieuw interieur ingegaan dus op de plek waar het m plaatje moet zitten zit nu nieuwe bekleding overheen ik moet dus ff zoeken nog.

groetjes

the bus driver
Split personality

surf now, work later

« Antwoord #3 Gepost op: Januari 22, 2009, 21:47:10 »

EZ is daar het grote voorbeeld van zij gebruikte de panelvan voor hun camperconversie..

Wat betreft je nr is het wel balen voor je, heb je ook gekeken of er iets terug te vinden is op de rechterzijde van de "air-unit" bovenaan in de cabine..

btw post eens wat foto's van je nieuwe aanwinst in dit topic

http://www.spijlbussen.nl/smf/index.php/board,3.0.html

Gr S

Haaaiiroeff

lavidanokkie
Onzekere spijl

« Antwoord #4 Gepost op: Januari 27, 2009, 20:56:12 »

hoi als ik die link aanklik zie ik volgens mij geen optie om foto's te plaatsen of zie ik er over heen?
 Confused

the bus driver
Split personality

surf now, work later

« Antwoord #5 Gepost op: Januari 27, 2009, 23:19:21 »

bedoeling is jezelf en je bus even voor te stellen in een topic wat je zelf aanmaakt..

Haaaiiroeff

Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this