Pagina's: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 85   Omlaag
Auteur Topic: Renka 66 deluxe  (gelezen 241786 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.428



« Antwoord #180 Gepost op: November 05, 2009, 11:09:27 »

Gelukkig ...

Ik was even bang dat hij met die Morgan zou sjansen en dezelfde afwijking als jouw zou hebben  Very Happy
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Renka
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.962



« Antwoord #181 Gepost op: November 12, 2009, 17:45:32 »

Ik was van plan om deze te gaan monteren in de split




maar weet iemand of de vlotter van de T2 ook op een t1 meter werkt ? zonder veel af te wijken

cheers
Gelogd

To finish first, you first have to finish

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.428



« Antwoord #182 Gepost op: November 12, 2009, 19:27:42 »

Je lijkt wel een Fries .. ook zo str*nt eigenwijs !!

Ik heb inmiddels ruim 45.000 km met een T2 tank in een T1 gereden, en het grootste nadeel wat ik ondervind is dat het brandstofniveau hoger ligt dan in een T1 tank, waardoor bij linker bochten (brandstof slingert richting de vulhals) er nog wel eens wat brandstof eruit komt zetten. Het niveau van een T1 tank ligt lager, waardoor brandstof zelden in de vulhals omhoog stroomt, terwijl bij de T2 tank de vulhals veel horizontaler ligt, en brandstof makkelijker de tank kan verlaten. Bij een T2 zit de vulopening ook een stuk hoger als bij een T1. Als ik de bergen inga of een bochtig parcours ga rijden, doe ik dat dan ook nooit met een volle tank, daar je na 2 (haarspeld)bochten de benzine al ruikt, en de bus 'nat' wordt van de benzine. Op de lange snelwegroutes in Frankrijk heb ik geen problemen. De vlotter van de T2 werkt feilloos op de T1 tankmeter, mits die 12volt is.

note; als ik 5 jaar geleden wist wat ik nu weet, had ik NOOIT een T2 tank in een T1 gezet


bron; http://www.spijlbussen.nl/smf/index.php/topic,3046.0.html
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Renka
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.962



« Antwoord #183 Gepost op: November 12, 2009, 20:11:33 »

 laughing11

ik ga graag mijn eigen gang, safaris, kachel, motortje en nu de ruitensproeier  Whistle

cheers
Gelogd

To finish first, you first have to finish

classic line
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.781



« Antwoord #184 Gepost op: November 12, 2009, 22:20:12 »

ik heb ook een t2 tank in de bus en moet zeggen dat ik er nog geen probleem mee heb gehad dat hij lekt

maar wat alain zegt kan ik in komen

maar als je inderdaad zoals bert al zegt de juiste pakkingen gebruikt en een goeie dop hebt
hoef je volgens mij  geen problemen te hebben ik heb ze in elk geval niet tongue3
Gelogd

crowbie
Spijl gaat niet meer weg

Offline Offline

Berichten: 602


www.volkscrow.com


WWW
« Antwoord #185 Gepost op: November 12, 2009, 22:56:23 »




Heel mooi topic,

positief feedback, probeer je lasapp iets warmer zetten. Je las ligt teveel op het metaal probeer het meer in het metaal te krijgen, warmer zetten zal hierbij helpen sorry, dit is een tijd mijn beroep geweest'. Smile

succes
Gelogd

Keep it aircooled!

Renka
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.962



« Antwoord #186 Gepost op: November 13, 2009, 07:33:32 »

Hey Crowbie, dank je voor de feedback, ben altijd in voor meedenken !
Je hebt helemaal gelijk, de perfecte las zit in het materiaal en niet alleen erop  icon_shaking
Is echter 1 puntje wat je toch helaas  tongue3 over het hoofd ziet en dat is dat je tegen de onbewerkte achterkant van de las aankijkt
het lassen is van de andere zijde gebeurt en wat je ziet is de doorval.
Ik heb dus eigenlijk een beetje te "warm" gelast  Very Happy

cheers
Gelogd

To finish first, you first have to finish

francisco
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 2.310



« Antwoord #187 Gepost op: November 13, 2009, 12:11:12 »

ik vind het al kanp als je kan lassen  Smile mooie feedback ook daar kunje teminste wat mee ipv op somige forums, dat is lelijk etc etc...  laughing11
Gelogd


hanshoog
Onzekere spijl

Offline Offline

Berichten: 41


'67 11w Std Walkthru - Ca. Blk Plate Bus


« Antwoord #188 Gepost op: November 13, 2009, 18:58:07 »

Ik had bij mijn spijlbus met t2 tank de hals van de spijl tank er op gelast.
iets beugen bij de tank en het paste prima.
Gelogd

classic line
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.781



« Antwoord #189 Gepost op: November 13, 2009, 19:00:33 »

Ik had bij mijn spijlbus met t2 tank de hals van de spijl tank er op gelast.
iets beugen bij de tank en het paste prima.

krijg je hem er dan nog wel in en uit ????
Gelogd

Renka
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.962



« Antwoord #190 Gepost op: November 14, 2009, 08:32:53 »

tja spec is bekend maar de uitkomst nog niet, als het goed is gaat ie een dezer weken op de dyno, de koppen flowen goed vooral met gedeeltelijk geopendekleppen zijn ze verbeterd  Smile

milde nokkenas  tongue3 met high ratio rockers geven meer lifthoogte op zelfde tijdstip, stand nok, dus koppel zou beter moeten worden, testmotor van vorig jaar had al 2oo kNm
Gelogd

To finish first, you first have to finish

Renka
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.962



« Antwoord #191 Gepost op: November 14, 2009, 08:35:30 »

maak je daar wel een goede ontluchting op dan? anders heb je dezelfde problemen,  want het niveau van een T1 en T2 tank is identiek.



Renka wordt een top bussie. Ben ook benieuwd wat je er in gaat leggen. Heb mij laten vertellen dat je aardige keuze hebt gemaakt qua motor.....


kan links en rechts verbinden met stijgpuntje maar soldeer er wel een niewe in denk ik
Gelogd

To finish first, you first have to finish

Renka
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.962



« Antwoord #192 Gepost op: November 14, 2009, 09:14:20 »

Ik ga vandaag maar weer verder met de kachel, heb genoeg feedback gehad op de tank  tongue3 laughing11
Gelogd

To finish first, you first have to finish

airwolf
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 282



WWW
« Antwoord #193 Gepost op: November 14, 2009, 09:59:45 »

Heb ook gespit in die standkachels. Nieuw zijn ze wel fucking duur zo een Ä 1200 pleuro gemiddeld. Er zijn heel wat oude in omloop, maar hier moet ik mij wel aansluiten op Alain zijn mening of deze wel vertrouwd zijn. Heb ook gekeken naar andere opties. Wil je een goede kachel hebben kom je er niet onderuit, want ik heb nog geen ervaringen gehoord of het oude orginele systeem wel afdoende werkt.
Ben benieuwd hoe je dit voorelkaar krijgt.
Gelogd

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.428



« Antwoord #194 Gepost op: November 14, 2009, 16:47:41 »

T1 > T2 tank welles/nietus samengevoegd, Renka '66 topic opgeschoond.

Hier gaat de tank off topic verder; http://www.spijlbussen.nl/smf/index.php/topic,3046.0.html
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Steekwoorden:
Pagina's: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 85   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this