Pagina's: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 94   Omlaag
Auteur Topic: Nieuwste aanwinst voor / van je spijlbus.  (gelezen 288200 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
sjef
Spijl blijft

« Antwoord #540 Gepost op: Februari 05, 2010, 08:20:15 »

Als je dan toch al zo mooi bezig bent en ingrijpend dan is die rembekrachtiger ook nog maar een fluitje van een cent, en wat Alian zegt helemaal waar. Wij moeten hier regelmatig rijden met T2,s en je merkt een wereld van verschil als de bekrachtiger even afgekoppeld is of defect is, je trap je wezenloos  d'oh!

geen lastige stijl in mijn voorruit.

T1BUS
Spijl gaat niet meer weg

dreambus

« Antwoord #541 Gepost op: Februari 05, 2010, 08:59:08 »

Ik vraag me dan altijd af, wil je een oldtimer rijden die ook reageert als een oldtimer, maar dan met betrouwbare onderdelen, of wil je een oldtimer rijden die volledig voorzien is van high tech nieuwe onderdelen die er alleen nog maar uitziet als een oldtimer en rijdt als nieuw..... d'oh!

volksfahrer.nl
Spijl is het geworden

erwin stok
« Antwoord #542 Gepost op: Februari 05, 2010, 09:14:52 »

Als je dan toch al zo mooi bezig bent en ingrijpend dan is die rembekrachtiger ook nog maar een fluitje van een cent, en wat Alian zegt helemaal waar. Wij moeten hier regelmatig rijden met T2,s en je merkt een wereld van verschil als de bekrachtiger even afgekoppeld is of defect is, je trap je wezenloos  d'oh!

Remt een kappote rembekrachtiger niet veel zwaarder als een auto zonder
bekrachtiger?

Ik vraag me dan altijd af, wil je een oldtimer rijden die ook reageert als een oldtimer, maar dan met betrouwbare onderdelen, of wil je een oldtimer rijden die volledig voorzien is van high tech nieuwe onderdelen die er alleen nog maar uitziet als een oldtimer en rijdt als nieuw..... d'oh!

Sommige hier willen i.d.d. dat laatste.
NIET NAAR LUISTEREN!!!!!  Very Happy

Theo
Spijl blijft

« Antwoord #543 Gepost op: Februari 05, 2010, 09:20:50 »

Maakt niet uit Berrie .. ga maar eens een auto slepen (jij natuurlijk achter het stuur van de gesleepte auto) met een defecte motor .. is het je toen niet opgevallen dat je heel hard op de rem moest trappen om het voertuig af te remmen ??

Ik ga toch niet helemaal mee met deze vergelijking.
Als je van een "moderne" auto de rembekrachtiger loskoppeld moet je echt wel harder op het rempedaal trappen dan bij een spijl met nog originele remmerij. Bij auto met af fabriek een rembekrachtiger is het gehele remsysteem ook gebaseerd op de aanwezigheid van zo'n bekrachtiger dus bij uitgevallen bekrachtiger remt dat extreem klote.
Bij een spijl is hoofdremcil. (maat zuiger enzo) gebaseerd op het niet hebben van zo'n bekrachtiger en remt naar mijn mening echt wel een stukkie beter (kracht waarmee je op rempedaal trapt) in vergelijking met een "moderne" auto waarbij bekrachtiger is uitgeschakeld. Heb vaker auto's gesleept en dan moest je bij sommige auto's echt met alle kracht op rempedaal staan en dat hoef ik bij onze spijl toch echt niet.

62er combi
59er panel (originele NL)
65er 21 raams Samba

Berrie120
Split personality

« Antwoord #544 Gepost op: Februari 05, 2010, 09:24:13 »

Ja dat heb ik me ook afgevraagd.
Hele discussies over karakter gehad.

Mijn keuzes,
Heb ik veel vakantie dagen?  Nee.
Wil ik er toch ver mee weg. Ja.
Heb ik de ruimte om steeds veel onderhoud te plegen. Nee.
Wil ik met vrouw en kinderen stranden ergens met pech? Nee.
Laat mijn werk het toe om enkele dagen later weer aan het werk te gaan? Nee.

Conclusie: bouw een nieuwe auto met oud uiterlijk op, of koop een T5 camper.

Neemt niet weg dat ik het oude karakter erg leuk vond en er heel tevreden mee was.
Alleen alles was nog oud en had hard onderhoud nodig, vorig jaar wel het nodige gedaan maar had het gevoel dat ik door de tijd en veroudering werd ingehaald. En sleutelen als het mooi zomerweer is.......
Een van mijn trekjes is dat ik dan radicaal ben in keuzes.

