Pagina's: [1] 2   Omlaag
Auteur Topic: trein en bus  (gelezen 6710 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
T1BUS
Spijl gaat niet meer weg

dreambus

« Gepost op: November 12, 2008, 20:18:57 »

Wie heeft ervaring met het op de slaaptrein rijden met de bus, ga vaker naar zuid Frankrijk en Spanje met m'n Passat Station maar wil graag 2009 met de bus en wil eigenlijk niet zover rijden, om de bus een beetje te sparen maar ook mijn gezin, dus leek me een slaaptrein wel wat...iemand ?! Cool

no nonsense
Spijl gaat niet meer weg

t1'57 t162 t1'66 t1'66 t1'66 t2'76 t2'77 kever'71

« Antwoord #1 Gepost op: November 12, 2008, 20:48:37 »

Wie heeft ervaring met het op de slaaptrein rijden met de bus, ga vaker naar zuid Frankrijk en Spanje met m'n Passat Station maar wil graag 2009 met de bus en wil eigenlijk niet zover rijden, om de bus een beetje te sparen maar ook mijn gezin, dus leek me een slaaptrein wel wat...iemand ?! Cool

Er is toch niets lekkerder dan in je bus lekker toeren zonder haast, en koop dan gewoon een france passion voor 28 euro dan sta je lekker safe met je kids en op plekjes waar je van droomt en nooit  zal komen anders..... Smile

Groeten Allard

the bus driver
Split personality

surf now, work later

spruytstephan@hotmail.com
« Antwoord #2 Gepost op: November 12, 2008, 20:48:41 »

huh??

ik vermoed dat jij nog nt lekker gecruised hebt met jouw spijl!!

Trein, daaaaaaaaaggg, lekker met die spijl ja!! de trein pak je maar als je gepensioneerd bent!

Haaaiiroeff

T1BUS
Spijl gaat niet meer weg

dreambus

« Antwoord #3 Gepost op: November 12, 2008, 20:58:21 »

heb je meer info over france passion voor 28 euro.....? ben gewoon bang om in de file te komen oververhitting van bus en mij ?! dus vandaar

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #4 Gepost op: November 12, 2008, 21:03:27 »

Precies !!

Ik pak vanaf Rijswijk (ZH) de grote weg tot aan Eindhoven, dan bij Valkenswaard eraf, en de rest (Hasselt - Namen - Dinant - Reims - Troyes - Auxerre - Nevers - Roanne - St. Etienne - Valence - Gap - Barcelonette - Bonson) binnendoor richting Nice  Cool

De trein.. vertrekt van een plek waar je niet bent en gaat naar een plaats waar je niet moet zijn !!

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #5 Gepost op: November 12, 2008, 21:07:20 »

ben gewoon bang om in de file te komen oververhitting van bus en mij ?!

File ??
Binnendoor is -bijna- nooit file.. max snelheid op de RN's (Route National) is 90, dus prima voor een bus.
Kun je stoppen wanneer je wilt.

It's not the destination that counts, but the journey to get there !!

hippy2

T1BUS
Spijl gaat niet meer weg

dreambus

« Antwoord #6 Gepost op: November 12, 2008, 21:09:15 »

was al bang zo'n antwoorden te krijgen van jullie "freaks"  aangezien ik de bus nog niet lang heb en nog geen lange stukken heb gereden heb ik dus nog niet zoveel vertrouwen erin en ben enkel een beetje onzeker dat er iets kapot gaat zeker omdat ik zelf niet zo technisch ben, heb wat boeken besteld en nog op zoek naar een goed boek waarin mijn motor staat beschreven 1641 dubbel cab.
motor is "overhauled" in de US zo'n 1500Km geleden volgens alles.... Cool

the bus driver
Split personality

surf now, work later

spruytstephan@hotmail.com
« Antwoord #7 Gepost op: November 12, 2008, 21:10:24 »

hippy2

Alain ik zit alweer helemaal ergens anders.. thx ik keek nog zo uit op een nachtje slaap..  tongue3

mm..  mss toch een slaapmutsje dan

Haaaiiroeff

no nonsense
Spijl gaat niet meer weg

t1'57 t162 t1'66 t1'66 t1'66 t2'76 t2'77 kever'71

« Antwoord #8 Gepost op: November 12, 2008, 21:11:07 »

France Passion
1300 wijnbouwers, boeren en ambachtslieden nodigen u uit bij hen thuis op hun landgoederen om daar gratis te overnachten. Dit zijn geen parkeerplaatsen. Uw gastfamilies zijn wijnbouw en boerengezinnen die u als gast ontvangen en niet als klant. De plaatsen zijn zo gekozen dat u verzekerd bent van een goede en veilige plaats. U zult een exclusieve gast zijn en de gezelligste gastvrijheid genieten.

