Pagina's: [1] 2   Omlaag
Auteur Topic: Verwarming voor in de winter  (gelezen 8848 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Nirvana
Spijl is het geworden

Gezegde: In de bus blazen,het geld royaal uitgeven

« Gepost op: September 18, 2007, 18:39:51 »

Beste mensen,

Wat ik hoor is dat de t1 een slechte verwarming heeft en aangezien ik van plan ben mn t1 in de toekomst als daily te gaan gebruiken wil ik in de winter (mocht deze weer eens komen) ook warm zitten. Heeft iemand hier een mooie optie voor? Elekrische kachel of iets dergelijks?

didi
Onzekere spijl

« Antwoord #1 Gepost op: September 18, 2007, 19:15:35 »

Beste mensen,

Wat ik hoor is dat de t1 een slechte verwarming heeft en aangezien ik van plan ben mn t1 in de toekomst als daily te gaan gebruiken wil ik in de winter (mocht deze weer eens komen) ook warm zitten. Heeft iemand hier een mooie optie voor? Elekrische kachel of iets dergelijks?

Wat dacht je van handschoenen en een bontjas!!!!

gr.

didi

classic line
Spijl is het geworden

« Antwoord #2 Gepost op: September 18, 2007, 19:29:51 »

orginele standkachel er in zou ik dan zeggen  tongue3

Berrie120
Split personality

« Antwoord #3 Gepost op: September 18, 2007, 20:06:49 »

elektrisch

http://www.waeco.com/nl/1276_1281.php?PHPSESSID=4bb214701c81a373229a6e509422b120
maar dan heb je een lang verlengsnoer nodig of een voldoende sterke omvormer.

of op ebay een benzine standkachel scoren.

zoekterm:   eberspacher, b3L, standheizung

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

francisco
Spijl is het geworden

« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 19, 2009, 18:31:09 »

even nieuw leven in balzen want ik bevries ook bijna ;-)

ik heb wel voor booten bv vloerverwarming gevonden etc maar 12V verwarmming maar een inbouw voor bv in me bus is bijna niet te vinden Sad iemand idee het wordt weer winter

Dave
Spijl blijft

« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 19, 2009, 19:33:13 »

je kan toch stoelverwarming krijgen tegenwoordig op 12 volt,
inbouw en een losse zitting

Renka
Split personality

« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 19, 2009, 19:34:18 »

Hey Frisco

Vloertje is van autocraft dacht ik, ziet er inderdaad goed uit, goede persing en mooi scherp

is dit wat ? aan de prijs maar erg goede kritieken in engeland en "loopt" op een flesje campinggas  Smile

http://www.bluebird-type2.co.uk/heat.htm

cheers

To finish first, you first have to finish

francisco
Spijl is het geworden

« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 19, 2009, 20:00:40 »

je hebt nog gelijk ook, mijne is ook van autocraft btw foutje  laughing11

maar ik ga er niet gas bij prompen om het warm te krijgen Grapje/Razz hahaha tnx voor de tip dat dan weer wel haha  Very Happy

@dave
idd die wilde ik ook halen om te testen, maar wat ik wil is eigenlijk me busje warm hebben voor ik ga rijden, niet krabben etc

Dave
Spijl blijft

« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 19, 2009, 20:38:48 »

Dat is makkelijk, bouw een verwarmde garage Very Happy

francisco
Spijl is het geworden

« Antwoord #9 Gepost op: Oktober 20, 2009, 14:28:48 »

Dat is makkelijk, bouw een verwarmde garage Very Happy

heb ik bijna, zit nog te wachten op de rol deur  icon_geek maar als ik van Drunnen naar huis ga wil ik wel naar buiten kunnen kijken ipv 30min krabben etc etc Grapje/Razz gewoon warm instappen zeg maar ;-)

