Pagina's: [1] 2   Omlaag
Auteur Topic: Tropische verassing in onze So-42  (gelezen 7083 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Sander
Spijl blijft

T1 SO-42 1967

s.snel@versatel.nl
« Gepost op: Mei 28, 2007, 23:24:46 »

Hallo daar,

Vandaag (2e pinksterdag) was mijn vriendin onze spijlbus aan het schuren en tot haar verbazing zag ze in de motorruimte een Gitzwarte spin zitten.
Nu is onze bus 3 maanden geleden uit het zonnige California geimporteerd en hoorden wel eens verhalen van spinnen die meeliften met de bus mee.
Dus mijn vriendin vroeg aan mij, voor de gein eigenlijk "Hoelang zou een Black Widow leven in Nederland".
Maar zover ik weet is dat deze niet tegen de kou kunnen, maar omdat we eigenlijk geen winter gehad hebben in Nederland begon ik me inmiddels toch wel een beetje zorgen te maken.
Nu zat deze spin boven de accu in de holte van de luchtinlaat en was echt pikzwart en glimmend, dus een beetje vreemd voor de normale hollandse spin.
We wilden een aantal foto's van maken om eventueel te kunnen vergelijken op internet om te kijken wat voor een spin het nou was.
Nou, het leek verdomd veel op de " Black Widow" maar het was nog niet zeker want we zagen niets gekleurds op zijn rug of buik, zie foto.

Nu een aantal e-mail rondgestuurd naar mensen die er verstand van hebben, en die vertelde dat dit hoogswaarschijnlijk een " Black Widow zou zijn en de andere zei dat het een ongevaarlijke familielid was. Maar nog steeds niets zeker.
Wij weer naar de bus en er wat insecticide op gespoten , daarna was hij weer weggekropen.

Een uur later gingen we weer kijken, en weer een aantal foto's gemaakt en toe zagen we het volgende:

Dus wel degelijk een rode zandloper op zijn buik. oh, oooh. Dus toch een "Black Widow".

Wij met de stuifzuiger heel voorzichtig er zo dicht mogelijk bij te komen en hem dan aan zetten.
Nou, dat was gelukt, hij zat in de stofzuiger en was inmiddels dood. (Door de insecticide of stofzuiger)
Inmiddels zit hij ondergedompeld in de speciale alcohol.

Maar nu is dus nog de vraag of er nog meer kunnen zitten en of er eventueel nog eitjes in zitten...
Heeft iemand van jullie dit ook al eens een keer meegemaakt, of weten jullie wat het slimste is om te doen.

Ik denk er zelf aan om zo'n bedijf te laten komen en alles doden wat er in de bus zit.
Maar al met al een heelavontuur vandaag.

Ik hoop dat jullie nog wat tips hebben.

Groeten,

Sander

ps. Heeft iemand toevallig nog een slot van de motorruimte, want deze is in de schrik kapot gegaan. Laten vallen......vanaf een te hoge hoogte

the bus driver
Split personality

surf now, work later

spruytstephan@hotmail.com
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 28, 2007, 23:34:58 »

zet je bus gedurende een weekend in een vriescel..  Yellow Very Happy  beesjes zullen dan vanzelf wel dood gaan  laughing11

Haaaiiroeff

vwspijlbus
Split personality

100001241297482
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 29, 2007, 08:52:51 »

zet je bus gedurende een weekend in een vriescel.. 
Ik heb ooit een bijbaantje gehad in een vriescel (bij -22 graden celcius) en dat zou idd een serieuze optie kunnen zijn. Wel effe de accu eruit halen en deuren open laten laten in dat geval.

Frank

Bussie komt zo
Spijl blijft

« Antwoord #3 Gepost op: Mei 29, 2007, 08:56:08 »

Dat is zeker een verrassing.
Maar gezien het klimaat van de laatste tijd zal het niet de laatste keer zijn dat we zoiets gaan tegenkomen.

Droppped Spindels,verstelbare as of en versmalde en verstelbare as nodig.
Mail of stuur een PB.

http://volksprojects.blogspot.com/

w3zl01d
Onzekere spijl

« Antwoord #4 Gepost op: Mei 29, 2007, 11:44:17 »

http://en.wikipedia.org/wiki/Black_widow_spider

In Sweden there have been incidents with black widow spiders being found in cars imported from southern USA. Old cars standing unused are an attractive habitat for the spider.

hehe nu ook in nederland verkrijgbaar.

koerspiloot
Spijl blijft

« Antwoord #5 Gepost op: Mei 29, 2007, 12:53:02 »

wat dacht je van deze:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_weduwe_%28spin%29

De Zwarte weduwe is een aantal keer in Nederland aangetroffen. De meest recente 'ontmoeting' was in de gemeente Renkum waar de spin werd aangetroffen in een uit de Verenigde Staten ge√Įmporteerde auto. De medewerker van het importbedrijf werd gebeten. Na ongeveer tien minuten traden ernstige verlammingsverschijnselen op, waardoor spoedeisende ziekenhuisopname noodzakelijk was. Na enkele dagen namen de verlammingsverschijnselen langzaam af en genas betrokkene geheel.

