Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
Auteur Topic: kachelbediening >hoe werkt het ???  (gelezen 8338 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen

wouterduijndam
« Antwoord #30 Gepost op: Juni 04, 2009, 17:18:21 »

Je moet de lus in de bus steken en borgen met het pennentje.
De spindel verdraait de bus en kabels worden allebei korter waardoor de hevels bij de kachelpotten bedient worden.

T1BUS
Spijl gaat niet meer weg

dreambus

« Antwoord #31 Gepost op: Juni 06, 2009, 09:49:20 »

Okay ik heb ook nog een vraagje , want bij mij blijft de kachelklep altijd openstaan, de knop werkt maar denk dat de kabel niet ver genoeg naar binnen / buiten gaat de knop staat nu wanneer je in de bus zit naar rechts gedraaid en zou volgens mij dan uit moeten zijn, maar blijft toch altijd nog warme lucht binnenstromen heb al wd40 in de kabel gespoten om soepel te maken maar helpt allemaal niet.
Mijn vraag functioneert de klep nu middels die veer op de pot, dus maw wanneer ik de kabel loskoppel sluit de veer de klep dan en is de kachel dan uit (circuit gesloten?), of moet ik juist meer spanning zetten op de kabel...

KaMa
Spijl blijft

« Antwoord #32 Gepost op: Juni 06, 2009, 09:54:54 »

Okay ik heb ook nog een vraagje , want bij mij blijft de kachelklep altijd openstaan, de knop werkt maar denk dat de kabel niet ver genoeg naar binnen / buiten gaat de knop staat nu wanneer je in de bus zit naar rechts gedraaid en zou volgens mij dan uit moeten zijn, maar blijft toch altijd nog warme lucht binnenstromen heb al wd40 in de kabel gespoten om soepel te maken maar helpt allemaal niet.
Mijn vraag functioneert de klep nu middels die veer op de pot, dus maw wanneer ik de kabel loskoppel sluit de veer de klep dan en is de kachel dan uit (circuit gesloten?), of moet ik juist meer spanning zetten op de kabel...

zit een veer in de kachelpot die ervoor zorgt dat de klep afsluit, dus minder spanning op je kabel zetten
Onlangs m'n kachelpotten terug aangesloten en zit met hetzelfde probleem nu,dus beetje afregelen nog aan de kachelpot zelf

grtzz

T1BUS
Spijl gaat niet meer weg

dreambus

« Antwoord #33 Gepost op: Juni 06, 2009, 10:10:00 »

dank je ga straks maar weer eens proberen

Vermeulen
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #34 Gepost op: Juni 06, 2009, 12:10:56 »

heb ook dat de kleppen niet volledig dicht gaan en volgens mij zullen ze nooit volledig dicht gaan ook .

http://11windowgoldesunroof.skynetblogs.be/
http://11windowrag.webs.com/
SBS UK #71 FNG
!!! SBN 2010 31july & 1august wachtebeke !!!

Steekwoorden:
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this