Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 94   Omlaag
Auteur Topic: Nieuwste aanwinst voor / van je spijlbus.  (gelezen 270906 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Samba '66
Spijlbussen.nl

Penningmeester stichting behoud VW Spijlbussen

100000511997223
« Antwoord #90 Gepost op: Oktober 07, 2007, 20:18:22 »

Valt niet veel te neuzen....dan maar eens contact opnemen.

As jy vir jouself kan lag dan het jy altyd iets om oor te lag.

vampire
Spijl blijft

« Antwoord #91 Gepost op: Oktober 09, 2007, 08:07:19 »

ja maar doe dat dan wel telefonisch.
dit omdat hij zoveel emails krijgt dat ie geen tijd heeft om te reageren

build in progress

vwboesie
Spijl blijft

« Antwoord #92 Gepost op: Oktober 09, 2007, 21:13:37 »

zoals gezegd die van mij dus met mp3 uitgang versterkeruitgang en stereo plus antenne voor ik geloof € 455

Dat vind ik dus wel behoorlijk aan de prijs voor iets wat je zelf voor veel minder kan doen. Blaupunkt radio op MP kopen voor 50-75 eur (wel ff zoeken) kabeltje voor 25-30 (of zelf maken) en dan nog de antenne.

1964 T1 13 raams deluxe walkthrough
Drive Hybrids, I need your gas !!!
http://www.vwbuz.com

vwboesie
Spijl blijft

« Antwoord #93 Gepost op: Oktober 09, 2007, 21:18:04 »

Hieronder een stukje wat ik ooit schreef als tip voor iedereen die een klassieke radio met mp3 in z'n auto/bus wil zetten. Dit stukje mag evt. ook naar een ander topic verplaatst worden.

Het leuke aan een oude radio is vaak dat ze nog geschikt zijn om in een kleine 'cut-out' te plaatsen (mits dat je bus geen 67er is of dat je dashboard niet verzaagd is)

Ik raad iedereen die MP3 of een discman op zijn 'oldie'  radio wil aansluiten via een draadloze FM modulator ten zeerste af.
1. de goedkope kunnen maar één frequentie aan en die ligt vaak ergens bij 107 (Oude FM radio's gaan maar tot 104)
2. de iets duurdere vaak meer, maar ze zijn allemaal waardeloos.
wanneer je namelijk rijdt wordt het signaal vaak weggedrukt door een sterker signaal en moet je van frequentie wisselen.

Beter is een FM modulator die je direct op je antenne-ingang kan plaatsen waar je je antenne weer op doorlust.
Zo ben je iig verzekerd dat je signaal niet weggedrukt wordt.

Ik heb een andere oplossing gevonden waar ik toevallig tegen aanliep me mijn Blaupunkt Frankfurt radio die ik voor een hatseklats op marktplaats kocht.
Hier nog even 2 tips van mij om je net aangeschafte oude radio niet te verknallen:
1. Oude radio's zijn vaak om te schakelen tussen 6v en 12v, dus tjek dit goed vantevoren.
2. sluit altijd een speaker aan.

ondanks dit goed geregeld te hebben hoorde ik wel geluid uit de speaker, maar geen versterkt signaal.
Miskoop dacht ik, kon ook niet waar zijn voor het geld dat ik betaald had. Toch maar een handleiding zoeken.
Na veel speurwerk kwam ik er achter dat achter het plastic dopje achter op mn radio een 5 polige DIN aansluiting zat waar een bridge in zat om de tuner met de versterker te verbinden. Bridge een beetje opgeschuurd en voila, spelen als de beste.

Din aansluiting ??? ja, en wel om een externe source aan te sluiten. Zou die externe bron dan een MP3 speler kunnen zijn ? JAAAAAA natuurlijk. Blijkt dat Blaupunkt (en ook een hoop andere merken) deze al vanaf begin jaren 60 zelfs op bijna alle modellen en zelfs NIET FM radio's toepaste. Dat zijn nou net de minst gewilde radio's die je voor weinig kan kopen, omdat iedereen of FM radio wil luisteren OF een FM-Modulator wil inzetten.

Dus als het je om de looks van een oude radio gaat, goed signaal wilt hebben, en je wilt toch alleen maar naar je eigen muziek luisteren is dat waar je naar moet zoeken als je niet veel geld wilt uitgeven.

Kijk dus of je onderstaande aansluiting op je radio hebt of op de radio die je wilt aanschaffen zit. Bij 5 polige DIN aansluiting heb je een mono radio, bij 7 polen een stereo radio.

