Pagina's: 1 [2] 3 4   Omlaag
Auteur Topic: Wat is er belangrijk wanneer je bus aankoopt ?  (gelezen 20761 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Koenraad
Spijl blijft

« Antwoord #15 Gepost op: November 25, 2007, 15:20:10 »

Of zoek je eventueel een degelijk tweedehands lasapparaat. dan is er al wat van de nieuwprijs af  Cool

Dimitrii
Onzekere spijl

Ben vollop aan het sparen voor Volkswagen T1 Bus.

« Antwoord #16 Gepost op: November 25, 2007, 15:21:26 »

ja ik heb al ondervonden dat de busjes hier in Europa eigenlijk duurder zijn dan in Amerika. Waarom weet ik niet maar dat is me gewoon eigenlijk opgevallen. Wat ik nu ook zie is dat het las apparaat eigenlijk een goede investering is. Want als je ineens een goed lasapparaat koopt heb je minder last en kan je daar dus langer met doen dan inplaats van een slechter te kopen die sneller kapot gaat ook. Aangezien dat je dat lasapparaat veel nodig zult hebben is dat wel belangrijk zie ik.

Onderdelen denk ik dat die opzich ook wel meevallen. Kheb gezien in andere topic dat er vele kleine handelaars nogal veel vragen voor de stukken maar dat er ook bij zijn die het langs de goedkopere kant verkopen.

Ik vind mijn busje wel. Kheb nog tijd tot de zomervakantie ;) Dan zal ik die zeker hebben. Is het enigste wat ik wil in mijn leven en dat zal ik ook hebben ;)

A genius needs a lifetime to accomplish great things. I just need you to accomplish a great lifetime!!!!

Dimitrii
Onzekere spijl

« Antwoord #17 Gepost op: November 25, 2007, 15:23:40 »

Maar tweedehands moet je toch zeker weten dat die persoon betrouwbaar is. Anders heb je de miserie van een ander overgekocht ;)

A genius needs a lifetime to accomplish great things. I just need you to accomplish a great lifetime!!!!

Nirvana
Spijl is het geworden

Gezegde: In de bus blazen,het geld royaal uitgeven

« Antwoord #18 Gepost op: November 25, 2007, 15:25:09 »

Citaat
Lassen op zich is niet moeilijk, maar oefen eerst op stukken afvalplaat.

Zo heb ik het ook geleerd, de ellende blijft gewoon dat het plaatwerk zo dun is. Een mooie las leggen is er daarom ook niet bij, zelf op de laagste stand brand je gewoon alles weg.

Citaat
een flex(slijptol)hoeft ook niet super veel te kosten,koop wel een merk(b&d bosch etc)

Ik heb 2 kleine en 1 grote van het mer makitta (als je dat zo schrijft haha) En die bevallen me uitstekend.

Citaat
stalen zenuwen en veel geduld is ook handig

Idd je kunt iedereen hier die een resto heeft gedaan wel navragen, het is soms gewoon flink vloeken en weer doorgegaan. Veel projecten zijn gestopt vanwege een gebrek aan geduld en doorzettingsvermogen.

Wat ik je nog mee kan geven over wat een totale resto gaat kosten, reken maar als je ook zijkanten en alles gaat vervangen + alle techniek nieuw op een 15000 euro. en ik denk dat dat ex spuiten en strakmaken gaat zijn. Dus bedenk goed wat je wilt. Je kan een duurdere bus kopen met veel minder werk of een krot zoals mij dat je alles door je handen hebt gehad.

Dimitrii
Onzekere spijl

« Antwoord #19 Gepost op: November 25, 2007, 15:34:20 »

Citaat
Zo heb ik het ook geleerd, de ellende blijft gewoon dat het plaatwerk zo dun is. Een mooie las leggen is er daarom ook niet bij, zelf op de laagste stand brand je gewoon alles weg.

Ik denk dat het daarom ook al is waarom je stalen zenuwen nodig moet hebben. Want dat het nooit niet van de eerste keer lukt moet je eigenlijk blijven proberen tot het goed is.

Citaat
alle techniek nieuw op een 15000 euro

Is hier de aankoop van het busje zelf dan al bij ? nog niet zeker
Dan gaat zo'n busje ongeveer helemaal nieuw toch op +18000euro komen.
Als je erbij nadenkt betaal je tegenwoordig ook zoveel voor nieuwe auto en als je dan nog een auto helemaal zelf gerestaureerd hebt tot nieuw en je bekomt dat dan heb je dan toch liever die auto waar je het meeste zelf hebt aan gedaan inplaats van die nieuw in de winkel te gaan kopen.

siertje
Spijl blijft

silence..i ll kill you

« Antwoord #20 Gepost op: November 25, 2007, 15:35:45 »

Maar tweedehands moet je toch zeker weten dat die persoon betrouwbaar is. Anders heb je de miserie van een ander overgekocht ;)
dat blijft toch een probleem(omdat een spijl nou een maal niet nieuw te koop is)
ga niet gelijk voor de eerste de beste maar maak een lijst van meerdere bussen en bekijk die eens.
neem iemand mee die er verstand van heeft.
 wat betreft aandachtspunten:bodem,onderkant carroserie,raamranden,deuren(vooral onder)
verborgen plamuur,hoe rijd,remt en schakelt hij,sluiten de deuren en kleppen netjes etc
kijk naar wat er moet gebeuren aan de bus en maak daar een lijstje van met wat die onderdelen gaan kosten.en als je het zelf niet kan wat het kost om te laten doen.

my gr8 vdub

Dimitrii
Onzekere spijl

« Antwoord #21 Gepost op: November 25, 2007, 15:39:55 »

Citaat

Ik had het niet op de busjes ze. Maar op het werkmateriaal dat je aankoopt.
De busjes is er altijd werk aan.
Het is zoals koenraad zei het beste is dat je die kan gaan bezichtingen de bus dan koop je minder snel een een kater in een zak.

