Pagina's: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 43   Omlaag
Auteur Topic: Bussen in de verkoop en hoe men daar over denkt...  (gelezen 142070 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
BusfreaQ
Onzekere spijl

BERAIR.nl
« Antwoord #450 Gepost op: Mei 19, 2015, 07:03:46 »

Heb deze bus op het oog... Heb hem nog niet in het echt gezien maar ben wel van plan hem te importeren. Wat denken jullie?

Ik hoor graag voors en tegens van echte kenners! ;)

Ik denk dat het voor het oog een leuk busje is! MAAR... je moet inderdaad goede foto's van de rest vragen.
En je moet goed overwegen of je een 'Braziliaan' wilt hebben.
Ga er in ieder geval niet vanuit dat dit busje een dikke goudmijn is, ik zal er bijvoorbeeld nog geen €6000,- voor geven.
Dit omdat het een busje is die meestal niet 'kloppen'. Dan heb ik het dus over: bouwjaar ten opzichte van: achterscherm, achterklep, hoge scharnieren klapdeuren, dogleg-hoogte enz.

Maar als je hem echt goedkoop kan kopen (en importeren) en hij ziet er goed uit, why not?! 9 vd 10 mensen ziet gewoon een leuk busje langsrijden.

vanBasten
Onzekere spijl

« Antwoord #451 Gepost op: Mei 19, 2015, 09:12:54 »

bedankt voor je reactie!

Ik hou al een tijdje advertenties in de gaten maar zijn niet echt busjes voor mijn budget. Meer dan 20k kan ik echt niet missen (student haha) maar voor dat geld wil ik graag ook dat ie compleet is en rijdt enzo. Een Duitse bus is op dit moment gewoon niet haalbaar.
En hij is nog vrij prijzig voor een braziliaan (19500 inclntransport, invoerrechten, btw etc.) maar als ik bv vergelijk met kieft en klok of erclassics is het soms wel de helft van wat zij vragen voor zo'n zelfde bus.
En dat het niet klopt qua bouwjaar.. tsja. 9 van de 10 zien dat idd niet eens.
En zonder foto's van de onderkant koop ik m zeker niet!

Dave
Spijl blijft

« Antwoord #452 Gepost op: Mei 19, 2015, 09:52:39 »

Voor 20k kan je heus wel een Duitser vinden, kost alleen wat meer tijd en energie voor het zoeken.
Vergroot foto 2 maar eens en dan kijk je naar de centimeters verschil in de rechter klapdeur, en het verschil in de rechter klapdeur ten opzichte van de dogleg

vanBasten
Onzekere spijl

« Antwoord #453 Gepost op: Mei 19, 2015, 11:28:17 »

zit idd een behoorlijk verschil..
En dat het nog een paar maandjes gaat duren, geen probleem. Ik heb alleen nog geen "betere" busjes gezien voor minder. Maar misschien zoek ik verkeerd ;p

Renka
Split personality

« Antwoord #454 Gepost op: Mei 19, 2015, 12:39:38 »

niet aan beginnen imho

To finish first, you first have to finish

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #455 Gepost op: Mei 19, 2015, 12:45:44 »

En waarom niet ?
Waarom zou deze bus 'minderwaardiger' zijn dan bv een Duitse die voor dik 40K gerestaureerd is ?
Niet iedereen heeft het geld, de middelen en de tijd om een project te doen... dit is invoeren, naar RDW ermee en rijden !!
Dit is wel een bus die gelijk gebruikt kan worden en er zo op het oog best nog wel fatsoenlijk uitziet.

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Renka
Split personality

« Antwoord #456 Gepost op: Mei 19, 2015, 16:57:20 »

En waarom niet ?
en er zo op het oog best nog wel fatsoenlijk uitziet.

kom op Alain jij gelooft toch ook niet meer in sprookjes  Confused  deze auto ziet er te mooi uit qua lak om een serieuze kern te hebben ik denk dat de motorruimte het echte verhaal verteld!

en om noch maar eens op te merken: of iets uit brazilie of duitsland of smurfenland komt doet geen bal terzake het gaat erom hoe ie gebruikt is in zn vorige leven.

en over geld en waarde heb ik het niet want dat is meer wat de gek ervoor geeft tegenwoordig.

btw een goede voorruitontwaseming ontbreekt dan wel weer en dat is wel onpraktisch  tongue3

Zonder duidelijke lees scherpe en goed belichte fotoos lijkt alles mooi op de gevoelige plaat ( zelfs ikzelf  tongue3 Whistle )

To finish first, you first have to finish

volksfahrer.nl
Spijl is het geworden

erwin stok
« Antwoord #457 Gepost op: Mei 19, 2015, 17:34:57 »

Ik zou NOOIT maar dan ook echt NOOIT een bus vanaf foto's kopen.
Echt no way!!

Er kan zo veel mis zijn wat zelfs op 100 foto's nog niet echt goed te zien is.
Nee, lekker laten staan!