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

volksfahrer.nl
Spijl is het geworden

erwin stok
« Antwoord #545 Gepost op: Februari 05, 2010, 09:51:41 »

Alles voorzien van "nieuwe techniek" is absoluut geen garantie voor zgn. onderhouds arm rijden.
Sterker nog; een standaard bus voorwiel ophanging heeft zich miljarden km's bewezen onder
spijlbusjes over heel de wereld.
Hoe goed is zo'n red-9 as? En hoeveel speling zit daar op over 10.000 km?
'T is wel opgebouwd uit voornalelijk vw-onderdelen maar ook die slijten net als alle andere.

Als je het weggedrag wil moderniseren is een IRS ombouw en een andere voorwielophanging
aan te raden maar voor het onderhoud lijkt het mij onnodig.
Als je zorgt dat alles up-to-date is en goed werkt kun je met relatief licht en simpel onderhoud de boel heeeeeel lang op de weg houden.

Ik heb bij mijn kever gelijk na de aanschaf alles qua remmen en wielophanging vervangen
en/of gereviseerd en er 40.000 km geen problemen mee gehad.
Natuurlijk moest is heel af en toe de remmen stellen en de spindels doorsmeren maar waar heb je het dan over? 15 tot 30 minuten werk? 2 x per jaar?

Ik heb het idee dat jouw bus ook meer optisch was gerestaureerd als technisch (verbeter me als ik het verkeerd heb Anxious) en dan ga je i.d.d. een hoop tegenkomen tijdens het gebruik ervan.

inada
Gast
« Antwoord #546 Gepost op: Februari 05, 2010, 09:56:18 »

Hallo,

Interesante discussie.
Ik wil binnenkort overstappen naar een 944 voorrem setup.
Gaat zo'n systeem zonder bekrachtiger ietsje beter/harder remmen dan mijn oude trommels bij dezelfde pedaal druk?
Zo ja, dan ben ik tevreden.
Zo niet, dan moet een bekrachtiger eronder.

gr, Inada

Berrie120
Split personality

« Antwoord #547 Gepost op: Februari 05, 2010, 10:04:02 »

Ik heb het idee dat jouw bus ook meer optisch was gerestaureerd als technisch (verbeter me als ik het verkeerd heb Anxious) en dan ga je i.d.d. een hoop tegenkomen tijdens het gebruik ervan.

Klopt,
Dat was ook de deal met Johan.
Johan is carroserie bedrijf en geen restauratie bedrijf,

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

flupke
Spijl blijft

« Antwoord #548 Gepost op: Februari 05, 2010, 11:57:00 »

Hey gaaf spul zeg  Very Happy
Heb even een vraagje: tis geen CSP of Wolfgang spul, waar komt dit vandaan: ben zelf ook bezig met n ombouw naar IRS tongue3 en n schijfremsysteem aan de voorkant.
Ik verneem graag de vorderingen.

Flupke

Berrie120
Split personality

« Antwoord #549 Gepost op: Februari 05, 2010, 12:09:54 »

Komt bij Tjebbe van Kieft en Klok vandaan,

Fabrikant Type2 detectives

Berrie120
Split personality

« Antwoord #550 Gepost op: Februari 05, 2010, 12:47:00 »

smartdriver
Spijl blijft

Live now, pay later!

« Antwoord #551 Gepost op: Februari 05, 2010, 12:50:46 »

Is dat toevallig van RED9......?
You lucky man....

'69 from Brazil under serious reconstruction........;)

Renka
Split personality

« Antwoord #552 Gepost op: Februari 05, 2010, 13:11:42 »

Ja dat heb ik me ook afgevraagd.
Hele discussies over karakter gehad.

Mijn keuzes,
Heb ik veel vakantie dagen?  Nee.
Wil ik er toch ver mee weg. Ja.
Heb ik de ruimte om steeds veel onderhoud te plegen. Nee.
Wil ik met vrouw en kinderen stranden ergens met pech? Nee.
Laat mijn werk het toe om enkele dagen later weer aan het werk te gaan? Nee.

Conclusie: bouw een nieuwe auto met oud uiterlijk op, of koop een T5 camper.

Neemt niet weg dat ik het oude karakter erg leuk vond en er heel tevreden mee was.
Alleen alles was nog oud en had hard onderhoud nodig, vorig jaar wel het nodige gedaan maar had het gevoel dat ik door de tijd en veroudering werd ingehaald. En sleutelen als het mooi zomerweer is.......
Een van mijn trekjes is dat ik dan radicaal ben in keuzes.

icon_thumright icon_thumright icon_thumright

To finish first, you first have to finish

Berrie120
Split personality

« Antwoord #553 Gepost op: Februari 05, 2010, 13:12:28 »

Helemaal geweldig,
Nieuw stuurhuis, nieuwe spindels, alles gegalvaniseerd.

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #554 Gepost op: Februari 05, 2010, 13:12:52 »

Als je een plastic/wrap fetish hebt zou ik hem lekker ingepakt laten  tongue3

*edit, te laat ...

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Steekwoorden:
Pagina's: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 94   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this