Dave
Spijl blijft

« Antwoord #10 Gepost op: Oktober 20, 2009, 18:41:15 »

er viel mij net nog een ouderwets kwartje Very Happy
Er is een bedrijf die maakt verwarmde ruiten (ben je van het krabben af)
Kijk eens op www.uroglas.com

die lange
Onzekere spijl

« Antwoord #11 Gepost op: Oktober 20, 2009, 19:42:02 »

he peter,

ik heb nog wel een complete standkachel liggen je kan altijd eens kijken als dat wat voor je is

gr durk

Hans
Spijl blijft

« Antwoord #12 Gepost op: Oktober 21, 2009, 08:25:32 »

Spijl als daily driver
Op zich lijkt   wel stoer maar m.i. niet zo slim..  Een spijl is een redelijk onveilige auto. (hoezo kreukelzones.. Hoezo airbags.. Hoezo ABS...) Een auto die door de tand des tijds zeker is ingehaald.  Tuurlijk! het is en blijft een hele leuke kar! Maar Nirvana loopt al gelijk tegen een van de problemen op: Verwarming: Nu is dat misschien voor een bikkel nog wel te overbruggen.. Maar wat dacht je van ontwaseming? Dat is gewoon waardeloos bij een spijl. Is ook niet goed te krijgen: De ontwasemingsopeningen zitten gewoon te dicht op de ruit. Je hebt een warme lucht orkaan nodig om dat werkend te krijgen. Kun je dus gewoon vergeten. In het teenwoordige verkeer met beslagen ruiten rijden is gewoon aso en levensgevaarlijk! Het verkeer is tegenwoordig iets drukker en gevaarlijker dan in 1966
Dan moet je de rest van de constructie van de spijl ook eens in ogenschouw nemen: Overal dubbele plaat en (potentieėle) roestnesten. In de 50-60-er jaren bleek dit ook wel: Men reed toen niet met gerestaureerde of opgeknapte auto's als wij nu, maar met gewoon nieuwe spijlen rechtstreeks van de fabriek!
Een beetje bedrijf kocht elke 2 jaar een nieuwe. Dan werd hij al lelijk (roestplekken en zo) Bij normaal bedrijfsmatig gebruik was een spijl na 4-6 jaar was een spijl aan echt het eind van zijn latijn. Ik heb hier een '54-er in mijn hok staan waarvan de kniestukken in 1960 met kranten zijn opgevuld geweest (kranten waren nog leesbaar!) Een spijl dus als daily driver inzetten is eigenlijk een kapitaalvernietiging gezien de prijzen van nu.. Koop een Golfje II of zo.. Kosten geen drol en hebben een goeie kachel..
Nog even over electrische kachels in een auto: Vergeet het maar: Electrisch kun je iets plaatselijk wel verwarmen (ruit; stoel) maar geen hele auto: Het sommetje "vermogen" klopt gewoon niet: je hebt te veel vermogen (watt's) nodig om je auto warm te stoken: B.v:  Een electrisch kacheltje (220V) is  al gauw 2000 watt. Kan nooit uit een dynamo van een auto komen! En alle electroa moet in principe toch daaruit komen!

Hans

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen

wouterduijndam
« Antwoord #13 Gepost op: Oktober 21, 2009, 08:39:24 »

Ik heb 7 jaar dagelijks spijl gereden en had geen problemen ook niet in de winter.

Vocht moet je niet met warmte bestrijden maar met een koele luchtstroom.
Warme lucht bevat vocht en maakt het alleen maar erger.
Ik reed dus veel met de tochtruiten open en had standaard handschoenen, sjaal en muts in het dashboard liggen.

Om je kachel beter te laten werken in de winter kan je ervoor kiezen een tussenschot te plaatsen , hierdoor word de ruimte velen malen kleiner en dus eerder warm.

Een kleinere dynamo poulie bij een gelijk blijvende krukas poulie of een grotere krukaspoulie bij een gelijkblijvende dynamopoulie  zorgen ervoor dat de ventilator harder gaat draaien. Als je goede kachelpotten hebt en weinig lekkage van voor naar achteren dan word het echt bloedheet in de cabine!

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #14 Gepost op: Oktober 21, 2009, 10:20:12 »

Spijl als daily driver

Daar is in dit topic 2 jaar geleden ook al een hoop over geschreven.

Mocht je een -programeerbare- standkachel overwegen, kijk dat eens bij Webasto.

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Steekwoorden:
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this