The General
SplitsAtTheLake
*

Vieze voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen

« Antwoord #458 Gepost op: Mei 19, 2015, 18:26:19 »

Go for the girl Cool ik ken dat soort bussen....... Silenced

SplitscreenTaxibus
Onzekere spijl

Kombi 6 portas tipo 201

« Antwoord #459 Gepost op: Mei 19, 2015, 19:08:39 »

Beste VanBasten,

Wellicht een idee om een busje via VW-T1 import te regelen uit Brazilië.
Vorig jaar zijn Jeffrey en Ralf (woont in Brazilie) net begonnen met het importeren van busjes en ik heb eind vorige jaar de eerste mogen overnemen en dnadave de tweede . Nu hebben ze weer diverse bussen te koop welke binnenkort naar Nederland zullen komen.
http://www.vw-t1.nl/new-products/

SplitscreenTaxibus

vanBasten
Onzekere spijl

« Antwoord #460 Gepost op: Mei 19, 2015, 19:32:33 »

Wellicht een idee om een busje via VW-T1 import te regelen uit Brazilië

Heb ik idd ook gekeken en geinformeerd, maar alleen de blauwe (project) zit niet boven mijn budget. Maar ik hou m zeker in mn achterhoofd.

Even algemene informatie:
ik heb deze bus gevonden via een importeur die laatst 2 bussen op marktplaats had staan. Deze waren rond dezelfde prijsklasse en zagen er op de foto's ongeveer gelijk uit. Deze bussen komen aankomend weekend aan en ik heb afgesproken dat ik even mag kijken hoe ze er in het echt uitzien.
Ook "mijn" bus komt sowieso naar nederland, is het niet voor mij dan wel voor marktplaats. Ik weet alleen niet of de importeur ermee akkoord gaat als ze hem voor mij reserveert en ik op het laatste moment afzeg als ie idd vanbinnen verrot is en of ik mn aanbetaling dan terug zou krijgen.
Ik heb de foto's ook meer geplaatst voor het geval er op de foto's al iets mis is waar ik overheen kijk.

Ron
Spijl is het geworden

« Antwoord #461 Gepost op: Mei 19, 2015, 20:25:03 »

Het wordt steeds gekker, een samba van 10 miljoen euro  Surprised              Very Happy

http://www.auto55.be/nieuws/24968-eur-10-miljoen-drugs-in-vw-oldtimer

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #462 Gepost op: Mei 19, 2015, 22:35:13 »

En waarom niet ?
Dit is wel een bus die gelijk gebruikt kan worden en er zo op het oog best nog wel fatsoenlijk uitziet.

kom op Alain jij gelooft toch ook niet meer in sprookjes  Confused  

Je was nog een stukje quote vergeten René  Shhh   laughing11

Maar niet iedereen hoeft de lat toch heel hoog te leggen ?

Hij heeft een beperkt budget en dit lijkt mij een bus waar hij met vrij weinig extra moeite zó in kan gaan rondrijden !
Dat niet alles OG / OEM of hardcore Patina is zal hem denk ik worst wezen.. als hij maar lol kan hebben met een bus !
Het lijkt alsof iedereen dat hier een beetje uit het oog aan het verliezen is... alles 'moet' correct zijn, en o wee als er een naadje niet helemaal juist loopt... hebben jullie mijn bus wel eens goed bekeken ?? Maar mijn eerste 1000km zit er voor dit jaar alweer op !! Yellow Very Happy
Ik denk dat hij met deze -rijdende!- aanschaf best een paar jaar leuk lol kan hebben en de bus minimaal voor hetzelfde bedrag kan doorverkopen als het busrijden hem toch niet bevalt... of wie weet wordt hij ook gegrepen door het restovirus en hebben we er hier straks weer een 100.000+ views topic bij... toch ?

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen

wouterduijndam
« Antwoord #463 Gepost op: Mei 19, 2015, 22:56:34 »

Sorry Alain, ik zie het nog niet..

Ik heb ooit één Braziliaan gezien waar mijn hart sneller van ging kloppen.
De rest zijn allemaal bussen waar ik mij niet aan zou willen branden.
Voor dat geld zou ik nog liever een "eerlijke" T2A kopen..

vanBasten
Onzekere spijl

« Antwoord #464 Gepost op: Mei 20, 2015, 08:17:47 »

Dat niet alles OG / OEM of hardcore Patina is zal hem haar denk ik worst wezen.. als hij zij maar lol kan hebben met een bus !

Precies dit. Het gaat me er niet om hoeveel dat ding nu en over 10 jaar waard is, of dat ie precies klopt qua jaartal. Dan had ik ook zeker deze niet gekocht. Nee mijn doel is echt in de buurt rondjes rijden en als het ff kan ermee op vakantie, lijkt me geweldig.
Op dit moment nog student dus kan er gewoon niet te veel geld instoppen, maar over 5 jaar fulltime werk met fors salaris dus wie weet komt er dan een bus bij  Grapje/Razz

Steekwoorden:
Pagina's: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 43   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this