Pagina's: [1] 2   Omlaag
Auteur Topic: Katalysator T1!!!!  (gelezen 5620 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Ghost
Onzekere spijl

« Gepost op: Oktober 14, 2007, 20:57:08 »

Hoi allemaal met de kijk op het klimaat een vraagje heeft iemand van jullie een katalysator ingebouwd in zijn T1? zo niet dan de tweede vraag is dit überhaubt mogelijk???

gr. Ghost

classic line
Spijl is het geworden

« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 14, 2007, 21:01:07 »

d'oh!

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 14, 2007, 21:06:42 »

Waarom zou je dat willen doen ?? Ik weet wel dat het in Duitsland voor auto's vanaf een bepaald bouwjaar verplicht is (dus achteraf inbouwen), maar ik geloof niet dat een T1 daaronder valt. Tenzij je een moderne watergekoelde motor wilt gaan plaatsen.

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Ghost
Onzekere spijl

« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 14, 2007, 22:12:37 »

``...waarom je dat zou willen doen??----een reden kan zijn dat je wilt proberen je steentje bij te dragen voor het klimaat, ik ben nederlander en woon in duitsland ze zijn daar op dit moment erg mee bezig je betaald daar je wegenbelasting op basis van je motorinhoud en katalysator en ik kan me goed voorstellen dat er misschien een keer een tijd komt waarbij oldtimers op dit gebied(klimaat) niet meer ontzien worden? is zo´n gedachtengang Think

gr. ghost

wakebus m
Spijl gaat niet meer weg

..::LIVE 2 RIDE::.. www.Brokeart.com

MichielFook brokeart
« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 14, 2007, 23:54:44 »

Ik vind dat ze eerst maar die hummers moeten aanpakken..... want die verbruiken nog meer dan een T1tje....
En zo zijn er nog meer auto's die meer verbruiken en meer uitstoot hebben.....

Gr. michiel

Ghost
Onzekere spijl

« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 15, 2007, 07:51:42 »

....om eerlijk te zijn gaat het me hierbij niet om wie meer verbruikt of niet, het gaat om een steentje bijdragen, vroeger koste een katalysator een godsvermogen tegenwoordig gaat het "nog" maar om +/- 400 euro(zonder inbouw), begrijp me niet verkeerd ik ben geen moraalridder maar ik probeer een mogelijkheid voor me open te houden, vandaar de vraag of iemand weet of er een Kat voor de T1 te krijgen is en of iemand weet wie der al eens eentje ingebouwd heeft?!

gr. Ghost

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 15, 2007, 08:34:48 »

Dat steentje bijdragen begrijp ik wel, maar zet dat wel af tegen je te rijden km's. Een kat werkt pas goede als hij goed op temperatuur is, dus als hij iedere keer korte fröbelritjes gaat rijden, is zo'n ding zelfs slechter voor het millieu als dat je helemaal geen kat zou monteren. Voorts ben ik van mening dat een ongeregelde kat meer slecht dan goed doet, dus als je een kat wil, doe het dan in combinatie met een kompleet motorproject en dus een geregelde katalysator

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

ploon
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 15, 2007, 10:03:28 »

zit er op die nieuwe mexicaanse kevers/blokken niet iets van een katalysator?
een paar jaar terug zag ik op de duitse tv een item over iemand die een partij van die last edition kevers had staan die hij niet verkocht kreeg omdat ze niet aan de katalysator regels voldeden.
er zat wel een kat op, maar er zat geen foutmeldings sensor/lampje op het dashboard of zo iets pietluttigs

Pim van Loon - '60 pickup
www.ploon.nl - www.vwshows.com

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen

wouterduijndam
« Antwoord #8 Gepost op: April 25, 2008, 18:34:44 »

zit er op die nieuwe mexicaanse kevers/blokken niet iets van een katalysator?
een paar jaar terug zag ik op de duitse tv een item over iemand die een partij van die last edition kevers had staan die hij niet verkocht kreeg omdat ze niet aan de katalysator regels voldeden.
er zat wel een kat op, maar er zat geen foutmeldings sensor/lampje op het dashboard of zo iets pietluttigs

Pim , dat klopt wel en die laatste 1600 motoren in de Kever zijn computer gestuurd en hebben per cilinder een injector waardoor de brandstof inspuiting te regelen valt.

