Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: trekhaak  (gelezen 2466 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
spijl63
Spijl gaat niet meer weg

« Gepost op: Juli 30, 2005, 14:42:41 »

Weet iemand of de achterbumper van een spijl hetzelfde is als die van een T2a???? Question

Evolutie?... waarom moeilijk doen als het ook in 6 dagen kan...

Koert
Spijl blijft

« Antwoord #1 Gepost op: Juli 31, 2005, 16:15:21 »

Afhankelijk van je bouwjaar, maar uitgaande van een 63er zouals jij:
Nee.
Volgens mij zit er verschil in de bumper van een spijlbus en een T2a, maar ik denk niet dat het verder veel invloed heft op een trekhaak.
Het heeft namelijk met de bevestiging te maken geloof ik. De plaats waar de bumpersteuen op de bumper zitten is bij een T2a anders dan bij een spijl dacht ik.
Weet ik niet zeker.
Laatst stond er wel een advertentie op marktplaats van iemand die een T2 trekhaak weg deed omdatdeze niet op zijn spijl paste. Misschien is dit van belang voor jou om te weten...
PB anders even naar Sjef. Die weet alles van T2 busjes af!  Cool

~Psychidelic revolution~

Let's make love and peace, Let's drive my '61 splitbus!

The General
SplitsAtTheLake
*

Vieze voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen

« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 01, 2005, 09:14:20 »

Past niet, trekhaak van t2a en t2ab passen niet onder een spijl (natuurlijk is alles passend te maken) bij vw classics someren kan men gloednieuwe trekhaken leveren voor spijlbusjes, misschien interresant want voor een oude trekhaak vraagt men tegenwoordig ook al veel geld! groet Marco

spijl63
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 01, 2005, 18:49:21 »

Het klopt inderdaad het past niet, ik kwam erachtervandaag toen ik langs een boerderij reed en een oude t2a tussen het hoge gras zag staan. Deze had een trekhaak en bevetigd op een heel andere manier, de bumper was wel hetzelfde alleen de bevestiging niet.
Ik heb inmiddels wel een trekhaak gekocht die op de bumper gemonteerd moet worden hier kan ik tenminste een klein aanhangertje meetrekken, bumper zal ik wel iets moeten versterken... bedankt voor jullie reacties.

Evolutie?... waarom moeilijk doen als het ook in 6 dagen kan...

Samba '66
Spijlbussen.nl

Penningmeester stichting behoud VW Spijlbussen

100000511997223
« Antwoord #4 Gepost op: Augustus 01, 2005, 20:04:00 »

He General.....

En ik maar zoeken en zoeken......sinds wanneer hebben ze die in Someren??

Luc

As jy vir jouself kan lag dan het jy altyd iets om oor te lag.

The General
SplitsAtTheLake
*

Vieze voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen

« Antwoord #5 Gepost op: Augustus 01, 2005, 22:50:58 »

Na jouw zoekactie hebben we via via een tip gekregen over een duits bedrijf die deze haken weer in produktie heeft genomen, met goedkeur, dus toen ik die van ouw dur onder heb gezet wist ik dit nog niet Very Happy hierna hebben we zo'n nieuwe onder de rood witte spijl van Wim uit Goes gezet (zie register) Grapje/Razz  groet "Da General"

Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this