Spijlbussen.nl

Bussen in de verkoop en hoe men daar over denkt...

Mangojay · 638 · 173216

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline VolksWouter

  • Carcheologisch Onderzoeker
  • Spijlbussen.nl
    • Berichten: 6.327
    • Karma: +0/-0
  • Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen
    • Wouter's Spijlbus register
slot van motorkap klopt niet dus kan idd brazil zijn maar er is toch al iemand die er veel geld voor over heeft
Niet voor een 60'er, wel voor een Duitser 66/67.

Bij een Braziliaan zit de hendel hoger in de kentekenplaat uitsparing verwerkt.
Zie: http://www.spijlbussen.nl/web/index.php/topic,377.0.html


Offline Area51

  • ForumFossiel
  • Spijlbussen.nl
    • Berichten: 8.450
    • Karma: +0/-0
Op deze foto zie je dat ze de bodem ook gespoten hebben.
Over de oude meuk

Dat zou je op het eerste gezicht wel zeggen/ denken maar het afgelopen jaar heb ik vier -in Braziliė gerestaureerde- nep 23raams samba's te logeren gehad en in al die vier bussen zaten nieuwe vloeren, kriksteunen enz...
Daar was weinig oude meuk meer bij... tis meer dat het niveau van de technische afwerking wat minder was  :tongue3:

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!


Offline EeVeeWee

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.382
    • Karma: +1/-0
    • Restauratie Finse VW T1 1967
Op deze foto zie je dat ze de bodem ook gespoten hebben.
Over de oude meuk

Dat zou je op het eerste gezicht wel zeggen/ denken maar het afgelopen jaar heb ik vier -in Braziliė gerestaureerde- nep 23raams samba's te logeren gehad en in al die vier bussen zaten nieuwe vloeren, kriksteunen enz...
Daar was weinig oude meuk meer bij... tis meer dat het niveau van de technische afwerking wat minder was  :tongue3:


Dat is dan weer zonde van alle moeite.
De behandeling tegen roesten vertrouw je dan ook niet meer.
Weer eens wat anders!


Offline Area51

  • ForumFossiel
  • Spijlbussen.nl
    • Berichten: 8.450
    • Karma: +0/-0
Sowieso natuurlijk de vraag wat er onder dat frisse verflaagje zit, maar dat verschilt niet anders dan bij een gereviverfde Duitse bus die er zo bijstaat.
Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!


Offline EeVeeWee

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.382
    • Karma: +1/-0
    • Restauratie Finse VW T1 1967
Sowieso natuurlijk de vraag wat er onder dat frisse verflaagje zit, maar dat verschilt niet anders dan bij een gereviverfde Duitse bus die er zo bijstaat.

Dat is waar, daarom heb ik het zelf maar gedaan en alle details vastgelegd.  ::D
Weer eens wat anders!


Offline Berrie120

  • Split personality
    • Berichten: 3.917
    • Karma: +0/-0


Die brede steun is ook typisch Brazilaans aangezien veel bussen daar zijn voorzien van een supergroot oliebad filter.
Bij een Duitser had deze als M-code op het certificaat moeten staan.


Was ook voorzien van het hele grote oliebad filter hoor.
don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience


Offline VolksWouter

  • Carcheologisch Onderzoeker
  • Spijlbussen.nl
    • Berichten: 6.327
    • Karma: +0/-0
  • Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen
    • Wouter's Spijlbus register

Offline Area51

  • ForumFossiel
  • Spijlbussen.nl
    • Berichten: 8.450
    • Karma: +0/-0
Die vier Brazilianen die ik hier te logeren heb gehad (1967, 1973 en 2x 1974) hadden allemaal die steun.
Maar het zou natuurlijk best best kunnen dat vroege Braziliaanse bussen meer Duits georiėnteerd opgebouwd waren.
Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!