Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: Benzine  (gelezen 3794 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kermie
Spijl gaat niet meer weg

Offline Offline

Berichten: 627


Secretaris stichting behoud VW Spijlbussen


« Gepost op: Augustus 07, 2007, 09:49:05 »

Weet iemand of je bij de benzine in Amerikaanse bussen loodvervanger toe moet voegen? Of is Euro98 voldoende? Ik heb ergens gelezen dat de kleppen van de Amerikanen zijn voorbereid op loodvrije benzine, maar weet het niet zeker..
Gelogd

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 6.210


Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen


wouterduijndam
WWW
« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 07, 2007, 09:53:37 »

Vanaf 1965 gebruikte VW in zijn 1600cc motoren altijd loodvrije cilinderkoppen.
Gelogd


kermie
Spijl gaat niet meer weg

Offline Offline

Berichten: 627


Secretaris stichting behoud VW Spijlbussen


« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 07, 2007, 09:55:00 »

Thanks, en in een 1500?
Gelogd

the bus driver
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.424


surf now, work later


spruytstephan@hotmail.com
« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 07, 2007, 21:13:21 »

ik zou gewoon 95 tanken, dat is mij toch ook aangeraden en daar rijd ik toch altijd mee, zonder problemen.
Gelogd

Haaaiiroeff

Aloha Beach Cruiser
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 184


Hangloose, stay cool


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: Augustus 08, 2007, 08:56:29 »

ik ook, en volgens mij staat het ook in de onderhouds boekjes, dat deze modellen op alle soorten benzine lopen... (geen diesel natuurlijk  Very Happy)
Gelogd


Tophotrod
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 208



WWW
« Antwoord #5 Gepost op: Augustus 27, 2007, 16:35:58 »

Rij altijd al Euro 95....maak niet uit uit welk jaar het blok komt naar mijn idee
Gelogd

ploon
Spijl gaat niet meer weg

Offline Offline

Berichten: 811



WWW
« Antwoord #6 Gepost op: Augustus 28, 2007, 10:06:37 »

euro 95
Gelogd

Pim van Loon - '60 pickup
www.ploon.nl - www.vwshows.com

ovaal55
Onzekere spijl

Offline Offline

Berichten: 34


« Antwoord #7 Gepost op: Augustus 28, 2007, 12:19:27 »


Op mijn 65er ambulance , met Volkswagen revisie 1500cc motor (van ergens na 65 dus), heeft een sticker op benzineklepje waarop duidenlijk staat dat er niet loodvrij getankt moest/mocht worden. En ik neem eigenlijk aan dat deze voertuigen volgens fabrieks instructies onderhouden werden.

Zelf tank ik, waar mogelijk, daarom toch maar loodhoudend.

Erik
Gelogd

Samba '66
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 1.944


Penningmeester stichting behoud VW Spijlbussen


100000511997223
WWW
« Antwoord #8 Gepost op: Augustus 28, 2007, 12:49:01 »

Ik heb ook een VW revisie motor uit jan-67 1500cc.

Ik tank bij voorkeur euro 98, soms euro 95. Ik doe er in ieder geval altijd loodvervanger bij.
Gelogd

As jy vir jouself kan lag dan het jy altyd iets om oor te lag.

Tophotrod
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 208



WWW
« Antwoord #9 Gepost op: Augustus 28, 2007, 16:07:35 »

Mmmm 98 is duurder en waarom zou je dat tanken??
Gelogd

Samba '66
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 1.944


Penningmeester stichting behoud VW Spijlbussen


100000511997223
WWW
« Antwoord #10 Gepost op: Augustus 29, 2007, 22:52:15 »

Mmmm 98 is duurder en waarom zou je dat tanken??

Is me ge-adviseerd....ik heb gehoord dat je met 95 het risico loopt dat je kleppen speling te snel te groot wordt (met alle gevolgen van dien). Ik heb niet echt de mogelijkheid om dit regelmatig te controleren.
Gelogd

As jy vir jouself kan lag dan het jy altyd iets om oor te lag.

Tophotrod
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 208



WWW
« Antwoord #11 Gepost op: Augustus 31, 2007, 12:32:06 »

Klepspeling controleren is niet al te moeilijk en vergt niet al te vele tijd. Ik zou zeggen, kleppen stellen, euro 95 tanken en controleren of je klepspeling snel te groot wordt. Zo ja...98 tanken, zo nee 95 tanken.

Mmmm 98 is duurder en waarom zou je dat tanken??

Is me ge-adviseerd....ik heb gehoord dat je met 95 het risico loopt dat je kleppen speling te snel te groot wordt (met alle gevolgen van dien). Ik heb niet echt de mogelijkheid om dit regelmatig te controleren.
Gelogd

spijbel
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: September 23, 2007, 22:16:41 »

Benzine met octaan 98 of hoger is voor motoren met een hogere compressie in de cilinders. Aangezien er bij Luchtgekoelde motoren over het algemeen geen hogere compressie is dan 10 hoef je geen octaan 98 te tanken. Daarin tegen of er loodvervanger gebruikt moet worden, weet ik niet.
Het hogere octaan gehalte is, voor zover het mij bekend is, voor motoren met een hoge compressie. Zodat deze niet voortijdig tot verbranding wordt gebracht.

Dus gewoon 95 tanken Smile, eventueel met loodvervanger.
Gelogd

Sander
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 182


T1 SO-42 1967


s.snel@versatel.nl
« Antwoord #13 Gepost op: September 28, 2007, 19:06:54 »

Ik ook euro 95, gaat prima.
Gelogd

Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this