Citaat
en als je het zelf niet kan wat het kost om te laten doen.

Ik wil zoveel mogelijk alles zelf doen en ook veel bijleren voor het dan uiteindelijk toch zelf te kunnen doen, buiten het spuiten dan van de bus.

siertje
Spijl blijft

silence..i ll kill you

« Antwoord #22 Gepost op: November 25, 2007, 15:45:30 »

je moet ook voor je zelf weten wat je wilt,je kan een bus opknappen tot nieuw,je kan zeggen ik neem een ratlooker of daar tussen in.als ik jou was keek ik voor een zo goed mogelijke bus(binnen mijn budget)zou er eerst mee rijden en dan als ik echt zeker weet dat dit het helemaal is langzamerhand alles wat je nodig hebt om de bus te restaureren bij elkaar zoeken.

my gr8 vdub

Nirvana
Spijl is het geworden

« Antwoord #23 Gepost op: November 25, 2007, 15:46:14 »

Citaat
s hier de aankoop van het busje zelf dan al bij ? nog niet zeker
Dan gaat zo'n busje ongeveer helemaal nieuw toch op +18000euro komen.

Dan nog strak maken en spuiten. Afgelopen vrijdag ook weer even een bestelling gedaan voor onderdelen, was even 2800,- voor een paar doosjes. Okee zaten wel ook safari ramen bij, maar toch. Kaafkevers houdt nu een groupbuy, dus alles met 19% korting. Op die momenten moet je inslaan.

Nirvana
Spijl is het geworden

« Antwoord #24 Gepost op: November 25, 2007, 15:47:18 »

Citaat
je moet ook voor je zelf weten wat je wilt,je kan een bus opknappen tot nieuw,je kan zeggen ik neem een ratlooker of daar tussen in.als ik jou was keek ik voor een zo goed mogelijke bus(binnen mijn budget)zou er eerst mee rijden en dan als ik echt zeker weet dat dit het helemaal is langzamerhand alles wat je nodig hebt om de bus te restaureren bij elkaar zoeken.

Hij heeft dan alleen zijn rijbewijs nog niet en wil wel zo snel mogelijk de liefde voor de spijl gaan starten  Yellow Very Happy

Dimitrii
Onzekere spijl

« Antwoord #25 Gepost op: November 25, 2007, 15:50:57 »

Klopt dan heb ik mijn rijbewijs nog niet. En het klopt ook dat ik door die liefde voor spijlbusjes zo snel wil met het opknappen van het busje

De ratlook vindk wel iets hebben maar ik ga liever voor het originele.

Wat ik nog wil zeggen dat niet alles ineens heel snel moet in orde gemaakt worden. Daarvoor heb ik nog tijd genoeg. Aangezien ik tot men 20jaar naar school ga

tot 6de middelbaar Schrijnwerkerij
dan nog appart jaar voor auto carosserie

siertje
Spijl blijft

silence..i ll kill you

« Antwoord #26 Gepost op: November 25, 2007, 16:03:02 »

Hij heeft dan alleen zijn rijbewijs nog niet en wil wel zo snel mogelijk de liefde voor de spijl gaan starten  Yellow Very Happy
[/quote]daar moet je heel vroeg mee beginnen,ik ging op mijn 5de al mee met mijn opa die autosloper was en toen was ik al verliefd op de spijl(nu bijna 38)
ik bedoelde eigenlijk dat je wat betreft de kosten van een bus je het zo gek kan maken als je zelf wilt,en dat een superdeluxe concoursstaat gerestaureerde bus meer gaat kosten dan een mooie gerestaureerde daily driver,waar je net zoveel plezier mee hebt

my gr8 vdub

siertje
Spijl blijft

silence..i ll kill you

« Antwoord #27 Gepost op: November 25, 2007, 16:06:23 »

en een nieuwe auto kan dan wel bijna net zo duur kosten als een hele goede bus,maar als ik de keus moest maken tussen zo,n 13 in een dozijn standaard smoelloos hondehok dan ging ik toch echt voor de spijlbus tongue3

my gr8 vdub

Dimitrii
Onzekere spijl

« Antwoord #28 Gepost op: November 25, 2007, 16:07:39 »

Wat ik gewoon wilt is Spijlbusje met campeerruimte vanachter in. (camper) dus.

Een auto kost altijd geld. En het is veel toffer dat je dan kan zeggen dat je het zelf hebt gedaan inplaats dat je gewoon naar bedrijf zijt gegaan en gewoon nieuwe auto gekocht. Dat is toch wat ik ervan denk. En vanalles kan je iets mooi maken en je kan altijd uitkijken naar de prijzen dat het ni te overdreven duur gaat worden. Een spijlbus is toch iets heel appart en is veel toffer en gewoon pracht van een auto.

Enja als ik dan daar de keus uit moet gaan maken ga ik wel voor spijlbus.

siertje
Spijl blijft

silence..i ll kill you

« Antwoord #29 Gepost op: November 25, 2007, 16:10:05 »

hello2 icon_thumright icon_thumleft wav

my gr8 vdub

Steekwoorden:
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this