Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: bus uit usa importeren  (gelezen 3915 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
emielow
Gast
« Gepost op: Augustus 17, 2007, 21:33:29 »

ik weet dat er al het nodige over verteld is, maar is het goed te doen, een bus importeren? in de usa zijn ze echt STUKKEN goedkoper, neem bijv. deze t2 (of vloek ik hier nu)

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=491895

daar vragen ze hier in NL al snel 8000 euro voor.

stel je wil dat ding kopen, hoe gaat dat dan in zijn werk? wat moet je allemaal regelen? en is het het overwegen waard?

ik ben benieuwd

Nirvana
Spijl is het geworden

Gezegde: In de bus blazen,het geld royaal uitgeven

« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 17, 2007, 22:40:36 »

Ja het kan de moeite zeker waard zijn. Hoe het (vaak) in zn werk gaat. Je koopt een busje, je betaald het busje, je vraagt een Bill of sale en een clear title (clear title erg belangrijk anders heb je niks aan je bus). Je zoekt een vervoers maatschappij waar je jezelf lekker bij voelt (qua prijs en vertrouwen). Je neemt natuurlijk een verzekering! Je laat de bus afhalen en hierheen verschepen. Je gaat naar Rotterdam, je betaald je invoer belastingen en verschepen (zolang je een oldtimer hebt). Je rijdt naar de loods, je zet je bus op je kar. je maakt hem RDW keurings waardig en je gaat je kenteken halen. Klinkt simpel, is het ook zolang er maar niks tegen zit.

Misch ben ik wat vergeten, maar zo heb ik het iig met 2 T1 busjes gedaan.

airmike
Spijl blijft

« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 17, 2007, 22:47:53 »

lijkt heel simpel, maar deze bus staat in chicago daar is geen zee in de buurt dus deze bus moet 1000de km's richting zee eer hij in een container kan. En om hiervoor iemand te vinden........... niet zo simpel dus.
Als je iemand kan vinden dichter bij een haven en die al eens een bus verscheept heeft naar europa dan, gaat het al iets makkelijker.

more crazy things about me:  http://air-mike.skynetblogs.be

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 17, 2007, 22:51:42 »

Citaat van: emielow
neem bijv. deze t2 (of vloek ik hier nu)

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=491895

Lijkt me een gevalletje scam .. (iemand die andermans bus te koop aanbiedt, en zelf met het voorschot aan de haal gaat)

Ook de Yanken zijn geen bus nono's meer, en zelfs een baywindow in deze staat kán niet zo goedkoop zijn.

beetje vaag ook .. bus op de foto heeft voor én achter verschillende kentekenplaten  Think

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Nirvana
Spijl is het geworden

Gezegde: In de bus blazen,het geld royaal uitgeven

« Antwoord #4 Gepost op: Augustus 17, 2007, 23:09:05 »

Citaat
lijkt heel simpel, maar deze bus staat in chicago daar is geen zee in de buurt dus deze bus moet 1000de km's richting zee eer hij in een container kan. En om hiervoor iemand te vinden........... niet zo simpel dus.

Op zich valt het wel mee om hier iemand voor te vinden. De bussen van mij kwamen uit Iowa. Alleen het is pokke duur.

emielow
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Augustus 18, 2007, 12:08:28 »

bedankt voor de reacties.

area51, hoe weet je dan 'zeker' dat het GEEN scam is, dus dat je niet wordt genaaid?

didi
Onzekere spijl

« Antwoord #6 Gepost op: Augustus 18, 2007, 12:47:16 »

Hi Emielow,

Laar em de "Title" dan weet je het zeker!!

Ik heb eventueel een goed adres welke het complete verhaal voor je regelen.

gr.

Dideric

Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this