Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
Auteur Topic: Dropped spindles, hoe maak je ze zelf.......  (gelezen 9577 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
KaMa
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 295



« Antwoord #15 Gepost op: September 17, 2011, 06:35:00 »



bedankt daar heb ik iets aan, enige vraag is waar haal je zo'n conischeboor en welke maat is dit?




graag gedaan Cool
Ik zal het Luuk (skywalker) eens vragen  Grapje/Razz
Gelogd


Mr T
Onzekere spijl

Offline Offline

Berichten: 19


« Antwoord #16 Gepost op: September 17, 2011, 20:36:11 »

Hallo ik heb zelf ook mijn eigen spindels gedropt..
is goed gelukt maar zelf doen is niet altijd goedkoper.
De conische boor die je zoekt is een pengatruimer merk phanthom kosten ongeveer 250 euro
Type kan ik zo niet vinden maar kan deze week effe opzoeken als je dat geld wilt uitgeven
Het uit elkaar persen van spindels gaat ook niet erg makelijk (ik pers met 3ton) met zelf gemaakt hulp stuken.
Zonder hulp stuk gaat niet.
Als de spindels uit elkaar zijn moet je ook nieuwe slijtbussen monteren(is advies) deze moet je ook ruimen.(nog een ruimer)
en je spindels moet je 4mm af frezen anders past het niet(beschikking overfrees machine??)
zelf doen kan..het is niet zo gedaan.
Met het uitelkaar en inelkaar persen wil ik je wel helpen
Het laten doen bij volksprojects is makelijker en goed !

Mvg,

Mr T

Gelogd

vw_speedsterke
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 242


« Antwoord #17 Gepost op: September 24, 2011, 22:03:03 »

Hallo ik heb zelf ook mijn eigen spindels gedropt..
is goed gelukt maar zelf doen is niet altijd goedkoper.
De conische boor die je zoekt is een pengatruimer merk phanthom kosten ongeveer 250 euro
Type kan ik zo niet vinden maar kan deze week effe opzoeken als je dat geld wilt uitgeven
Het uit elkaar persen van spindels gaat ook niet erg makelijk (ik pers met 3ton) met zelf gemaakt hulp stuken.
Zonder hulp stuk gaat niet.
Als de spindels uit elkaar zijn moet je ook nieuwe slijtbussen monteren(is advies) deze moet je ook ruimen.(nog een ruimer)
en je spindels moet je 4mm af frezen anders past het niet(beschikking overfrees machine??)
zelf doen kan..het is niet zo gedaan.
Met het uitelkaar en inelkaar persen wil ik je wel helpen
Het laten doen bij volksprojects is makelijker en goed !

Mvg,

Mr T



werkplaatspers heb ik zelf, freesmachine kan ik wel regelen en ruimer en conischeboor zijn ook tweedehands te vinden als je de tijd hebt... bij mij is het niet dringend dus zal, als ik het juiste materiaal vind tegen een schapelijke prijs goedkoper uitkomen, des noods doe ik het bij een klant (ben heftrucktechnieker dus kom bij veel klanten met werkplaatsen).
kun je me de gevens van die pengatruimer eens opzoeken en ook de ruimer voor de slijtbussen

mvg
werner
Gelogd

Mr T
Onzekere spijl

Offline Offline

Berichten: 19


« Antwoord #18 Gepost op: September 25, 2011, 16:57:29 »


De ruimer die je nodig hebt voor het ruimen van de nieuwe slijtbussen
Is een verstelbaren ruimer van 24t/m27.5 (die heb ik)
En afhankelijk van de as dikte effe ruimen ongeveer 24mm
Voor het ruimen van de conische gaten moet je een machine ruimer hebben
 Een handruimer daar breken stukken uit ivm het om ‘Boren’ van het gat
Pen gat ruimer van Phantom Hsse-co met coniciteit 1:10
Kleinste diameter 6mm,grootste 14mm ivm dikte nieuwe kogels
Let op bij het uit elkaar persen van je spindels, je moet trekkenen niet drukken met je pers......
Ik woon omg venlo kan het wel voor je doen in 10 minuten klaar. kost niets.

