Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: invoeren en rdw identificatie/keuring  (gelezen 2463 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Renka
Split personality

« Gepost op: Oktober 12, 2007, 19:51:26 »

Op de website van de rdw staat dat bij een voertuigidentificatie onderzoek je kan kiezen uit het wel of niet aansluitend apk keuren van de auto.
De website wekt de indruk dat je dus de ingevoerde auto kan aanbieden om alleen een kenteken af te laten geven en zogauw het kenteken in je bezit is de auto dus dient te schorsen, dit laatste staat zelfs letterlijk op de website.

omdat ik dit zeker wilde weten heb ik gebeld en mij wordt door de technische helpdesk bij hoog en bij laag bezworen dat een "keuring" altijd ook een technische (apk) keuring betreft.
Op de website van de rdw noemt men het evenwel een "voertuigidentificatie onderzoek".

Ik ben dus niets wijzer geworden.   Confused

waarom ik hem niet gelijk wil laten keuren is omdat ik nu nog niet weet of ik de auto compleet ga herbouwen of dat ik hem (of haar ?)alleen cosmetisch opknap en dus onderdelen heb moeten monteren voor de technische keuring die ik later uiteindelijk niet op mijn auto wil hebben.

De auto is in nederland gekocht maar is wellicht nog niet ingevoerd en ik ben dus bang dat ik na opknappen invoer moet gaan betalen over door mij zelf gemaakte kosten, de auto is immers dan wél technisch in orde terwijl hij nu veeeeel minder waard is !

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen of heeft er iemand ervaring hiermee ?   Think

Groet René

To finish first, you first have to finish

The General
SplitsAtTheLake
*

Vieze voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen

« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 12, 2007, 21:46:24 »

Hoi, Rene, uit welk land komt je spijlbus?, spijlen buiten de EU moeten een volledige technische keuring ondergaan, tevens apk, spijlen binnen de EU hoef je alleen mee naar de rdw te gaan, papieren inleveren en je krijgt een nederlands kenteken, je kan deze meteen door de rdw apk laten keuren of dit door een andere garage laten doen, of idd schorsen,  let op!, spijlen met grijs kenteken worden altijd door de rdw volledig gekeurd, buiten de EU en ook erbinnen, voor de douane/invoerbelasting buiten de EU is het zeker interresant om je bus zo te laten zien bij de douane, (hoeft niet apk waardig te zijn) vaak wordt het aankoopbedrag aangehouden en daar betaal je de kosten over, maar als de douane het bedrag niet vertrouwd willen ze de bus toch graag zien en maken ze zelf een naberekening, succes!, greetz, The General Cool

Renka
Split personality

« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 13, 2007, 19:38:15 »

Ik heb de bus in nederland gekocht en heb er een certificate of title bij gekregen, de bus komt uit colorado usa and de purchase price staat op 400 dollar.

Ik begrijp uit je verhaal dat het zinvol is de bus eerst te laten zien bij de douane en dan pas keuring klaar te maken.

bedankt voor je antwoord

Groet enéR

To finish first, you first have to finish

hajee
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 13, 2007, 21:14:52 »

Ik heb de bus in nederland gekocht en heb er een certificate of title bij gekregen, de bus komt uit colorado usa and de purchase price staat op 400 dollar.

Ik begrijp uit je verhaal dat het zinvol is de bus eerst te laten zien bij de douane en dan pas keuring klaar te maken.

bedankt voor je antwoord

Groet enéR
hallo, een bus van buiten de eu moet altijd volledig gekeurd worden, dus identificatie en de technische keuring (nagenoeg gelijk aan apk)
binnen de eu kun je alleen een identificatiekeuring doen, echter dan moet je a: een "personenenauto" hebben en b: het voertuig moet aantoonbaar eerder geregistreerd zijn geweest in een EU land.
grtn hj

(edit:dit stond er al zo'n beetje in het verhaal van the general)

Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this