Je kunt natuurlijk zelf een kabeltje in elkaar sleutelen:
Mono en Stereo

Maar je kan ze ook kant en klaar bestellen bij Königs in Duitsland, die overigens ook radio's verkoopt (niet goedkoop) en veel accessoires voor radios's, zoals faceplates, knoppen als je die mist of in de juiste kleur, speakers etc....:

Een paar goede links om veel informatie over radio's op te doen:
Antique Car Radio Madness
Blaupunkt radios for 356 porsches
Original radios for your classic car
Das originale autoradio für Klassiker und Oldtimer

Shop:
Rainer Königs Klassik-Radios

pffffff, ik rust mijn koffer

Double Split
Onzekere spijl

« Antwoord #94 Gepost op: November 09, 2007, 22:26:31 »

US bumper overrider in juli 2007 overgenomen van "Koerspiloot". Eindelijk gespoten, gemonteerd en de bus wederom APK goedgekeurd  Very Happy

Een mens slaapt 1/3 van zijn leven. Met de rest van de tijd kunnen we iets leuks doen !

vwspijlbus
Split personality

100001241297482
« Antwoord #95 Gepost op: November 12, 2007, 11:00:06 »

US bumper overrider in juli 2007 overgenomen van "Koerspiloot". Eindelijk gespoten, gemonteerd en de bus wederom APK goedgekeurd  Very Happy

Mooi, Harm! De achterbumper toch ook in 1 keer meegespoten, niet?

Zelf heb ik gisteren op een rommerlmarkt een mobiel, 12 Volt, band oppomp setje gekocht. Handig om tijdens de stalling de bandenspanning op peil te houden en in geval van nood onderweg.

Frank

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen

wouterduijndam
« Antwoord #96 Gepost op: November 12, 2007, 11:04:56 »

De kwaliteit van deze setjes zijn niet bijster hoog , 1X gebruiken en hierna wegwerpen.

vwboesie
Spijl blijft

« Antwoord #97 Gepost op: November 12, 2007, 13:02:44 »

Ik spreek uit ervaring, had vrijwel dezelfde uit een porsche 993, een keer gebruiken en hij trilde ongeveer uit elkaar.

vwspijlbus
Split personality

100001241297482
« Antwoord #98 Gepost op: November 12, 2007, 13:31:49 »

De kwaliteit van deze setjes zijn niet bijster hoog , 1X gebruiken en hierna wegwerpen.
[Ik spreek uit ervaring, had vrijwel dezelfde uit een porsche 993, een keer gebruiken en hij trilde ongeveer uit elkaar.
Da's dan jammer. Ik rekende op een iets langere levensduur.
Maar ja... Ik hem 'm voor een prikkie gekocht, hij functioneert (nog) en zal z'n geld waard zijn als ie in een 'nood' situatie gebruikt kan worden.

Frank

Bianca & Dimitri
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #99 Gepost op: November 12, 2007, 18:35:04 »

volgensmij is dit een bekend interieur hier  tongue3

Bianca, Dimitri, Emma & Noa

1965 SO44

Vermeulen
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #100 Gepost op: November 12, 2007, 18:45:35 »

Hmmm waar ken ik dit toch van  Yellow Very Happy
Moet zeggen doet wel wat pijn men bus zo leeg te zien staan . Maar daar komt binnenkort verandering in . Veel plezier ermee

http://11windowgoldesunroof.skynetblogs.be/
http://11windowrag.webs.com/
SBS UK #71 FNG
!!! SBN 2010 31july & 1august wachtebeke !!!

Ron
Spijl is het geworden

« Antwoord #101 Gepost op: November 12, 2007, 19:03:19 »

2ltr type4 blok, met 40-er dellorto´s en Porsche koeling en Ahnendorp RVS uitlaat.

Ben heel benieuwd hoe m´n spijl binnenkort loopt Smile, tov m´n huidige 34 pk blok d'oh!

didi
Onzekere spijl

« Antwoord #102 Gepost op: November 12, 2007, 19:05:43 »

jemig!!!!!!!!!!!

Dat wordt great fun! Very Happy

ice
Spijl blijft

« Antwoord #103 Gepost op: November 12, 2007, 19:18:15 »

Mooi blokje Very Happy
Dat zal idd wel een verbetering zijn Cool

spijl63
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #104 Gepost op: November 12, 2007, 19:18:49 »

Citaat
Ben heel benieuwd hoe m´n spijl binnenkort loopt

Met IRS ?  (kon je niet vinden onder projekten)

Evolutie?... waarom moeilijk doen als het ook in 6 dagen kan...

Steekwoorden:
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 94   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this