-->
Kieft&Klok!

Sander
Spijl blijft

T1 SO-42 1967

s.snel@versatel.nl
« Antwoord #6 Gepost op: Mei 29, 2007, 18:37:15 »

zet je bus gedurende een weekend in een vriescel..  Yellow Very Happy  beesjes zullen dan vanzelf wel dood gaan  laughing11

Ik denk dat de meeste liever geen bus in de vriescel willen hebben, waar eventueel zwarte weduwes in kunnen zitten of hebben gezeten.
Zou het niet?

Vandaag insectenspray voor kruipende dieren opgehaald bij het Kruidvat op advies van 2 verdelgingsmaatschappijen, Artis, natuur historisch museum enz.enz....
Dus vanavond lekker de bus volspuiten met die troep en hopen dat het dan over is.
Alle spinnenwebben weghalen, zodat we kunnen zien dat er eventueel nieuwe gemaakt zijn.
Alles stofzuigen en volspuiten maar.
Vandaag veel mensen gebeld voor advies, maar dat valt nog n iet mee hier in Nederland, niemand gelooft het.
Ze vragen een hoe hij eruit ziet en als je hem dan beschrijft, dan schrikken ze toch wel.
Maar we hoefden ons niet echt zorgen te maken dat er meerdere zaten, want meestal leven ze alleen. Het mannetje vreten ze op en andere spinnen ook. Maar dat kunnen ze natuurlijk geen zekerheid over te geven.
Op internet is er echter ook niet veel te vinden over het doden of verdelgen van deze beesten, dus we proberen eerst dit.
Dus lekker spannend allemaal, we hoefden ons niet veel zorgen te maken, als je maar niet gebeten wordt..... Confused Confused

Groeten Sander

vwspijlbus
Split personality

100001241297482
« Antwoord #7 Gepost op: Mei 29, 2007, 18:59:00 »

Jullie bus kwam toch ook van K&K?
Al contact met hen opgenomen n.a.v. dat stukje tekst op wikipedia.org?
Misschien kunnen zijn n.a.v. wat daar gebeurd is nog goede verdelg methodes adviseren.

Frank

the bus driver
Split personality

surf now, work later

spruytstephan@hotmail.com
« Antwoord #8 Gepost op: Mei 29, 2007, 19:58:15 »

hey sander,

ben zelf in het verleden erg actief geweest met reptielen en ik ging daarvoor naar een heel goede zaak met iemand die er erg veel verstand van heeft als ik deze week tijd heb passeer ik even voor te vragen in wat voor biotoop de spinnen hier kunnen overleven en wat eventuele verwijzingen kunnen zijn dat deze spin zich heeft voortgeplant

enne die vriescel was een grapje he tongue3

de groentjes

Haaaiiroeff

ploon
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #9 Gepost op: Mei 29, 2007, 20:02:26 »

laatst hadden ze er bij bbt ook een die uit een vers geimporteerde auto was gekropen
een moker schijnt goed te helpen ;-)

Pim van Loon - '60 pickup
www.ploon.nl - www.vwshows.com

Sander
Spijl blijft

T1 SO-42 1967

s.snel@versatel.nl
« Antwoord #10 Gepost op: Mei 29, 2007, 22:58:23 »

Jullie bus kwam toch ook van K&K?
Al contact met hen opgenomen n.a.v. dat stukje tekst op wikipedia.org?
Misschien kunnen zijn n.a.v. wat daar gebeurd is nog goede verdelg methodes adviseren.

Ja, dat heb ik al gedaan. Dus je kunt een bedrijf inschakelen, maar deze geven ook niet de garantie dat ze er niet meer zijn.
Ze kunnen ook niet elk plekje zien. Dus hebben we besloten om zelf een paar bussen gif (Voor kruipende insecten) bij het kruidvat te halen, en deze heb ik vanavond leeg gespoten in de bus en zoveel mogelijk gaatjes en hoekjes. Misschien dat ik het morgen nog een keer inspuit.
Er blijft een risico dat er nog wat zit, maar we gaan de bus toch helemaal strippen en voorzichtig doen maar.
Goed kijken of er nog eitjes zitten en deze weghalen.
Volgens veel deskundigen leven ze vaak in hun eentje en hoeven we ons niet zoveel zorgen te maken, maar we blijven wel alert..

