Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: RDW vraagje  (gelezen 2006 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Nirvana
Spijl is het geworden

Gezegde: In de bus blazen,het geld royaal uitgeven

« Gepost op: September 03, 2007, 19:54:07 »

Ik heb een originele nederlandse bus met dus dito kenteken. Alleen staat het kenteken op gas en ik wil op benzine gaan rijden. Moet ik nu de hele bus weer RDW laten keuren of kan ik gewoon een ander kenteken aanvragen of iets dergelijks.

classic line
Spijl is het geworden

« Antwoord #1 Gepost op: September 03, 2007, 20:03:00 »

ik denk niet dat dit uitmaakt een gas installatie zit op een benzine motor dit was toen waarschijnlijk alleen
voor de wegenbelasting maar daar heb je nou toch geen last meer van maar geen slechte vraag
maar ik denk niet dat je hier problemen mee krijgt maar anders bel of mail je de rdw toch gewoon zelf

gr mike

Berrie120
Split personality

« Antwoord #2 Gepost op: September 03, 2007, 20:03:21 »

Ik heb een originele nederlandse bus met dus dito kenteken. Alleen staat het kenteken op gas en ik wil op benzine gaan rijden. Moet ik nu de hele bus weer RDW laten keuren of kan ik gewoon een ander kenteken aanvragen of iets dergelijks.

Bij mijn weten kan je hem schriftelijk afmelden als zijnde enkel benzine rijder.
Bij keuring en toch gastank, verdamper of overige delen nog aan boord ben je wel het haasje mbt de wegenbelasting normaal gesproken. Hoe het met oldtimer zit.????

Groeten Berrie

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

patrick66er
Spijl blijft

« Antwoord #3 Gepost op: September 03, 2007, 21:05:51 »

KOMTIE DAN HE!!!!

Gasuitbouw

Als u de LPG-installatie uit uw auto verwijdert, moet de RDW het kentekenbewijs aanpassen.

U stuurt voor de wijziging het complete originele kentekenbewijs naar de RDW, als dit bewijs is verstrekt vóór 1 juni 2004. Als het kentekenbewijs is verstrekt per 1 juni 2004, volstaat het om alleen het Voertuigbewijs mee te sturen. Dit stuurt u met een begeleidend schrijven waarin u de uitbouw van de LPG-installatie vermeldt.

Het advies is om dit aangetekend te versturen naar:

RDW
Postbus 30 000
9640 RA Veendam
t.a.v. Unit VRD

U mag zelf de installatie verwijderen. U hoeft de auto niet te laten keuren.

Een LPG installatie is voor de RDW verwijderd wanneer ten minste de volgende onderdelen van deze installatie niet meer aanwezig zijn:

- Verdamper/drukregelaar en/of ander
  brandstofdoseringssysteem (Een uitlaatstift die bij een
  luchtgekoelde motor als verdamper fungeert hoeft u niet te
  verwijderen)
- LPG-tank
- gasafsluiter
- gasmengstuk
- inspuitstukken
- inspuitstuk-adaptor, tenzij deze definitief is afgeplugd
- buitenvulklep, tenzij deze definitief is afgeplugd
- hogedrukleiding, met uitzondering van het gedeelte dat
  rechtstreeks vast tegen de onderzijde van het voertuig
  bevestigd is

VEEL SUCCES!!

Nirvana
Spijl is het geworden

Gezegde: In de bus blazen,het geld royaal uitgeven

« Antwoord #4 Gepost op: September 03, 2007, 21:15:03 »

Beter!

Ik ben hiermee erg blij, hoef ik niet naar die strenge keuring en kan mijn maat Willemslaaf de bus keuren. Niet dat ik daar nu aan toe ben haha. Zal het morgen eens regelen, voordat de regels weer strenger worden.

Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this