Pagina's: 1 ... 41 42 [43]   Omlaag
Auteur Topic: Bussen in de verkoop en hoe men daar over denkt...  (gelezen 133715 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 6.157


Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen


wouterduijndam
WWW
« Antwoord #630 Gepost op: Oktober 31, 2018, 08:54:31 »

slot van motorkap klopt niet dus kan idd brazil zijn maar er is toch al iemand die er veel geld voor over heeft

Niet voor een 60'er, wel voor een Duitser 66/67.

Bij een Braziliaan zit de hendel hoger in de kentekenplaat uitsparing verwerkt.
Zie: http://www.spijlbussen.nl/web/index.php/topic,377.0.html
Gelogd


Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.407



« Antwoord #631 Gepost op: Oktober 31, 2018, 09:07:39 »

Op deze foto zie je dat ze de bodem ook gespoten hebben.
Over de oude meuk


Dat zou je op het eerste gezicht wel zeggen/ denken maar het afgelopen jaar heb ik vier -in Braziliė gerestaureerde- nep 23raams samba's te logeren gehad en in al die vier bussen zaten nieuwe vloeren, kriksteunen enz...
Daar was weinig oude meuk meer bij... tis meer dat het niveau van de technische afwerking wat minder was  tongue3

Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

EeVeeWee
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.252



WWW
« Antwoord #632 Gepost op: Oktober 31, 2018, 11:21:21 »

Op deze foto zie je dat ze de bodem ook gespoten hebben.
Over de oude meuk

Dat zou je op het eerste gezicht wel zeggen/ denken maar het afgelopen jaar heb ik vier -in Braziliė gerestaureerde- nep 23raams samba's te logeren gehad en in al die vier bussen zaten nieuwe vloeren, kriksteunen enz...
Daar was weinig oude meuk meer bij... tis meer dat het niveau van de technische afwerking wat minder was  tongue3


Dat is dan weer zonde van alle moeite.
De behandeling tegen roesten vertrouw je dan ook niet meer.
Gelogd


Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.407



« Antwoord #633 Gepost op: Oktober 31, 2018, 14:34:28 »

Sowieso natuurlijk de vraag wat er onder dat frisse verflaagje zit, maar dat verschilt niet anders dan bij een gereviverfde Duitse bus die er zo bijstaat.
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

EeVeeWee
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.252



WWW
« Antwoord #634 Gepost op: Oktober 31, 2018, 19:55:51 »

Sowieso natuurlijk de vraag wat er onder dat frisse verflaagje zit, maar dat verschilt niet anders dan bij een gereviverfde Duitse bus die er zo bijstaat.

Dat is waar, daarom heb ik het zelf maar gedaan en alle details vastgelegd.  Yellow Very Happy
Gelogd


Berrie120
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.916



« Antwoord #635 Gepost op: November 01, 2018, 09:57:37 »



Die brede steun is ook typisch Brazilaans aangezien veel bussen daar zijn voorzien van een supergroot oliebad filter.
Bij een Duitser had deze als M-code op het certificaat moeten staan.



Was ook voorzien van het hele grote oliebad filter hoor.
Gelogd

Sometimes, you forgive people simply because you still want them in your life.

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 6.157


Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen


wouterduijndam
WWW
« Antwoord #636 Gepost op: November 01, 2018, 10:26:24 »

Mogelijk zitten er verschillen in jaren 60 en jaren 70 Brazilianen.
Gelogd


Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.407



« Antwoord #637 Gepost op: November 01, 2018, 11:10:07 »

Die vier Brazilianen die ik hier te logeren heb gehad (1967, 1973 en 2x 1974) hadden allemaal die steun.
Maar het zou natuurlijk best best kunnen dat vroege Braziliaanse bussen meer Duits georiėnteerd opgebouwd waren.
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Steekwoorden:
Pagina's: 1 ... 41 42 [43]   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this