Pagina's: 1 [2]   Omlaag
Auteur Topic: T2 panorama brandstoftank in T1  (gelezen 7426 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
airwolf
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 282



WWW
« Antwoord #15 Gepost op: November 13, 2009, 23:17:42 »

maak je daar wel een goede ontluchting op dan? anders heb je dezelfde problemen,  want het niveau van een T1 en T2 tank is identiek.



Gelogd

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.422



« Antwoord #16 Gepost op: November 14, 2009, 09:08:52 »

maak je daar wel een goede ontluchting op dan? anders heb je dezelfde problemen, 
want het niveau van een T1 en T2 tank is identiek.
http://i135.photobucket.com/albums/q126/airwolf_photos/T1-T2.jpg


De T1 tank op de foto is een '67 only tank, te herkennen aan de 'bult' (extra Liters) bovenop.
De ingang van de vulpijp op de tank ligt bij de T1 wat lager dan bij de T2.. zoals je op de foto
hebt kunnen zien ligt de vulbuis bijna horizontaal. Dat komt ook door de hoek waarmee de vul-
pijp op de tank zit, de T2 tank 'dwingt' je de vulbuis bijna horizontaal te monteren.


(Luuk, bedankt voor de mooie close up foto)

Een T2 tank in een spijlbus kan best werken hoor, maar ik ben erachter (vele km's over bochtige
wegen in binnen en buitenland) het verre van ideaal is. Als we even uitgaan van een verbruik van
1:9 (mijn gemiddelde verbruik van de 90pk 1776 in onze SO42) dan kom ik met een volle T1 tank
ruim 350km, met een volle T2 tank is dat bijna 450km. Met 2 jonge kinderen achterin die het na
een uurtje of 2 Š 2,5 toch echt wel zat zijn en frisse lucht willen, kan ik net zo goed gelijk de T1
tank weer volgooien.

maak je daar wel een goede ontluchting op dan? anders heb je dezelfde problemen, want het niveau van een T1 en T2 tank is identiek.

Uit dat andere topic;
Ik ondervindt dit probleem zelfs al met een volle OG spijlbustank..
Ik zat er ook over te twijfelen, maar na dit gelezen te hebben wordt het dus enkel maar nog erger...




Citaat
veel weten en kundigheid zijn 2 aparte, mooie eigenschappen

Dat is wel een mooie Bert, en als daar nog een beetje rijervaring (6 jaar en bijna 50.000km in een spijl)
bijkomt heb je een win/win situatie Smile

Maar goed, om een lang verhaal kort te maken, stap in je spijl (met T2 tank), gooi m'n nokkievol en rij
binnendoor via jullie mooie Drentse binnenwegen (met veel rotondes) richting het zuiden. Doe dat een
paar 1000km en deel je ervaringen met ons.

Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.422



« Antwoord #17 Gepost op: November 14, 2009, 16:46:28 »

T1 > T2 tank welles/nietus samengevoegd, Renka '66 topic opgeschoond.

Ook al zullen er 100 mensen zijn met concrete goede ervaringen, Alaintje heeft gelijk. Whistle
Maar goed dat weten de meeste mensen al die hem kennen en nemen dat maar wijselijk voor lief.
Blijf het positieve ervan uithalen.

Zucht...


, want het niveau van een T1 en T2 tank is identiek.


Eght nie !!!  Very Happy

T2 tank in spijl;


Spijlbustank (notabene een '67 only tank) in spijlbus;


Als het niveau hetzelfde zou zijn zou je ook je 'straps' geen 10 Š 12cm hoeven te verlengen, toch ?  Whistle d'oh!
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Sancho
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.306



WWW
« Antwoord #18 Gepost op: Februari 15, 2010, 14:21:08 »

he alain ik heb dat probleem niet maar mijn ontluchting zit ook in het midden en niet aan de zijkanten



misschien verklaart dat iets  Think

gr mike


ik heb ook dit type tank!
Ik wil proberen om deze af te sluiten met een tankdop die volledig afsluit (met rubbertje)
en dan de ontluchting redelijk hoog laten eindigen...
Hoop op die manier geen last te hebben van benzine die eruit klutst!

Hadden de T2a's een tankdop die volledig afsluit?
Of gaat de ontluchting van bovenin de tank gewoon naar de tankvulhals (daar zit bij mij toch een aansluiting voor een leiding)

Sancho
Gelogd

classic line
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.781



« Antwoord #19 Gepost op: Februari 15, 2010, 18:25:17 »

he das mijn tankie  Very Happy Very Happy

en ik moet zeggen ik heb er nog niet zo heel veel mee gereden misschien 1000 km
maar hij blijft bij de tankdop goed droog heb nog nergens last van gehad

gr mike
Gelogd

Steekwoorden:
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this