Poll
Vraag: En wat vindt u?
Sukkel, dat had veel goedkoper gekund
Mooie, bus geen slechte prijs
Welkom jongen, de wereld is mooi, je leert nog wel bij en wees blij dat je geen aandelen gekocht had van dat geld...

Pagina's: [1] 2   Omlaag
Auteur Topic: En dan is het eindelijk zo ver, maar ja, als je er geen verstand van hebt...  (gelezen 9122 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Busje komt straks..
Gast
« Gepost op: Augustus 15, 2007, 08:31:40 »

Heel heel vroeger heb ik met mijn neefjes brieven uitgewisseld (ongeveer 12 jaar) dat we als we later groot zijn een volkswagen busje kopen. Op het niveau van: en dan gaat mijn zus koken, wij gaan een bandje oprichtenm we nemen een labrador en misschien is het handig om alvast bezine te kopen want mijn vader zegt dat die alleen maar duurder wordt. Afijn, nu is het zo ver, ruim 20 jaar later heb ik (vrij impulsief) een T1 uit 1964 gekocht, maar.... ik heb geen idee of ik nu veel te veel betaal of dat ik een mooie prijs neerleg. Wat moet je dan als je geen verstand hebt van de technologie, maar alleen maar dit busje heeel mooi vind. Ik heb hem gisteravond bekeken en hij ziet er wel geweldig uit....

Afijn, tips en of reacties zijn welkom, de omschrijving die er bij staat is als volgt:

Bijzonderheden: bouwjaar 8-7-1964
Deze unieke spyl bus heeft een Eberspacher kachel en wordt gerestaureerd. ( net terug van de spuiter)Op dit moment is de prijs € 7.500,- . De prijs is afhankelijk van de vorderingen van de restatauratie. Er is een sterkere 1.600 motor gemonteerd waardoor deze beter bruikbaar is in het dagelijks verkeer.
Hij zit op dit moment op 11.000 euro ongeveer en als ie helemaal af is moet de vraagprijs op 15.000 euro liggen. Ik ben uiteraard best bereid om een goede prijs te betalen voor een mooie bus (want dat is het). Afijn, ik ben benieuwd naar reacties, jullie hebben hem zo gevonden want hij staat via MP te koop. Check advertentienummer 10111841013  met foto's.

Vele groeten en ik kom zodra de bus er is zeker terug!
Gelogd

vwspijlbus
Split personality

Offline Offline

Berichten: 5.547



100001241297482
« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 15, 2007, 08:37:19 »

linkje naar meer info.
Gelogd

Frank

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.405



« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 15, 2007, 08:58:48 »

Als de basis hard en eerlijk is geweest, is dit geen verkeerde prijs.
Het jammere alleen aan een vers gespoten auto is altijd dat het er -bijna- altijd mooi uitziet,
en je dus niet kan zien wat er onder dat versgespoten jasje verstopt zit.
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Busje komt straks..
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 15, 2007, 09:14:18 »

Hij heeft me ook enkele foto's van voor het spuiten laten zien. Zag er niet slecth uit, maar ja, dan zie je hem niet helemaal natuurlijk en dat zegt nog weinig. Het geeft in elk geval wel aan dat ie eerlijk is en ook die zaken laat zien.

Ik heb ook onder de auto mogen kijken en er zitten nog enkele roestplekken (circa 4 cm in omvang) waarvan de restaurateur zegt dat ze daar nu aan toekomen (hij is nog in reparatie, over ongeveer 4 weken doorlooptijd klaar). Hij gaf aan dat ze dat veel groter uitsnijden om er voor te zorgen dat je alle plekken hebt, en dan behandelen. De onderkant zag er vanaf de brug wel hard, stevig uit en voelde ook zo (her en der wel bewerkt uiteraard). Wat mij het vertrouwen gaf (for what it's worth) is dat hij (en dat kon je zien) veel zorg besteedt aan de kleine afwerk zaken. Nieuwe rubbertjes, mooie afwerking van de deuren met isolatie, ruitjes aan de voorkant vervangen, netjes afverven als er een nieuw leer in de deur geplaatst wordt, etcetera. We hebben ook ruim een uur naar de bus gekeken.