Wij hebben al overnacht op de mooiste landgoederen waar we ons in the middle of nowhere waanden. De mesnen zijn heel vriendelijk en heel vaak boden ze ons eigengeteelde groenten en eigengemaakte drank aan. We werden overal met open armen ontvangen en rondgeleid om een indruk te krijgen wat deze mensen deden. We hebben bij diverse wijnboeren gestaan, maar ook bij particulieren in parkachtige tuinen, bij kastelen in de kasteeltuin, bij biologische boeren en meer.

Voor 28 euro per jaar krijg je een uitgebreid boek met alle plaatsen met beschrijvingen over de inrichting (schaduw, toilet, afval lozen, gesproken talen, mogelijkheid tot eten, waterinname etc) wat ze doen, kaarten om de routre te bepalen en te zien waar dde plaatsen zijn. Het is een uitgebreid boek van ruim 350 pagina's. Verder krijg je een sticker om op de camper te plakken waar de gastgezinnen aan kunnen zien dat je idd bij hen kan overnachten. Het is absoluut de moeite waard en je hebt een geweldig leuke low-budget vakantie en ontmoet de leukste mensen.

Groeten Allard

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #9 Gepost op: November 12, 2008, 21:11:50 »

mm..  mss toch een slaapmutsje dan

Het is vaak de 'jeugd' die te dronken/stonned is om nog wat te presteren.

Truste knul..

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #10 Gepost op: November 12, 2008, 21:16:14 »

Als je nog niet zo thuis bent in de buswereld en techniek dan zou ik proberen zo veel mogelijk km's te maken 'in de buurt'
Weekendjes weg, een meeting aan de andere kant van Nederland (of in BelgiŽ of Duitsland) en de bus leren kennen.
Het is andersmans bus geweest, en die kon er ongetwijfeld mee lezen en schrijven, maar voordat jij dat vertrouwen hebt ben je soms jaaaaren verder..
Rustig aan beginnen.. goed kijken wat je hebt, desnoods een grondige inspectie van motor, onderstel, bak, remmerij laten doen, en dan je eindbestemming steeds verder weg plannen.

btw, altijd als ik overhauled zie staan, gaan ook mijn nekharen overeind.. enig idee waarom dat is ??  Think

T1BUS
Spijl gaat niet meer weg

dreambus

« Antwoord #11 Gepost op: November 12, 2008, 21:22:07 »

Nou waarom ? ik heb de remmen al laten vervangen cyl. remzadels, en motor heeft een grote beurt gehad dubbele cabs goed afgesteld al met al goed voor 450 euro tongue3

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #12 Gepost op: November 12, 2008, 21:25:46 »

hippy2

Alain ik zit alweer helemaal ergens anders.. thx ik keek nog zo uit op een nachtje

Nou, bij deze zal ik je nachtrust helemaal maar naar god helpen

On the road, op weg naar een overnachtingsplaats (stel ik me zo voor  Anxious )

@T1BUS; sorry voor de off topic in je topic, maar je voelt al wel een beetje welke kant we je op willen sturen, nietwaar ??

Okee, dus je remmen (rondom trommels?) zijn in orde.. bakolie (wat voor bak rij je) vervangen, compressie gemeten, afgesteld ??
Dan is het gewoon een kwestie van instappen en vertrekken !!

O ja, een 1641 vind ik niet echt een geschikte busmotor.. waarom ?? Het zijn de grootste cilinders die in de standaard boring van het carter passen, maar onderin erg dun zijn.. 1x goed heet, en de boel giert vast.

T1BUS
Spijl gaat niet meer weg

dreambus

« Antwoord #13 Gepost op: November 12, 2008, 21:27:16 »

dus andere motor erin?

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #14 Gepost op: November 12, 2008, 21:31:59 »

Ja.

Deze 1641 verkopen aan een keverboy, en zelf of een standaard 1600 pakken, of een 1776 bouwen, waarbij je wel wat meer kwijt bent.

Kom anders eens een rondje in mijn SO42 (met 1776) rijden / remmen, dan weet je gelijk waar ik mijn 40.000km in heb gestuurd (door Duitsland, Denemarken, Oostenrijk, Zwiserland, Frankrijk, Belgie)

Steekwoorden:
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this