Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: Fleetline / Braziliaan ?  (gelezen 2028 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Online Online

Berichten: 6.240


Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen


wouterduijndam
WWW
« Gepost op: Juni 26, 2007, 09:38:32 »








Deze pagina`s komen uit een boek genaamd "Vw Transporter and Microbus Specification Guide 1950-1967" , geschreven door David Eccles.

ISBN nummer : 1-86126-509-3

Te koop bij http://www.asnbooks.nl/ prijs 29,95€
Gelogd


VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Online Online

Berichten: 6.240


Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen


wouterduijndam
WWW
« Antwoord #1 Gepost op: Juli 27, 2007, 17:28:13 »

Ik heb er vandaag 1 in het echt gezien , een 75èr. Er zijn mij een paar zaken opgevallen die anders zijn dan bij een duitse bus.

Fried egg knipperlicht bestaat uit twee delen , bij een Duitser is dit 1 geheel. (Glas en chroom dan en het oranje glaasje zit eraan de binnenkast ingeklikt.)


De stuurnaaf is hoger dan bij een Duitse bus. Ik denk dat dit mede komt doordat ze een late richtingaanwijzer schakelaar gebruikt hebben.Verlichting en ruitenwisser schakelaars zijn ook van latere type`s Kever of bus.



Vreemd motief in het glaswerk van de koplampglazen.


Geen kachelknop ,maar een trekknop om de chok te bedienen.
Gelogd


Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this