Op een carburateur motor heeft het geen enkele zin een katalysator te plaatsen.
Als we ruimte , lengte en motorinhoud naast elkaar leggen dan heeft een spijlbus zeker geen "G" label.

De Co2 uitstoot is wel iets hoger dan van moderne motoren ,maar ik las laatst een verslag van een wetenschapper die zei dat de Co2 uitstoot flink omhoog moet om het regenwoud te laten groeien. Bomen hebben Co2 nodig om te kunnen groeien en zetten dit weer om in zuurstof.

Wie moet je dan geloven?? En is het nu slecht of goed??

Ficus
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #9 Gepost op: April 26, 2008, 18:24:54 »

Meer CO²? Hoe deden die bomen het dan in het verleden toen er minder mensen op de aardbol waren en minder auto's die CO² uitstoten? Smile

Ik weet wel dat er universele kat's bestaan en die zou je wel kunnen inbouwen denk ik maar de vraag is dan vooral, waar ga je die in godsnaam zetten? Bij een normale auto is er ruimte genoeg onderweg van de voorkant van de wagen naar de achterkant. Maar bij een T1 is die afstand toch heel kort niet?

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen

wouterduijndam
« Antwoord #10 Gepost op: April 26, 2008, 20:23:48 »

De stront van een koe is ook slecht , wie zegt dat een Dynosaurus milieu vriendelijk met een "A" label stond te schijten... Very Happy Smile Very Happy Smile

rusty67
Spijl is het geworden

67er T1 AIR-RIDE CUSTOM GEVAL

« Antwoord #11 Gepost op: April 27, 2008, 10:57:12 »

Ik draag ook mijn steentje bij door geen nieuwe auto te kopen, weet je hoeveel energie en uitstoot van co 2  er gepaard gaan met de productie van een nieuwe auto....en dan dat iedere 3 a 5 jaar voor veel mensen!!!
Daar kan ik levenslang co2 neutraal een oldie van rijden lijkt mij!!!!!!

De milieu vriendelijke groeten !!!

a dog is a dog and stuffing feathers in its ass doesn't make it a chicken.

(O\|/O) THE O.G. SPLIT PERSONALITY|o\O/o|
             Oldskool kustom Speed Club

Ficus
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #12 Gepost op: April 27, 2008, 12:29:10 »

ik denk dat wat ghost wil zeggen is.

"Het is niet omdat een ander meer CO² uitstoot dat ik ook meer mag uitstoten"€

Als hij dat wilt proberen om te doen is dat toch in zijn recht? Ik vind het wel een mooi initiatief! Ik geef eerlijk toe dat ik er ook al bij heb zitten nadenken dat mijn busje veel zal uitstoten.

Hans
Spijl blijft

« Antwoord #13 Gepost op: April 28, 2008, 16:00:19 »

In Duitlsland rijden spijlen rond met een geregelde kat. Dit dan ook met gewoon een luchtgekoeld blok. Ik ken in ieder geval een samba die zo al jaren rond tuft. Deze Samba stond dit jaar bij de bullie Kartei  bij de Techno Classica op de stand. Dat er een kat inzit stond er niet expliciet bij: Het werd alleen kenbaar gemaakt d.m.v. een sticker achterop (en hij stond met zijn front naar het publiek.)

Hans

Dormie67
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: April 29, 2009, 17:27:54 »

Al hoewel niet direct op VW-gericht, maar op de Franse merken, zie bijgevoegde link http://www.amt.nl/web/Nieuws/Autotechniek/Tonen-Nieuws-Autotechniek/Driewegkat-voor-carburateurautos.htm voor drieweg-katalysatoren op carburatieblokjes, afkomstig van http://www.franzose.de

Steekwoorden:
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this