Mvg,

Mr T
Gelogd

vw_speedsterke
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 242


« Antwoord #19 Gepost op: Oktober 14, 2011, 20:34:28 »

en is er ook ergens al beschreven hoe je het doet voor t2a spindels? is volgens mij wel iets gemakkelijker. het is gewoon uit nieuwschierigheid, lees graag van die technische ombouw topics  Very Happy
Gelogd

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.441



« Antwoord #20 Gepost op: Oktober 14, 2011, 21:39:21 »

Makkelijker ??  Confused

T2a spindels zijn echt héél anders, die kun je zelf niet 'ff' droppen.
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 6.208


Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen


wouterduijndam
WWW
« Antwoord #21 Gepost op: Januari 18, 2012, 23:14:22 »

Weet iemand of je dropped spindles ook weer terug kan draaien zodat deze weer origineel zijn?

Ik heb deze vraag gekregen en kan er geen antwoord op geven doordat ik het niet weet.
Gelogd


Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.441



« Antwoord #22 Gepost op: Januari 18, 2012, 23:57:10 »

Helemaal 100% orgineel worden ze niet meer, omdat er -dacht ik- wat uit de spindle weggefreest wordt ...

Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Airbus
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.444


Low 64-er MGPW OG paint


x x x
« Antwoord #23 Gepost op: Januari 19, 2012, 08:58:43 »

Klopt, de ronding links op de foto..

Gelogd

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

classic line
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.781



« Antwoord #24 Gepost op: Januari 19, 2012, 15:43:08 »

inderdaad maar je kan ze zeker weer terug bouwen  

je zit alleen nog effe met stuurkogels de gaten zullen dan waarschijnlijk ook omgeboord zijn

bij de mijne is er nog meer verbouwt omdat bij mijn spindels ook de stofkapjes er op zitten zo als orgineel
de meeste hebben dit niet

ik ken eigenlijk maar 1 iemand die dit ook heeft (idee heb ik dus gepikt ) Shhh

denk dat het makkelijker is je spindels te ruilen voor orginele  Think
Gelogd

Split67
Spijl gaat niet meer weg

Offline Offline

Berichten: 633



« Antwoord #25 Gepost op: Januari 19, 2012, 15:53:34 »

welke stofkapjes bedoel je?
Gelogd

classic line
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.781



« Antwoord #26 Gepost op: Januari 19, 2012, 16:05:35 »

de stofkapjes aan het eind van de bunzbolzen




het zijn de kapjes (dopjes) naast de pennen
Gelogd

Airbus
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.444


Low 64-er MGPW OG paint


x x x
« Antwoord #27 Gepost op: Januari 19, 2012, 16:11:13 »


bij de mijne is er nog meer verbouwt omdat bij mijn spindels ook de stofkapjes er op zitten zo als orgineel
de meeste hebben dit niet


Dus je hebt ze nog meer ingeslepen?
Gelogd

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

Renka
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.973



« Antwoord #28 Gepost op: Januari 19, 2012, 16:17:28 »


bij de mijne is er nog meer verbouwt omdat bij mijn spindels ook de stofkapjes er op zitten zo als orgineel
de meeste hebben dit niet


Dus je hebt ze nog meer ingeslepen?


en dan heb je de vet ringen ook niet meer toch ?
Gelogd

To finish first, you first have to finish

classic line
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.781



« Antwoord #29 Gepost op: Januari 19, 2012, 16:19:10 »

wat bedoel je met vet ringen renka ??

de ringen die jij bedoelt (die bruine )
horen niet op je bunzbolzen

maar dat had je van erwin al gehoort  Very Happy
Gelogd

Steekwoorden:
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this