Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: kosten spijlbus  (gelezen 2321 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
chris
Spijl blijft

« Gepost op: Augustus 30, 2005, 17:08:21 »

heej allemaal.

Ik zou graag wilen weten hoeveel het ongeveer per maand kost om een spijlbus te rijden. Als ik er een aanschaf dan wil ik hem dagelijks gaan gebruiken om van 's Hertogenbosch naar Breda te rijden. En of het goedkoper en mogelijk is om misschien dan op gas te gaan rijden.

gegroet chris

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 31, 2005, 07:54:58 »

Dat is niet het enige waar je op moet letten als je dagelijks in een spijl wilt gaan rijden !!

Je moet een aantal zaken voor lief nemen (daarvan zeg nu "tuurlijk doe ik dat"), maar de werkelijkheid is vaak toch anders.
Hou er rekening mee dat er regelmatig onderhoud gepleegd moet worden aan de motor, maar ook aan de diverse smeerpunten van de vooras.
Iedere 5000 km, en dat gaat hard, als je dagelijks in een bus rijdt.
Het verbruik zal (bij een goede betrouwbare en frisse motor) zo rond de 1 op 10 liggen, vooropgesteld dat je geen zware rechtervoet hebt (omdat je met het verkeer mee wilt blijven komen)
Je moet accepteren dat je tot de tragere verkeersdeelnemers zal gaan behoren (moet ik zeggen, met een 1776cc met 100 pk in me bus), en dat je bij andere mensen nog wel een irritatie kan opwekken met je trage rijgedrag.
Voorts zul je er ook rekening mee moeten houden dat een spijlbus minder goed remt (iit de hedendaagse met ABS uitgerustte auto's) en dat je voldoende afstand zal moeten houden .. je moet immers wat remweg over hebben als er weer zo'n LL (LeaseL*l) tussenschiet om nog net ff de afslag mee te pakken  :evil:
Hou er ook rekening mee dat bij slecht weer je ruitenwissers en voorruit ontwaseming niet denderend zijn, en dat je ook van de kachel je tropische temperaturen of een behagelijk comfort kunt verwachten.

Nu zul je misschien zeggen "dat weet ik allemaal al",maar besef goed dat straks bij slecht weer, met regen en wind in de file met weinig verwarming/ ontwaseming en lekkende deurrubbers, je nog wel eens aan dit stukje terug zult denken  :wink:

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

vwspijlbus
Split personality

100001241297482
« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 31, 2005, 15:59:01 »

Vergeet ook de standaard stuurspeling niet. Met een beetje zijwind "zwabber" je over de weg. Da's niet zo ideaal in de spits.

Je zult heus niet de enige zijn die een spijlbus als daily driver gebruikt. Ik zelf zou het in iedergeval niet doen.

Verder noem je in je post het woord "goedkoper".
Natuurlijk is het kostenaspect belangrijk maar uit ervaring weet ik dat spijlbusrijders niet voor een spijlbus kiezen omdat ie zo goedkoop is.

Frank

chris
Spijl blijft

« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 31, 2005, 21:30:54 »

ik denk dat ik er dan nog maar mee moet wachten met het aanschaffen van een spijlbus. zeker omdat ik nog maar een student ben. toch blijf ik kijken naar een mooie betaalbare spijlbus al is het maar om hem vast op te knappen Very Happy bedankt voor de informatie.

Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this