Bedankt voor je reactie in ieder geval.

hey sander,

ben zelf in het verleden erg actief geweest met reptielen en ik ging daarvoor naar een heel goede zaak met iemand die er erg veel verstand van heeft als ik deze week tijd heb passeer ik even voor te vragen in wat voor biotoop de spinnen hier kunnen overleven en wat eventuele verwijzingen kunnen zijn dat deze spin zich heeft voortgeplant

enne die vriescel was een grapje he tongue3

de groentjes

Als je dat zou willen doen graag, ben we heel beniewd. Want is het nu een jonkie of mamma zelf. Misschien kan hij wat bepalen aan de hand van de grootte van het beestje. We hebben echt geen idee.
Je krijgt wel de gekste spookverhalen over de vloer, hahahaha.
Maar ja, blij dat we er serieus mee omgegaan zijn, want we zagen op het laatst pas het rode zandlopertje..
En nog wel te bedenken dat de dag daarvoor de accu op was. Toen moest ik de accu klemmen er even opzetten. En die spin zat dus al die tijd daarboven, maar ja, wist ik veel. Zoiets verwacht je niet he.
Wel lachen hoor. Bel je instanties op wat je moet doen als er een "Black Widow" in je auto zit, dan krijg je als antwoord "Ja maar meneer, die kans is zo klein, deze komen bijna niet voor in Nederland".
Ja maar ik heb er net 1 gevangen. Die mevrouw: O, hoe zit hij eruit dan, weet u het zeker.
Nou, dan leg je het uit, dan zegt mevr. weer: O ja, dat is er inderdaad eentje ja. Think Think Think Confused
Maar iedereen zegt dat de kans klein is dat er nog meer zitten, maar ja het zekere voor het onzekere maar nemen.
En dan te bedenken dat ze in Amerika gewoon vrij rond lopen, en daar laten ze ook niet elke dag de insecticidebestrijder komen.

En als iemand nog informatie heeft of tips, alles is welkom.
Bedankt voor je reactie.

Groeten Sander

Berrie120
Split personality

« Antwoord #11 Gepost op: Mei 29, 2007, 23:32:05 »

http://nl.wikipedia.org/wiki/Stikpot

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

retro hans
Spijl blijft

« Antwoord #12 Gepost op: Juni 02, 2007, 19:04:30 »

Pfff zeg wat een verhaal.zou me helemaal wezeloos geschokken zijn.

heb vroeger zelf een vogelspin gehad maar die zijn practisch niet giftig.geloof dat ik ten koste van de bus als een gek zoals ploon al beschreef met een moker in het rond ging zwaaien.

Maar goed blij dat ie niet meer leeft.Jullie hebben in iedergeval een mooi verhaal bij jullie bus die je nog lang zal vertellen.succes verder met de restauratie.

groeten hansie!

Vw outlaws.nl

Voor de vorderingen van mijn auto,s chek:

http://retrohans.skynetblogs.be/

http://retro-cruisers.skynetblogs.be/

noob
Spijl blijft

« Antwoord #13 Gepost op: Juni 04, 2007, 10:39:14 »

tijdens mijn studie als bijbaantje bij TNT op airport eindhoven gewerkt om freightcontainers op hun inhoud te checken,
vaak chips voor philips uit singapore, je wil niet weten waat daar allemaal uit kruipt, hep vaak staan dansen daar, haha

maar tis en blijft uitkijken geblazen,
ooit een vriend gebeten door een australische spin (rood streepie op de rug),
hand werd zo groot als een meloen, gelukkig nog goed gekomen, maar kan de rest van zn leven geen alcohol meer verdragen.
dus altijd uitkijken geblazen,

beter save than sorry

Sander
Spijl blijft

T1 SO-42 1967

s.snel@versatel.nl
« Antwoord #14 Gepost op: Juni 05, 2007, 18:10:30 »

Update

Nou, we hebben een bedrijf laten komen om er wat aggressief spul in de bus te laten spuiten, dus nu moet als het goed is, alles eruit zijn.
Alleen de bus ruikt nu naar drop, dus ook wel lekker
Maar blijven opletten dus.
En tot slot hebben we tevens hebben we boven een tankdop een leeg coconnetje gevonden, het was zo'n 2cm doorsnede en was al uitgekomen.
In het coconnetje zaten allemaal tunneltjes ofzo. Soort honinggraad???
Weet iemand hoe de eitjes van die beesten eruit zien?
Mischien dat deze spin nog in het coconnetje zat en het net overleeft had in de container hiernaartoe??

Nou ja, lekker spannend allemaal.
Die we gevangen hebben gaan we misschien in het plexiglas (Hars) gieten ofzo en dan op het dashboard zetten, haha. Very Happy
Een leuk souveniertje, toch, maar ik had toch liever niet dat het allemaal gebeurt was, maar ja.

Bedankt voor jullie reacties

Groeten Sander

Steekwoorden:
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this