Pagina's: [1] 2 3 4   Omlaag
Auteur Topic: Wat is er belangrijk wanneer je bus aankoopt ?  (gelezen 19745 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Dimitrii
Onzekere spijl

Ben vollop aan het sparen voor Volkswagen T1 Bus.

« Gepost op: November 25, 2007, 12:57:46 »

Ik zal even mij voorstellen, ik ben dus Dimitri. 16jaar en ben nu al weekendwerk aan het doen voor mijn t1 busje te kopen. Zelf weet ik dat er veel werk en veel tijd in zit en ook veel geld ja.

Maar ik vraag mij dus af naar wat je zo moet kijken wanneer je een busje aankoopt. zoals op www.thesamba.com zie je zo vele busjes aan redelijk goedkope prijsen maar dan heb ik zo iets van ja moeten toch meerdere reden zijn waarom ze die wegdoen. Laswerk is er wel aan bijna elke auto wanneer je die wilt kopen als project. Dus wil ik zo wel een paar vraagjes stellen

Kan je weten aan de hand van de prijs of er veel werk aan die bus is?
Wat moet er eigenlijk nog goed zijn aan de bus voor grote kosten te besparen?
Als je "nieuwe" stukken wilt kopen zijn die dan duur voor t1 busjes?
...

A genius needs a lifetime to accomplish great things. I just need you to accomplish a great lifetime!!!!

Nirvana
Spijl is het geworden

Gezegde: In de bus blazen,het geld royaal uitgeven

« Antwoord #1 Gepost op: November 25, 2007, 13:35:57 »

Citaat

Wel een beetje natuurlijk, een bus voor 1000 dollar op de samba zit heel veel werk aan, als je een bus van boven de 10000 neemt, is die natuurlijk in een betere staat.

Citaat

Je frame en dak moeten altijd goed zijn, is mijn mening. Dak onderdelen worden bijv niet gemaakt. Verder zou ik een complete bus kopen, ik ben bijvoorbeeld nog tijden bezig mijn bus compleet te krijgen.

Citaat

Hangt er een beetje vanaf, ik kocht dit jaar twee zijwanden voor mijn bus en betaalde bijna 1000 euro. Kun je nagaan dat je daar in de states een complete bus voor kunt kopen.

Dimitrii
Onzekere spijl

« Antwoord #2 Gepost op: November 25, 2007, 13:56:49 »

ja heb ik dus ook gezien dat daar zo de busjes goedkoper zijn dan hier in Europa.
Maar als je een busje van 10 000 koopt is die bijna zo goed als nieuw.. En ikzelf wil er wel wat aan werken.

A genius needs a lifetime to accomplish great things. I just need you to accomplish a great lifetime!!!!

Dimitrii
Onzekere spijl

« Antwoord #3 Gepost op: November 25, 2007, 14:06:34 »

nog wat vragen  Think

Je bus als die bevoorbeeld uit Amerika dan moet over worden verplaatst. Zullen het toch serieuze verzendingskosten zijn denk ik? Rond welke prijs zijn die dan?

Wat zijn de belangrijkste werktuigen die je zeker nodig hebt voor bus te restoreren?

vwspijlbus
Split personality

100001241297482
« Antwoord #4 Gepost op: November 25, 2007, 14:13:36 »

Je bus als die bevoorbeeld uit Amerika dan moet over worden verplaatst. Zullen het toch serieuze verzendingskosten zijn denk ik?

Dit als gelezen?

Frank

Dimitrii
Onzekere spijl

« Antwoord #5 Gepost op: November 25, 2007, 14:15:58 »

bedankt Smile
had ik nog niet gezien nee

Dimitrii
Onzekere spijl

« Antwoord #6 Gepost op: November 25, 2007, 14:47:31 »

http://www.spijlbussen.nl/smf/index.php?topic=1357.0

heb ik nu ook juist al gevonden

Nirvana
Spijl is het geworden

« Antwoord #7 Gepost op: November 25, 2007, 14:52:49 »

Citaat
Wat zijn de belangrijkste werktuigen die je zeker nodig hebt voor bus te restoreren?

Een (kleine) flex, met een 100 dunne 1mm schijven en een 20 braamschijven. (ikzelf heb twee flexen, 1 met afbraamschijf en 1 met dunne slijpschijf. Erg handig en bespaard veel tijd Smile

Een goede bankschroef.
Hamer set.
Lasapparaat laskap met zelfontspanner.
Goede bescherming ogen oren mond en handen.
Ring en steek sleutelset.
Doppenset.
WD 40  laughing11

Voor mijn gevoel is dat alles wat ik gebruik. Zal wel wat vergeten zijn!

Dimitrii
Onzekere spijl

« Antwoord #8 Gepost op: November 25, 2007, 14:55:01 »

kan je daar prijsje opplakken ?

Nirvana
Spijl is het geworden

« Antwoord #9 Gepost op: November 25, 2007, 15:02:42 »

Citaat
kan je daar prijsje opplakken ?

Uhms, zou zeggen zoek eens bij de bouwmarkten wat het kost, ik heb de mazzel dat mijn vader veel spul heeft. Verder heb ik voor mijn lasapparaat ik meende 650 of 700 euro betaald incl koopfles.

