Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: as brandstof pomp los! (onderweg in frankrijk)  (gelezen 2401 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ravennaboy
Onzekere spijl

« Gepost op: Juli 30, 2008, 16:14:03 »

Even een aandachtspuntje..
Ik ga al jaren met de bus naar portugal zonder noemenswaardige problemen. Ergens in zuid frankrijk, vlak voor de pyreneeen sloeg me de bus ineens af....
langs de grote weg en met weinig plek tot "knutselen"....kortom bummer, en t werd de verplichte autoambulance die me naar een veilige plek bracht.
Startmotor draaide perfect...doorzichtige benzine filter stond leeg....hmnmmm... was dat nou? net nml getankt. Toch niet de tank verstopt???
of zuigt de brandstofpomp niet goed?? even pomp bekijken-----en wat blijkt. asje in benzine pomp eruit. Asje terug gevonden in motor ruim... maar na terug tikken wou hij niet lang lopen. Brandstofpomp is niet uit elkaar te halen (type wat ik had althans)...dus moet opzoek naar een nieuwe...?? damm die as hoort er niet uit te kunnen!!
T was zaterdag avond dus kan maandag pas actie ondernemen...
via france citroen dealer wat besteld---komt verkeerde binnen. ach ja, de typische franse slag. daarna met aardige gast op zoek gegaan naar een auto sloop met wat kever onderdelen. hadden tot opluchting nog een mooie oude gebruikte pomp liggen. pakkinkjes gemaakt en gemonteerd en de bus liep weer als een tiet. man wat een opluchting!
eenmaal in portugal heb ik me gelijk een extra brandstof pomp besteld. 2 tientjes, maar een spare part die je bij je moet hebben als je op de lange rit gaat. verder heb ik bijna ieder onderdeel extra in de bus liggen. van gaskabel, schokbreker, pakkingen,tot dynamo etc etc maar net die pomp niet. Vakantie was verder perfect!!(foto's volgen)

maar jongens, check je brandstof pomp.. en vooral t asje (waar de veer/"zuiger"aan vast zit) T schijnt dus vaker voor te komen!!!!!!!

mijn voorstoel flipt.....    westfalia so-35
http://www.hot-trips.blogspot.com/

stoffel
Spijl gaat niet meer weg

stoffelspijl '08 it is!

« Antwoord #1 Gepost op: Juli 30, 2008, 16:59:41 »

Bedankt voor de tip!
Een lange buitenlandse reis zit er dit jaar niet in vanwege onvoldoende motorische kennis, maar deze tip (en de brandstofpomp) nemen we volgend jaar dus zeker mee!  Smile

Zó 23!

the bus driver
Split personality

surf now, work later

spruytstephan@hotmail.com
« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 08, 2008, 12:11:36 »

Bedankt voor de tip!
Een lange buitenlandse reis zit er dit jaar niet in vanwege onvoldoende motorische kennis, maar deze tip (en de brandstofpomp) nemen we volgend jaar dus zeker mee!  Smile

veel technische kennis eb ikzelf ook nt maar als je motortje goed bolt dan zou ik zeggen.. knalle man!!

zorg gewoon voor een autoambulance verzekering, ikzelf heb deze gratis via total, gewoon kaartje aanvragen, keertje gaan tanken en je hebt 2 wkn gratis service!!!

BaLLs

Haaaiiroeff

stoffel
Spijl gaat niet meer weg

stoffelspijl '08 it is!

« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 08, 2008, 14:33:15 »

veel technische kennis eb ikzelf ook nt maar als je motortje goed bolt dan zou ik zeggen.. knalle man!!

zorg gewoon voor een autoambulance verzekering, ikzelf heb deze gratis via total, gewoon kaartje aanvragen, keertje gaan tanken en je hebt 2 wkn gratis service!!!
BaLLs

Thanx voor de tip!  Lijkt me wel makkelijk ... en errug goedkoop  Very Happy

Zó 23!

vwspijlbus
Split personality

100001241297482
« Antwoord #4 Gepost op: November 19, 2008, 19:07:13 »

(foto's volgen)
We willen ze nog steeds zien hoor!

Frank

Rene H
Onzekere spijl

« Antwoord #5 Gepost op: November 22, 2009, 21:56:27 »

Als je een oude orginele pomp pakt. Zitten er 2 borg clipjes op het asje.
Dit hele asje kun je overzetten op een nieuwe pomp dan heb minder kans dat deze er uit loopt.

Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this