Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: t2a as onderdelen uitwisselbaar?  (gelezen 4654 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Renka
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.973



« Gepost op: Januari 31, 2008, 22:48:24 »

kan iemand mij vertellen of de veerarmen van de latere t2 modellen ook passen op de as van het model 68 en 69.

hoe veel kan je een t2a as ongeveer verlagen, de kogelhoek zal de grens zijn.

grtz
Gelogd

To finish first, you first have to finish

patrick66er
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 340



« Antwoord #1 Gepost op: Februari 01, 2008, 07:23:50 »

ja dat kan, maar hoeveel je hem kan verlagen durf ik niet te zeggen
Gelogd

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.442



« Antwoord #2 Gepost op: Februari 01, 2008, 08:18:56 »

Alle onderdelen van de T2 assen zijn uitwisselbaar, dus 1978 draagarmen passen in een 1968 as. Nou zijn de draagarmen van alle T2's gelijk, dus het verschil zit in de trommel/schijfremfusee's. Maximaal kun je zo'n fuseekogel as een goeie 10 cm verlagen. Meer kan ook, maar dan knikken de kogels niet meer. Bij 10cm hebben ze nog ruimte om te bewegen bij in- en uitveren.
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Vermeulen
Spijl gaat niet meer weg

Offline Offline

Berichten: 504



WWW
« Antwoord #3 Gepost op: Februari 01, 2008, 09:42:50 »

weet wel als je een t2 as steekt dat je deze minimum 4cm moet inkorten als je wil gaan verlagen aangezien deze breder is dan de spijl as . ook gaat je bus hoger staan . je kan van een 76 de remschijven gebruiken , spindels en de rembooster.

don't shoot me if im wrong

info : http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=269823
Gelogd

http://11windowgoldesunroof.skynetblogs.be/
http://11windowrag.webs.com/
SBS UK #71 FNG
!!! SBN 2010 31july & 1august wachtebeke !!!

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.442



« Antwoord #4 Gepost op: Februari 01, 2008, 09:52:02 »

De spoorbreedte van een spijlbus is 1375mm, die van een T2 1392mm,
das totaal 17mm verschil, dus nog geen 9mm per kant.
Door wat met je etwaardes van je velgen te spelen kun je dat verschil
helemaal wegwerken.
Het klopt dat een T2 as wat hoger staat dan een spijlas, maar dat is
nog geen 12mm.


Je moet niet alles geloven wat op thesamba staat Vermeulen  tongue3
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Nirvana
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.087


Gezegde: In de bus blazen,het geld royaal uitgeven


« Antwoord #5 Gepost op: Februari 01, 2008, 10:05:30 »

Ik ben ook nog steeds bezig met een t2a as setup. Nou is denk ik het hele verhaal leuk en aardig en alles gaat net als alain zegt wel passen, alleen vind maar eens zo'n as. Ben momenteel bezig met 2 assen in Duitsland. Maar hier in Nederland ben ik al bijna een half jaar op zoek en nog niks kunnen vinden.
Gelogd

Nirvana
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.087


Gezegde: In de bus blazen,het geld royaal uitgeven


« Antwoord #6 Gepost op: Februari 01, 2008, 10:26:04 »

Ik heb net bericht gehad uit duitsland, en zoals het nu lijkt heeft die gast nog we t2a assen liggen, compleet met trommels, armen en spindels. Ik weet niet of er iemand is die daar belang bij heeft. Misch gaat een maat van me dit weekend naar Duitsland dus dan zouden ze eventueel mee kunnen.
Gelogd

Nirvana
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.087


Gezegde: In de bus blazen,het geld royaal uitgeven


« Antwoord #7 Gepost op: Februari 01, 2008, 10:51:26 »

Hij heeft nog veel meer spul BTW

stuur
2x t1 vooras
2x t2a vooras
klap deur hoog scharnier
achterklep smal
2x dakrek
ramen met frame en hendels
Gelogd

Renka
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.973



« Antwoord #8 Gepost op: Februari 01, 2008, 12:41:25 »

Hey Nirv,

het gaat om assen van 1968 en 1969. volgens mij zijn  niet alle t2a assen uitgevoerd met de spijlbevestigingssteek (shoot me too when iam wrong) wat moet zoon as kasten dan compleet(pb graag)

bedankt luitjes voor de reacties, het gaat mij erom een keuze te maken tussen compleet reviseren van mijn t1 as of het opknappen van een vroege t2 as waarbij ik van de smeernippels verlost ben.

grt
Gelogd

To finish first, you first have to finish

henk
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 237


« Antwoord #9 Gepost op: Juni 06, 2008, 23:14:23 »

Ik ben ook bezig een t2a as onder mijn t1 te bouwen.
Het heeft grote voordelen:
Je kunt de originele velgen blijven gebruiken.
En t2a as is veel handelbaarder.
Je bent dat lawaai reductiebakken kwijt.
Je kunt kiezen met overbrengingen  (kever bakken), BV voor een 1776cc, minder toeren, minder lawaai.
Ik heb zelf ook nog een vraagje:
Mag de rubberen aanslag weggelaten worden, kan de veerplaat eventueel als aanslag gebruikt worden.
Gelogd

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.442



« Antwoord #10 Gepost op: Oktober 01, 2008, 10:45:53 »

Je bent dat lawaai reductiebakken kwijt.
Je kunt kiezen met overbrengingen  (kever bakken), BV voor een 1776cc, minder toeren, minder lawaai.

Dat heeft toch niks met de T2a vooras te maken ??  Confused
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

henk
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 237


« Antwoord #11 Gepost op: September 30, 2012, 20:48:41 »

Klopt had weer eens wat forums door elkaar gehaald.
Gelogd

Ron
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.086



« Antwoord #12 Gepost op: September 30, 2012, 22:47:53 »

En daar kom je precies na 4 jaar achter  d'oh!
Gelogd

no nonsense
Spijl gaat niet meer weg

Offline Offline

Berichten: 704


t1'57 t162 t1'66 t1'66 t1'66 t2'76 t2'77 kever'71


« Antwoord #13 Gepost op: Oktober 01, 2012, 21:55:39 »

Lol laughing11
Gelogd

Groeten Allard

Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this