Hij heeft overigens zelf niet de nieuwe motor er ingelegd, die zat er al in, hij gaf aan dat het een nieuwe is (ten opzichte van origineel) omdat hij uit mexico afkomstig is (staat er op in de motor) en het een 1.600 motor is... Verder zitten er nieuwe banden onder, nieuwe uitlaat, remmen worden vervangen, gespoten, nieuwe deur en dashboard bekleding, motorisch onderhoud (bougies, accu, etc.). Ik wil hem hierna ook bij deze garage in onderhoud brengen.

Bedankt in elk geval voor je reactie
Gelogd

Superfreak
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 165



« Antwoord #4 Gepost op: Augustus 15, 2007, 10:59:44 »

Ik heb vernomen dat de bus niet body-off is geweest dus dat de carroserie niet van de bodem is afgeweest bij 't spuiten.

Ik weet niet hoe ze hem restaureren (maar dan miet ie eigenlijk altijd body-off)

Groeten,

Freek
Gelogd

Bussie komt zo
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 415



WWW
« Antwoord #5 Gepost op: Augustus 15, 2007, 11:04:04 »

Ik heb vernomen dat de bus niet body-off is geweest dus dat de carroserie niet van de bodem is afgeweest bij 't spuiten.

Ik weet niet hoe ze hem restaureren (maar dan miet ie eigenlijk altijd body-off)

Groeten,

Freek
Freek.
Een bus kan niet Body off.
Ja alles kan,maar het is niet als met een kever paar bouten los en tillen maar.
Dan moet je serieus weten waar je mee bezig bent..
Gelogd

Droppped Spindels,verstelbare as of en versmalde en verstelbare as nodig.
Mail of stuur een PB.

http://volksprojects.blogspot.com/

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.405



« Antwoord #6 Gepost op: Augustus 15, 2007, 11:24:27 »



Zo vet!!

Voor degenen die deze nog niet (wat bijna niet mogelijk is, want het is de grootste resto die ik ken)
tegen waren gekomen.

http://www.vwbusclub.nl/VW-ARTIKELEN/VW-T1-RESTO/T1-Resto.htm


Zo is de body -zonder chassis- in 1999 naar de straler gebracht  Cool

Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Superfreak
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 165



« Antwoord #7 Gepost op: Augustus 15, 2007, 12:59:36 »

Als die mensen als autobedrijf een bus gaan restaureren moeten hun toch zeker weten hoe en wat.

ik heb met dat bedrijf gesproken en ik vond ze niet zo overkomen (volgens mij hebben ze wienig kaas gegeten wat betreft 't restaureren van bussen).

Dit is mijn mening hoor misschien is die bus wel 200 % goed.

Veel succes.

Freek
Gelogd

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.405



« Antwoord #8 Gepost op: Augustus 15, 2007, 13:17:51 »

De bus wordt gerestaureerd door Rokus, een medewerker van 'dat' bedrijf (en goede vriend van mij) die in het verleden al de nodige projecten heeft gedaan.

Iedere plaatwerkerij/ autoschade bedrijf kan een bus op deze manier restaureren, het is vaak de klant die het probleem is .. wel topkwaliteit willen, maar er niet voor willen betalen, en dan moet het uit de lengte óf breedte komen.

Het is dus niet zo gek dat dat bedrijf niet op je overkomt als zijnde een restauratiebedrijf .. ze houden de boot af !!  Very Happy
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Marcski
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: Augustus 15, 2007, 13:34:30 »

Volgens mij heeft Freek het over Autoservice Saab en Oldtimer specialist Tinga, Alain ;)
Gelogd

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.405



« Antwoord #10 Gepost op: Augustus 15, 2007, 13:41:29 »

Okee, dat zou ook kunnen .. de Mc Drek (woensdag = patatdag!) zal mun leesvermogen wel hebben aangetast. Anxious

In dat geval .. Tinga auto's is een handelaar, en je weet waar handelaren goed in zijn, nietwaar ??
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Busje komt straks..
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: Augustus 15, 2007, 17:02:29 »

