Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: Onduidelijkheden bij invoeren  (gelezen 1710 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
SJTEVEL
Gast
« Gepost op: December 16, 2008, 19:49:51 »

Hallo,

Ik heb zelf een bus uit oostenrijk welke nog ingevoerd moet worden. Het enige wat ik aan papieren heb is een verkoop bewijs van de vorige eigenaar naar de eerste nederlandse eigenaar. Verder een geboortecertificaat van de bekende site.

Nu zou ik graag weten:
- De bus is nu een rijdend frame zonder motor. Mij lijkt het nu ideaal om in te voeren. Maar hoe berekenen ze de kosten?
- Wat kost het invoeren. Stel het rijdend frame heeft een dagwaarde van 3500 euro. Wat moet ik dan betalen aan invoerrechten e.d.?
- Wat ik begrijp van vorige topics, hoeft de bus niet gelijk  APK gekeurd ! Klopt dit??

Ik hebal meerdere malen gemaild richting RDW. Zou sturen alleen de standaard tekst van de site terug!!

Groeten,

Tom

Berrie120
Split personality

« Antwoord #1 Gepost op: December 16, 2008, 19:59:22 »

Hoi,

Mijn bus, zonder belgisch kenteken maar wel ingevoerd in Belgie heb ik naar Nederland gehaald en ik hoefde niets te betalen bij de douane.  Oostenrijk is ook EU,  dus dat zal dan gelijk zijn.

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

Bianca & Dimitri
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #2 Gepost op: December 16, 2008, 21:42:12 »

personenbus/auto (geen grijskenteken) kan ingevoerd worden zonder keuring (mits eu voertuig). voorwaarde is dat die moet kunnen rollen en bij voorkeur een motor erbij, anders moet je later nog eens terugkomen. BPM endergelijke is 0 bij meer dan 25 jaar oud. Je krijgt wel nog "verwijderingsbijdrage" ik meen iets van 50 euro, en je krijgt weegkosten iets van 40 euro en je kentekenpapieren iets van 80 euro.

als je bus een nl kenteken heeft is die APK plichtig!!!! bus moet je dan schorsen anders krijg je een boete!

Bianca, Dimitri, Emma & Noa

1965 SO44

Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this