Nirvana
Spijl is het geworden

« Antwoord #10 Gepost op: November 25, 2007, 15:04:10 »

Oja wat de schijven betreft:

Het is geloof ik 1,25 per dunne schijf. En de braam schijven haal ik altijd bij de karwei in de 2 euro 50 bakken.

Dimitrii
Onzekere spijl

« Antwoord #11 Gepost op: November 25, 2007, 15:10:55 »

ja ik heb dus het probleem dat men vader is overleden en dat men ma toen alles had weggegeven van zijn werkgerief. Normaal als zij dat dus niet had gedaan had ik nu alles wat je zei dat ik nodig had. Zoals Lasapparaat zal ik moeten aankopen en ja schijven ook want genoeg heb ik er niet.

Lassen.. Is dat opzich moeilijk? Ik heb vakantie werk gedaan in een bedrijf waar ik op onderhoud stond dus ik moest vanalles doen en ik heb dus ook paar keer gelast. Naarmate hoe meer ik het deed was het gemakkelijker, ze zeiden wel dat het altijd verschillend is met wat je last. ( materialen bedoel ik ). Wat ik dus eigenlijk kon was gewoon zonder fouten lijntjes trekken met het lassen. Maar dus bochten enzo heb ik dus nooit geprobeerd maar ZO moeilijk kan dat ook niet zijn? Als je oefend leer je veel denk ik dusja Smile het zal bij iedere persoon wat anders liggen ?

Interieur denk ik dat ik tegen grote vakantie wel zelf kan maken ( in hout weliswaar ) want volg nu men 4de jaar schrijnwerkerij.

Tegen de grote vakantie ( wanneer ik 17 word ) mag ik mijn busje aankopen van men moeder. Moet er dus zelf weekendwerk voor gaan doen maar heb er niks optegen Smile

Koenraad
Spijl blijft

« Antwoord #12 Gepost op: November 25, 2007, 15:13:02 »

Ik zal even mij voorstellen, ik ben dus Dimitri. 16jaar en ben nu al weekendwerk aan het doen voor mijn t1 busje te kopen. Zelf weet ik dat er veel werk en veel tijd in zit en ook veel geld ja.

Maar ik vraag mij dus af naar wat je zo moet kijken wanneer je een busje aankoopt. zoals op www.thesamba.com zie je zo vele busjes aan redelijk goedkope prijsen maar dan heb ik zo iets van ja moeten toch meerdere reden zijn waarom ze die wegdoen. Laswerk is er wel aan bijna elke auto wanneer je die wilt kopen als project. Dus wil ik zo wel een paar vraagjes stellen

...

De prijs zal ook afhangen of de verkoper het serieus neemt met zijn bus of niet. Sjacheraars of sjoemelaars zullen er altijd wel te vinden zijn. Probeer ook een idee te krijgen van de verkoper, dat maakt ook al veel goed.

Verder mag je rekenen voor een degelijk lasapparaat voor zo'n 600 eurocentjens en tel al die kleine prul daarbij op mah je al snel rekenen op een kleine 1000 eurocentjens.

Wat betreft de stukken van zulk een bus. Ik vind deze prijzen nog zeer doenbaar, ga je naar andere oldtimers kijken zoals een Alfa Romeo, of lancia, dan zit je voor wisselstukken of onderdelen al aan een veel hogere prijs vnawege de zeldzaamheid. In vergelijking met die prijzen vallen de onderdelenprijzen van een bus best goed mee. Onderschat het daarom toch nog niet. Ik ben nog maar een goed maandje bezig met het restaureren van mijn eigen bus, maar daar is op korte tijd toch al veel geld ingepompt, dus hou daar toch ook rekening mee als je ergens aan begint. Een oude wagen blijft altijd geld kosten!

Verder kan ik je alleen maar succes toewensen met je zoektocht en probeer een bus te kopen die je zelf kan bezichtigen, dan koop je al veel minder snel een "kater" in een zak.

Luchtgekoelde groeten!

Koenraad

Koenraad
Spijl blijft

« Antwoord #13 Gepost op: November 25, 2007, 15:15:31 »

Lassen op zich is niet moeilijk, maar oefen eerst op stukken afvalplaat. Het is voornamenlijk puntlassen dat je zal gaan toepassen bij die bussen. De eerste keer is altijd wel een ramp  d'oh!, maar de tweede keer gaat het zeker al een pak vlotter  Very Happy!

siertje
Spijl blijft

silence..i ll kill you

« Antwoord #14 Gepost op: November 25, 2007, 15:18:03 »

ikwerk met  "lux"(merk gereedschap niet de zeep)te koop bij oa praxis.goede kwaliteitspul.ik kocht die koffer met steeksleutels schroevedraaiers tangen etc voor 110euro.hiermee ben je al een heel eind.
een flex(slijptol)hoeft ook niet super veel te kosten,koop wel een merk(b&d bosch etc)
en stalen zenuwen en veel geduld is ook handig(btw niet te koop)een lasapparaat kan ook evt huren.
groetjes siert tongue3

my gr8 vdub

Steekwoorden:
Pagina's: [1] 2 3 4   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this