Voor de goede orde:
ja het is Tinga, hij is overigens niet alleen handelaar hij knapt dus ook echt oldtimers op en doet er onderhoud op
nee hij is niet off body geweest, sterker nog deze handelaar heeft er geen nieuwe motor ingezet, die zat er al in toen hij hem van het adres in Duitsland gehaald heeft

wat voor mij dus belangrijk is, 1) is het een eerlijke prijs? 2) is ie goed genoeg of vind je dat ie ECHT gerestaureerd moet worden (dus ook echt nieuwe motor etc.)? M.a.w. is dit een lik verf over een misschien wel hele slechte bus of ga je met deze bus een leuke tijd krijgen met je vrouw en twee kinderen (4 en 6 jaar)

De bus wordt gerestaureerd door Rokus, een medewerker van 'dat' bedrijf (en goede vriend van mij) die in het verleden al de nodige projecten heeft gedaan.

Iedere plaatwerkerij/ autoschade bedrijf kan een bus op deze manier restaureren, het is vaak de klant die het probleem is .. wel topkwaliteit willen, maar er niet voor willen betalen, en dan moet het uit de lengte óf breedte komen.

Het is dus niet zo gek dat dat bedrijf niet op je overkomt als zijnde een restauratiebedrijf .. ze houden de boot af !!  Very Happy

Area 51 waar hebben we het hier over? goede kwaliteit voor een eerlijke prijs? want ik voel me niet echt een klant die per se topkwaliteit wil. Ik ben gewoon op zoek naar een leuke bus waar ik de weekenden mee kan touren met vrouw + 2 kids voor een eerlijke prijs...
Gelogd

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.405



« Antwoord #12 Gepost op: Augustus 15, 2007, 17:09:22 »

Topkwaliteit is ook bijna onbetaalbaar hier in Nederland .. er zijn maar een paar mensen die astronomische bedragen voor een restauratie willen (en kunnen) neertellen. Wat daarna komt is goede kwaliteit voor een redelijke prijs, en daar bedoel ik mee dat er best wat foutjes in mogen zitten, als de bus het in jouw ogen waard is, zou ik nu instappen .. wie weet waar de prijzen zich volgend jaar bevinden ??

Mocht je op deze bus een second opinion willen, dat kun je me via pb bereiken
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

spijl63
Spijl gaat niet meer weg

Offline Offline

Berichten: 654



« Antwoord #13 Gepost op: Augustus 16, 2007, 09:03:44 »

Voor de goede orde:
ja het is Tinga, hij is overigens niet alleen handelaar hij knapt dus ook echt oldtimers op en doet er onderhoud op


Klopt, doet ie al jaren (rijdt er nog wel eens langs)
Hij schijnt het liefste klanten te hebben die niet op een centje meer of minder kijken (snap ik ook wel)
Het bedrijf kun je Google-en, er komt niets bijzonders uit, bij A4 auto`s uit Nieuw-Vennep is dat wel even anders...

Busje is gespoten bij een spuiterij waar ik mijn kevertjes ook in het verleden heb laten spuiten, de wat goedkopere spuiter. Maar de kever die ik nog hebt ziet er nog steeds goed uit.

Veel plezier met het busje!
Gelogd

Evolutie?... waarom moeilijk doen als het ook in 6 dagen kan...

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.405



« Antwoord #14 Gepost op: November 03, 2007, 16:40:58 »

Citaat van: Busje komt straks..
Area 51 waar hebben we het hier over? goede kwaliteit voor een eerlijke prijs?

Tja, en dat was het dus niet  Sad

Ik ben vandaag met BKS en nog iemand (kan ff niet meer zo gauw op z'n naam komen Anxious)
bij Tinga in Leimuiden naar deze 1964 combi wezen kijken, en heb BKS gewoon de slechte
plekken laten zien (en dat waren er nogal wat).
Hopelijk komt BKS later nog met foto's, anders zal ik moeten beschrijven wat er allemaal niet
aan 'opgeknapt' was, maar dan zit ik om 22:00 nog te typen, en aangezien een foto meer zegt
dan 1000 woorden, wacht ik ff op BKS z'n foto's (en verhaal)
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Steekwoorden:
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this